MuscleMeat

Hoe kan ik breder worden?! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zzu

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
20 aug 2006
Berichten
1
Waardering
0
Haaj,
ik ben nieuw op dit forum en drop bij deze meteen een nieuw onderwerp :D
Ik ben 18 jaar, 1.71 cm en weeg 54 kg. Ik ben niet klein maar zo kom ik wel over op anderen. Komend jaar ga ik naar Australië om te surfen en werken. Ik surf al 3 jaar en daar val ik altijd erg van af. Mijn probleem is dus onder andere ook dat ik officieel ondergewicht heb, ook al vreet ik me een ongeluk ??? Na Australië wil ik eerst 4 jaar gaan studeren en dan bij de politie. Ik zou graag wat breder worden dmv krachttraining. De bedoeling is dus niet dat ik echt into bodybuilding wordt, maar dat ik niet meer overkom als een onderdeurtje..
Ik wil onderandere een gespierde buik, armen, schouders en rug.. de rest moet gewoon in verhouding zijn. Ook wil ik mijn beetje borstvolume niet nog eens verminderen :p
Kan iemand me aanraders geven over oefeningen, voeding, supplementen, enz..?

Alvast bedankt, xx
 
Wees niet bang, ook met een echt "bodybuildersschema" zal je echt niet binnen no-time ogen als een vent. Zelf al zou je jaren trainen dan nog zo je er niet uit gaan zien als een vent (zolang je natural blijft)

Je zegt dat je spiermassa aan wilt komen, dan moet je toch echt trainen als een BB'r. Wat dat aangaat zijn er plenty schema's te vinden.

wees ook niet ban je borsten weg te trainen. Training op zich zal ze alleen maar groter doen ogen. Pas als je heel laag in vet gaat zat de vetmassa in je borsten ook gaan afnemen.
 
Over je voeding: als je veel eet en in verhouding weinig aankomt dan heb je waarschijnlijk een snelle stofwisseling. Het is dan beter om minder frequent (toch zo'n 4-5 x dag) te eten. Ook is de voedselkeuze belangrijk: eiwit verminderd de eetlust, koolhydraten verhogen die. Vetten bevatten veel kcal en zijn dus een goede bron van energie als je moeilijk aankomt. Een dieet met veel granen, rijst, pasta en gezonde vetten (vis, noten, olijfolie ...) en voldoende groenten is dus waarschijnlijk het beste voor je. Verder kan je denken aan een weightgainer om je sportactiviteiten van energie te voorzien of om maaltijden aan te vullen.

En ik zou idd niet bang zijn van een bodybuilders schema, misschien zelfs powerlifting style en je focussen op de grote 3: squat, benchpress en deadlift. Voor de schouders en rug kan je dan military presses, upright rows en barbell rows erbij nemen.
 
Back
Naar boven