Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web -app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie vereist momenteel toegang tot de site met behulp van de ingebouwde safari-browser.
Originally posted by Ryu
Mij in huren als trainer! komt het goed![]()
Er hoort geen bepaalde rechtsvorm bij een bepaald soort zaak. Dit kan je zelf kiezen.Originally posted by klempic
Volgens mij is de rechtsvorm van een fitnesscentrum een eenmanszaak. Dit is heel nadelig ook betrekking tot de belastingdienst. Wanneer een natuurlijk persoon voor eigen rekening en risico een onderneming drijft, is er sprake van een eenmanszaak. De ondernemer is als persoon zèlf aansprakelijk.
Dus als je als ondernemer vaan een sportschool failliet raakt dan kan een curator al je bezittingen opeisen. Zelfs het geld wat je op bank/spaarrekening hebt. Dus de risico's zijn heel groot.
Originally posted by elefino
In de eerste plaats is een eigen fitness centrum gewoon een eigen bedrijf. Veel basis informatie kun je daar al over vinden bij de belastingdienst (kan je gratis een CD-rom bestellen) en bij de KVK.
Daarna moet je kijken of er iets van een branche organisatie is die informatie kan geven over bijvoorbeeld de regelgeving rond sportscholen. Ik heb me ooit eens verdiept in de regelgeving rond HORECA gelegenheden, en daar komen veeeeeel regeltjes bij kijken waar je aan moet voldoen, dat is denk ik voor een sportschool niet anders.
Pas als je al dat soort dingen op een rijtje hebt kun je gaan kijken waar je je wilt vestigen, wat dat dan zou gaan kosten en aan de slag gaan met een ondernemingsplan.
Dan nog praten met de bank, en starten maar.
suc6![]()
Wanneer ga je open![]()
Originally posted by admin
Ik zou eerst gaan werken bij een andere zaak.
Wat ervaring opdoen, wat met de mensen daar praten, kijken hoe het draait enzo.
Dan beginnen met wat goedkopere /oudere apparaten bijv van een failliet ofzo.
Zeker niet te groot ineens willen, denk dat velen zich daardoor te diep in schulden steken en als het dan wat minder goed draait krijgt met het niet afbetaalt.
Meer kan ik er niet direct over kwijt![]()
Originally posted by bart82
idd erg goed oppassen hoor!
zoek ergens een degelijke ruimte en start daar eerst iets kleins op, een faillisement geraak je nooit meer van af!
en je huis als onderpand?!?
als je zelfstandig gaat neem je normaal gezien een BVBA waardoor je net je huis en privéspullen niet kwijt kunt spelen bij faillisement.
veel succes maar toch voorzichtig zijn...
![]()