XXL Nutrition

Hoe kan ik een fitnesscenter beginnen.

  • Topic starter ccnp
  • Startdatum
  • Reacties 80
  • Weergaven 7K
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

DBC01 zei:
1. Inschrijven voor basisopleiding voor diploma's fitness-trainer

2. Stel een bedrijfsplan op voor de bank, samen met een economisch onderlegd persoon. Denk ook aan doelgroep en hou een enquete (tijdrovend!)
De bank zal voor mainstream klanten gaan dus denk niet aan een hardcore gym!

3. Inschrijving K.v.K.

4. Damn...veel succes. De eerste jaren zal je weinig overhouden; een sportschool met moderne apparatuur kost sloten geld. Alleen onze TechnoGym dumbbell-sectie in de gym is al €50.000....

Opleiding hoef je niet te hebben.
Enquete's zijn allemaal al gehouden, veel onderzoeken zijn na te vragen!
Inschrijving moet je pas doen als je alles rond hebt, want anders betaal je daar geld voor terwijl je geen zaak hebt,
Idd, 1e jaren veel werken en weinig verdienen, maar dat is meestal zo. Je moet proberen zoiets in de avnduren en weekenden op te starten of een vrouwtje hebben met tijd over.
Wat voor dumbbells hebben jullie? Heb prijzen van 3 leveranciers hier liggen, maar komen niet in die buurt hoor.
Voor 2 ton ben je top off the bill uitgerust. Komt neer op aanbetaling van ca. 50 mille, aflossingstermijn van tussen de 3-5 per maand (Ligt eraan hoe snel je je lijn wilt verfrissen), en aan het eind houd je nog een slottermijn over.
Soort van lease concept. Zou ik niet voor kiezen, zou proberen dan 2e hands wat te proberen.
Maar het feit dat jij zegt dat je commercieel moet worden klopt wel, alleen dan onderscheid je jezelf niet van de rest. Ik zouo nu juist voor hardcore gaan, alleen kleiner van schaal!
 
Interessant! :thumbs:

Mij werd verteld door de vorige eigenaar dat ie dat voor z'n dumbbell-parc had uitgeteld.

Ik vind het wel interessant om een keer die documentatie in te zien.
Wat wel zo is is dat de bank wel zéker van jou een haalbaarheidplan verwacht, up to date en dus met een recent onderzoek erin, geen voorgekauwd iets.

En al helemaal met zoiets als een hardcore-center wil de bank erg graag weten hoeveel van die minderheid een hardcore gym wil gaan bezoeken!!!
 
DBC01 zei:
Interessant! :thumbs:

Mij werd verteld door de vorige eigenaar dat ie dat voor z'n dumbbell-parc had uitgeteld.

Ik vind het wel interessant om een keer die documentatie in te zien.
Wat wel zo is is dat de bank wel zéker van jou een haalbaarheidplan verwacht, up to date en dus met een recent onderzoek erin, geen voorgekauwd iets.

En al helemaal met zoiets als een hardcore-center wil de bank erg graag weten hoeveel van die minderheid een hardcore gym wil gaan bezoeken!!!

Ik heb complete lijst van Pannatta, spartacus, en Technogym (wat een commerciele teringbende is dat).
Pannatta geniet mijn voorkeur (zeer oke voor BB-ers).
Heb plan helemaal uitgewerkt thuis liggen, en haalbaarheidsstudies zijn bij de gemeente op te vragen, CBS, SCP, en bij je accountant is ook wel wat los te peuteren ;) .
Hardcore moet je denken aan maximaal 300 man. Veel groter zal niet mogelijk zijn (tenminste in Nijmegen 160.000 inwoners).
Had commerciele opzet bedacht voor 1000-1500 leden. Dat plan is op zich wel goedgekeurd (alleen nu nog locatie en eigen vermogen).
Maar wil kleiner gaan beginnen. Als ik het wat rustiger met mijn klootbaan heb.
 
Wat heerlijk.

Ik wil wel zoiets ergens in zuid-Europa.
Spaans fel aerobic-leraresje pimpen, terrasje ernaast en een website related aan het bedrijf.
Goeie begeleiding, nieuwe merkenlijn inroduceren i.p.v. die shit die ze daar veel verkopen.

Wow....:rolleyes:
 
DBC01 zei:
Wat heerlijk.

Ik wil wel zoiets ergens in zuid-Europa.
Spaans fel aerobic-leraresje pimpen, terrasje ernaast en een website related aan het bedrijf.
Goeie begeleiding, nieuwe merkenlijn inroduceren i.p.v. die shit die ze daar veel verkopen.

Wow....:rolleyes:

Haha 1500 man laten sporten, zelf niet in de zaak staan en toch ca. 80 mille per jaar vangen is niet verkeerd. (daar kwam het op neer ingeveer)
Met salaris erbij als je af en toe meewerkt ;) , om de vrouwen te checken en je geeft jezelf 4 mille per maand doe je het wel aardig (130 mille). :D
 
DBC01 zei:

Haha plannen heb ik klaar. 2 omes in Spanje wonen (helemaal in het zuiden).
Die hebben grond zat, mensen die voor hun werken, dus die kunnen we laten bouwen.
Ondertussen gaan wij een paar maanden relaxen.
En daarnaar gaan wij lekker een beetje chillen in de sportschool met airco, jacuzzi (sauna is overbodig, zo ook zonnebanken :D ).
Komt helemaal goed.

Als ik niet getrouw zou zijn ;)
 
Maar ik eis je niet als liefdesrelatie op! Jij mag lekker met je vrouwtje op het terras zitten, laat mij de jacuzzi bevolken met wat Spaanse dames. Ik werk hard, ben kundig en sobre todo, no puedes hacer lo solo, ni con tu pareja.

Necesitas un tio con huevos y inteligencia! :D:D:D:D
 
RichardV zei:
Ik heb complete lijst van Pannatta, spartacus, en Technogym (wat een commerciele teringbende is dat).
Pannatta geniet mijn voorkeur (zeer oke voor BB-ers).
Heb plan helemaal uitgewerkt thuis liggen, en haalbaarheidsstudies zijn bij de gemeente op te vragen, CBS, SCP, en bij je accountant is ook wel wat los te peuteren ;) .
Hardcore moet je denken aan maximaal 300 man. Veel groter zal niet mogelijk zijn (tenminste in Nijmegen 160.000 inwoners).
Had commerciele opzet bedacht voor 1000-1500 leden. Dat plan is op zich wel goedgekeurd (alleen nu nog locatie en eigen vermogen).
Maar wil kleiner gaan beginnen. Als ik het wat rustiger met mijn klootbaan heb.

Je bent aardig serieus bezig! Persoonlijk vind ik Pannatta er niet zo heel mooi uitzien. Gym80 is mooier en Duitse degelijkheid he :D

Hoe kom je aan 300 man? Ik zou het nog wel hoger inschatten, al zou je uitgaan van 1-2% dan zit je op 1600-3200 man.
 
maniac zei:
Je bent aardig serieus bezig! Persoonlijk vind ik Pannatta er niet zo heel mooi uitzien. Gym80 is mooier en Duitse degelijkheid he :D

Hoe kom je aan 300 man? Ik zou het nog wel hoger inschatten, al zou je uitgaan van 1-2% dan zit je op 1600-3200 man.

Panatta's nieuwe lijn is supergaaf, vind ik dan.
Volgens mij kwam ruim 10% geregeld in een sportschool, dus is in Nijmegen 16.000 mensen. Ca. 10 grote sportscholen in Nijmegen dus gem. 1600 per school.
Maar dat is commercieel. Hardcore ligt veel lager. Die moet ik hebben.
Studenten werkt niet in Nijmegen, aangezien zij al bij de universiteit een heel complex hebben, gloednieuw en voor hun spotgoedkoop.
Denk als je tussen de 300-400 zit goed zit met hardcore eventueel aangevuld met wat fitness boys, haha.

BTW ik ben Nederlander en ben er trots op! Kein deutsche sachen in meiner Sache! :D
 
panatta hoeft er mischien niet super uit te zien, maar kwalitatief is het echt superspul. De gym waar ik zit heeft zelfs panattaspul staan van dik 20 jaar oud (slecht onderhouden, dus begint nu redelijk uit elkaar te vallen) en er valt nog prima mee te werken.
 
RichardV zei:
Panatta's nieuwe lijn is supergaaf, vind ik dan.
Volgens mij kwam ruim 10% geregeld in een sportschool, dus is in Nijmegen 16.000 mensen. Ca. 10 grote sportscholen in Nijmegen dus gem. 1600 per school.
Maar dat is commercieel. Hardcore ligt veel lager. Die moet ik hebben.
Studenten werkt niet in Nijmegen, aangezien zij al bij de universiteit een heel complex hebben, gloednieuw en voor hun spotgoedkoop.
Denk als je tussen de 300-400 zit goed zit met hardcore eventueel aangevuld met wat fitness boys, haha.

BTW ik ben Nederlander en ben er trots op! Kein deutsche sachen in meiner Sache! :D


400 mensen...

stel je vraagt een 25 euro per maand (vrij goedkopie), dan krijg je 120.000 euro per jaar aan lidmaatschapgeld. van dat geld moet je je personeel betalen, onderhoud plegen en afbetalen. Hou je weinig over voor je zelf, niet? Tuurlijk verdien je nog wel wat aan drankjes, shakies, enz, maar dat tegenvallen.

beter doe je 50/50. Tussen commercieel en hardcore in (in 2 zaaltjes splitsen).

of..

klinkt mischien gek... maar bouw een paar squashbanen in. dat vergt weinig onderhoud en dat verdient als een malle (doet onze gym ook).
 
KaLe zei:
beter doe je 50/50. Tussen commercieel en hardcore in (in 2 zaaltjes splitsen).

of..

klinkt mischien gek... maar bouw een paar squashbanen in. dat vergt weinig onderhoud en dat verdient als een malle (doet onze gym ook).

Squashbanen erbij is zeker geen slecht idee. Zoals je al zegt, weinig onderhoud en gemakkelijk geld verdienen.

En een middenweg zoeken tussen hardcore en commercieel is ook geen slecht idee. Je moet ook aan je eigen voer denken natuurlijk.
 
Met een kleine hardcore gym voor 300 man heb je ook stukken lagere vaste lasten. Je hebt een kleinere ruimte nodig, minder personeel, minder apperatuur, enz. Je moet in het begin gewoon flink investeren maar daarna heb je volgens mij niet meer zo'n hoge kosten.
 
RichardV zei:
Ik heb complete lijst van Pannatta, spartacus, en Technogym (wat een commerciele teringbende is dat).
Pannatta geniet mijn voorkeur (zeer oke voor BB-ers).
Heb plan helemaal uitgewerkt thuis liggen, en haalbaarheidsstudies zijn bij de gemeente op te vragen, CBS, SCP, en bij je accountant is ook wel wat los te peuteren ;) .
Hardcore moet je denken aan maximaal 300 man. Veel groter zal niet mogelijk zijn (tenminste in Nijmegen 160.000 inwoners).
Had commerciele opzet bedacht voor 1000-1500 leden. Dat plan is op zich wel goedgekeurd (alleen nu nog locatie en eigen vermogen).
Maar wil kleiner gaan beginnen. Als ik het wat rustiger met mijn klootbaan heb.
Wanneer wil je dat gaan opstarten ?? Dan kom ik ook! weetje tenminste dat je alles heb wat je nodig hebt :D
 
Originally Posted by RichardV
Ik heb complete lijst van Pannatta, spartacus, en Technogym (wat een commerciele teringbende is dat).
Pannatta geniet mijn voorkeur (zeer oke voor BB-ers).
Heb plan helemaal uitgewerkt thuis liggen, en haalbaarheidsstudies zijn bij de gemeente op te vragen, CBS, SCP, en bij je accountant is ook wel wat los te peuteren .
Hardcore moet je denken aan maximaal 300 man. Veel groter zal niet mogelijk zijn (tenminste in Nijmegen 160.000 inwoners).
Had commerciele opzet bedacht voor 1000-1500 leden. Dat plan is op zich wel goedgekeurd (alleen nu nog locatie en eigen vermogen).
Maar wil kleiner gaan beginnen. Als ik het wat rustiger met mijn klootbaan heb
ik ben natuurlijk ook van de partij :D
schrijf mij maar alvast in :p
 
gewoon oude toestellen kopen en een Echt HARDCORE Gym Beginnen!
 
Squashbanen nemen veel ruimte in. Dus veel grond die je moet kopen.
Idd, klein beginnen weinig personeel, alleen maar moi en het vrouwtje.
Wil binnen 1,5 jaar voor elkaar hebben. Maar zit een beetje in over de moneten, maar dat komt wel goed.
Tuurlijk zou ik een grote ruimte willen, met 2 gescheiden delen, voor grote en kleine mensen, maar financieel haast niet te bolwerken. Heb een compleet plan liggen voor 700 leden fitness/bb-ing en 300 man groepsless (spinnning, enz). Tevens 3 zonnebanken en 3 sauna's. Helemaal compleet kosten en opbrengsten (geprognotiseerd dan ;) , aanloopkosten en alles erin).
Een zeker iemand op dit board, gebruikt mijn gegevens voor zijn studie en eventueel voor zijn eigen toekomstige sportschool.

En het is een eis voor een ieder op dit board uit Nijmegen en omgeving dat jullie bij mij komen trainen, anders worden jullie allemaal geband door T. :D

En zware gewichten die komen er, maak je maar niet druk. Kan tot 110 kg dumbbells bestellen, en die komen er dan ook, alleen al voor de sier is dat mooi genoeg.

Toekomst zal laten zien of ik het voor elkaar krijg, maar dat moet gewoon!
 
ik heb al die verhaaltjes niet gelezen..

maar.. je hebt veel geld nodig.. je moet niet alleen de huur betalen.. ook licht, gas, electro, voor je radio moet je per jaar betalen.. en dat zijn bedragen tegen de 1000 euro aan.. net zoals televisies..

er komt zoveel bij kijken.. echt..

De suplementen zijn een grote inkomsten bron..




je ken het beste met een ondernemer praten.
 
RichardV zei:
Squashbanen nemen veel ruimte in. Dus veel grond die je moet kopen.
Idd, klein beginnen weinig personeel, alleen maar moi en het vrouwtje.
Wil binnen 1,5 jaar voor elkaar hebben. Maar zit een beetje in over de moneten, maar dat komt wel goed.
Tuurlijk zou ik een grote ruimte willen, met 2 gescheiden delen, voor grote en kleine mensen, maar financieel haast niet te bolwerken. Heb een compleet plan liggen voor 700 leden fitness/bb-ing en 300 man groepsless (spinnning, enz). Tevens 3 zonnebanken en 3 sauna's. Helemaal compleet kosten en opbrengsten (geprognotiseerd dan ;) , aanloopkosten en alles erin).
Een zeker iemand op dit board, gebruikt mijn gegevens voor zijn studie en eventueel voor zijn eigen toekomstige sportschool.

En het is een eis voor een ieder op dit board uit Nijmegen en omgeving dat jullie bij mij komen trainen, anders worden jullie allemaal geband door T. :D

En zware gewichten die komen er, maak je maar niet druk. Kan tot 110 kg dumbbells bestellen, en die komen er dan ook, alleen al voor de sier is dat mooi genoeg.

Toekomst zal laten zien of ik het voor elkaar krijg, maar dat moet gewoon!

kom zeker in de weekenden bij je trainen dan :) ben toch in de buurt dan :D
 
Back
Naar boven