XXL Nutrition

Hoe in vorm te komen voor voetbalseizoen?

Bezoekers in dit topic

Qwerty123

Novice
Lid geworden
27 jul 2019
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
95kg
Vetpercentage
10%
Beste BB'ers,

Nadat ik vorig jaar na heel wat jaren voetbal een jaar was gestopt heb ik mij flink kunnen toeleggen op mijn krachttraining. Nu zijn we inmiddels een jaar verder en heb ik behoorlijk wat massa er bij kunnen pakken. Momenteel weeg ik 95kg op 1.86m met zo'n 10% vetpercentage.

Nu heb ik onlangs te horen gekregen dat er nog een plek voor mij vrij is in een voetbal vriendenteam (niet zo'n hoog niveau) en die uitnodiging heb ik geaccepteerd. Dus nou ben ik flink aan het harlopen geslagen om mijn achtergestelde conditie op te krikken en dit valt flink tegen. Ik ben ook bang dat mijn 95kg net ffe teveel van het goede is om te gaan voetballen i.v.m. logheid en slechtere conditie.

Nu is mijn vraag wat te doen. Gaan cutten tot een bepaald gewicht (en welk gewicht dan)? Of totaal niet op het aantal kg's letten, gewoon stug door trainen en gewoon volle bak hardlopen om schade in te halen?
 
Gewoon laatste man spelen en elke spits die erlangs wil beuken zodat je er niet achteraan hoeft te rennen
 
Gewoon focussen op massa bouwen, vriendenteam zal het niveau toch niet zo hoog zijn :p
 
voetbal is voor homo"s :o
 
Back
Naar boven