1. Ontzet Notitie

Hoe kan dit?

Topic in 'Tieners en Beginners' gestart door BeginnerNL, 14 mrt 2019.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. BeginnerNL

BeginnerNL Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    2
    Lengte:
    1m84
    Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier op de forums dus weet niet als ik het hier goed plaats.

Dus even naar het verhaal. Ik doe since 3 maanden SL (5X5 Stronglifts) en ga elke week met geen probleem omhoog met de gewichten, alleen heb ik vandaag echt een kut dag gehad en wil weten hoe.

Dinsdag: 3 uur geslapen, 1 broodje gegeten om 10:15 en had school tot 13:30 en ging vervolgens fitnessen, ik was erg benieuwd wat nou met echte PR was, en had ik dus 140kg gesquat, 3x zelfs en voelde dat ik een hele set kon doen, maar ik wou het als PR oefenen. ik squatte hiervoor 122,5 kg 5x5. dus nu Vandaag ging ik dus gewoon verder met de workout. Vandaag dus 125 KG gedaan alleen kon ik er helemaal niks van na 3x helemaal uitgeput niet eens 1 setje kunnen doen, rare hiervan is, Ik had vandaag gewoon 8uurtje geslapen, voldoende gegeten.

TLDR: Dinsdag 3 uurtjes geslapen met 1 broodje 140kg (PR) squat met gemakkelijke 1 setjes, (deed 3x moest eigenlijk 1x)
    Donderdag 8 uurtjes geslapen met voldoende voeding, kon nauwelijk 125 kg squaten,3x maar en was uitgeput en kon bijna niks meer,

Zaterdag dus 3 dagen rust ervoor, deed ik 122,5 gemakkelijk 5x5.

Kan iemand mij helpen????

2. Roethof

Roethof Patriottisch Elite Member +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    12.244
    In drie maanden 1 kut training. En jij durft te klagen. Conclusie; dat hoort erbij. Niet te veel over nadenken gewoon weer gassen de volgende training. En de volgende. En de volgende daarna.

3. chrash

chrash Dutch Bodybuilder +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    399
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    97kg
    Vetpercentage:
    11%
    Wat is dit nu voor een vraag en waar maak je je druk om?
    Sommige dagen gaan gewoon beter of slechter als andere dagen, is toch met alles zo...
    Krachttraining moet je sowieso niet van dag tot dag met elkaar vergelijken maar over langere periodes... Niemand gaat je een sluitend antwoord kunnen geven.

4. basmca

basmca Monstrous Giant Relnicht Karmaslet

Leuk Bevonden:
    6.544
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m89
    Massa:
    92kg
    Vetpercentage:
    13%
    Ja dat weet jij zelf waarschijnlijk het beste.
    Had je vel spierpijn in je benen of rug? Hoe was je voeding, hoe was je vocht, hoe was je dag verder, hoe was de techniek, heb je andere active dingen gedaan, was je in de zelfde gym? Ect ect

Tis verder natuurlijk normaal dat je soms mindere trainingen hebt.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2019
  5. chrash

Leuk Bevonden:
    399
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    97kg
    Vetpercentage:
    11%
    #verkapt kijk hoeveel ik squat topic

Spambod en Valandinz vinden dit leuk.
  6. BeginnerNL

Leuk Bevonden:
    2
    Lengte:
    1m84
    Heb nooit echt spierpijn dus daar gaat het niet mis, alleen moet ik wel zeggen dat ik niet voldoende had gedronken (nooit echt problemen gehad elke week ging ik omhoog) maarja, gewoon dus zaterdag kijken hoe alles loopt. wel raar 140kg makkelijk ging en vandaag helemaal niet eens kunnen afmaken met lichter gewicht, rare ook ervan is benchpress was wel gewoon goed en ging vooruit alleen squaten niet, I guess dat me benen vandaag gewoon lui waren :D

Roethof vindt dit leuk.
  7. BeginnerNL

Leuk Bevonden:
    2
    Lengte:
    1m84
    Wat bedoel je hiermee?

8. chrash

Leuk Bevonden:
    399
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    97kg
    Vetpercentage:
    11%
    Dat je squat gewicht heel hoog is voor een beginner na 3 maanden, beetje ongeloofwaardig zelfs als deze goed op diepte is uitgevoerd.
    En je vermeld het daarbij nog eens super vaak.

Een beetje zoals de:” ik train pas 2weken en bench nog maar 120kg” topics.
    Niet onmogelijk maar zeer ongeloofwaardig, zeker als het zo overdreven vermeld word.

Nu gaan er wss nog een paar genetic freaks komen beweren dat ze dat ook zo snel kunnen.

Marja, wss ben ik gewoon jelly omdat mijn squat super zwak is voor een niet natty met jaren trainings ervaring...

9. BeginnerNL

Leuk Bevonden:
    2
    Lengte:
    1m84
    Uhm, ja ik snap wat je bedoelt, alleen zit bij mij meer vet in mijn benen dan buik. Ik kan wel vermelden dat ik wel echter 3 maanden ben begonnen, en gewoon wat sterker ben in mijn benen, squatten is ook hoogste van mij. Benchpress is pas 70 na 3 maanden. dus enigste waar ik echt kan over praten zijn met squats :D . misschien genetics, me vader was ook altijd veel hoger in squats dan benchpress.

10. IkWilGrootWorde

IkWilGrootWorde Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    753
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m75
    Massa:
    83kg
    Vetpercentage:
    12%
    Dit ga je nog heel vaak meemaken.

11. chrash

Leuk Bevonden:
    399
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    97kg
    Vetpercentage:
    11%
    Uit vet kan je geen kracht halen.
    Het is goed dat je squat een stuk sterker is als je bench, dat geeft veel mooiere proporties dus doe zo verder.
    Blijf er wel op letten dat je alles mooi op diepte uitvoert en cheat niet te vaak.
    Laat je zeker niet demotiveren door een slechte dag, op,een bepaald moment kunnen dit soms zelfs slechte weken zijn, er zijn zo onnoemelijk veel factoren die invloed hebben.

12. Starx6673

Starx6673 Huge Freak Elite Member

Leuk Bevonden:
    6.748
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    93kg
    Wat een onzin allemaal, je wijkt van je schema af door in een gekke bui te gaan maxen en verbaast je daarna waarom de training 2 dagen later minder gaat? Hou je gewoon aan het schema en verspil geen tijd en energie aan spontane acties. Na SL 5x5 zijn er nog genoeg mogelijkheden om slimmer te peaken.

13. BeginnerNL

Leuk Bevonden:
    2
    Lengte:
    1m84
    Bedankt!, Ja het is ook een beetje raar, maar wou echt weten wat ik nou eigenlijk kan. Nu maar weer herpakken. Ik Update zaterdag hoe de workout is gegaan.

Starx6673 vindt dit leuk.
  14. Mentat

Mentat Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    658
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m83
    1. Je TLDR is te lang, het is meer een soort opgeschoonde versie van het verhaal erboven;
    2. Je lijkt iedere trainingsdag los te zien, kijk ook eens naar het geheel: donderdag had je eerder die week een dag dat je op te weinig slaap, te weinig voedsel, te zwaar getraind hebt en daar heb je de gevolgen van ondervonden;
    3. Als je de gewichten iedere week omhoog doet en tussendoor je PR test doe je niet het programma;
    4. Zoals al gezegd door anderen dit soort dagen horen erbij;
    5. Waarschijnlijk heb je geen idee wat voldoende eten is.
    Dus:
    A. Van voeding en rust een prioriteit maken;
    B. Het programma volgen;
    C. Om leren gaan met het feit dat het niet altijd lukt en altijd vooruit en omhoog gaat.

15. TheKillingWakefields

TheKillingWakefields Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    207
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    79kg
    Ik heb niet zoveel gemist in een week zie ik.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie