XXL Nutrition

Hoe kan ik een fitnesscenter beginnen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ccnp

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
12 nov 2002
Berichten
1.397
Waardering
2
Mijn droom en de droom van mijn vriendin is om samen een fitnesscenter te beginnen.

Heeft iemand een idee en tips om dit te beginnen.

Misschien zitten hier mensen die hier ervaring mee hebben.
 
Beginnen met een hoop geld denk ik.
 
en doorzettingsvermogen
 
Ja dat is logische, geld heb ik niet, maar de bank wel en ik heb een huis als onderpand.

Het gaat mij meer om, hoe pak je zo iets aan, waar moet ik beginnen.
 
In de eerste plaats is een eigen fitness centrum gewoon een eigen bedrijf. Veel basis informatie kun je daar al over vinden bij de belastingdienst (kan je gratis een CD-rom bestellen) en bij de KVK.
Daarna moet je kijken of er iets van een branche organisatie is die informatie kan geven over bijvoorbeeld de regelgeving rond sportscholen. Ik heb me ooit eens verdiept in de regelgeving rond HORECA gelegenheden, en daar komen veeeeeel regeltjes bij kijken waar je aan moet voldoen, dat is denk ik voor een sportschool niet anders.

Pas als je al dat soort dingen op een rijtje hebt kun je gaan kijken waar je je wilt vestigen, wat dat dan zou gaan kosten en aan de slag gaan met een ondernemingsplan.

Dan nog praten met de bank, en starten maar.

suc6 :thumb:
Wanneer ga je open ;)
 
Ik zou eerst gaan werken bij een andere zaak.

Wat ervaring opdoen, wat met de mensen daar praten, kijken hoe het draait enzo.

Dan beginnen met wat goedkopere /oudere apparaten bijv van een failliet ofzo.

Zeker niet te groot ineens willen, denk dat velen zich daardoor te diep in schulden steken en als het dan wat minder goed draait krijgt met het niet afbetaalt.

Meer kan ik er niet direct over kwijt :)
 
idd erg goed oppassen hoor!

zoek ergens een degelijke ruimte en start daar eerst iets kleins op, een faillisement geraak je nooit meer van af!

en je huis als onderpand?!?

als je zelfstandig gaat neem je normaal gezien een BVBA waardoor je net je huis en privéspullen niet kwijt kunt spelen bij faillisement.

veel succes maar toch voorzichtig zijn...

:D
 
Een BV biedt geen volledige zekerheid meer.
Om een BV op te richten moet je in elk geval €18.500 eigen vermogen inleggen. Dat geld ben je met een faillisement dus in elk geval kwijt. Maar tegenwoordig zijn rechters sneller met het hoofdelijk aansprakelijk maken van de bestuurder van een BV bij slecht management. Dus ook als BV moet je goed opletten!
 
Mij in huren als trainer! komt het goed :D
 
De dag van vandaag een fitnesscenter openen is een moeilijke klus.

er zijn er al zoveel dat je goed moet uitzoeken waar je je precies gaat vestigen.

En er is zeker veel geld voor nodig, ne je zal er veel voor moeten doen.
 
Als je het echt wilt moet je er gewoon voor gaan. Maar je moet je wel goed laten informeren en de risico's proberen uit te sluiten.

Ervaring opdoen bij een ander fitnesscenter zou iig een goed begin zijn voordat je zelf begint.

Succes.
 
Ik wil eigenlijk ook een gym openen. Leuk dat er ineens een thread over is. Mara ik weet me god niet hoe en wat :(
 
Volgens mij is de rechtsvorm van een fitnesscentrum een eenmanszaak. Dit is heel nadelig ook betrekking tot de belastingdienst. Wanneer een natuurlijk persoon voor eigen rekening en risico een onderneming drijft, is er sprake van een eenmanszaak. De ondernemer is als persoon zèlf aansprakelijk.
Dus als je als ondernemer vaan een sportschool failliet raakt dan kan een curator al je bezittingen opeisen. Zelfs het geld wat je op bank/spaarrekening hebt. Dus de risico's zijn heel groot.
 
Originally posted by klempic
Volgens mij is de rechtsvorm van een fitnesscentrum een eenmanszaak. Dit is heel nadelig ook betrekking tot de belastingdienst. Wanneer een natuurlijk persoon voor eigen rekening en risico een onderneming drijft, is er sprake van een eenmanszaak. De ondernemer is als persoon zèlf aansprakelijk.
Dus als je als ondernemer vaan een sportschool failliet raakt dan kan een curator al je bezittingen opeisen. Zelfs het geld wat je op bank/spaarrekening hebt. Dus de risico's zijn heel groot.
Er hoort geen bepaalde rechtsvorm bij een bepaald soort zaak. Dit kan je zelf kiezen.
Wat je zegt over de belasting is ook niet waar, bij een eenmanszaak wordt geen vennootschapsbelasting geheven, bij een BV wel. Dit scheelt veel geld, de grootte van je jaarlijkse omzet bepaald hier of een BV of een eenmanszaak goedkoper is qua belasting. In het geval van een pas beginnend bedrijf is waarschijnlijk de eenmanszaak een goedkopere vorm.
Wat je verder zei over de nadelen van een eenmanszaak is wel waar... als je failliet gaat ben je de lul omdat ze wanneer je failliet gaat zelfs je privé vermogen mogen gebruiken om de schulden af te betalen.

Good luck :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gaan voor een CV, zodat je een stille vennoot hebt met geld ....... maar belangrijker dan dat , ga eerst eens praten met de Kamer van Koophandel, die hebben informatie avonden en korte cursussen over eigen bedrijf opzetten. Zeer nuttig.
 
Originally posted by elefino
In de eerste plaats is een eigen fitness centrum gewoon een eigen bedrijf. Veel basis informatie kun je daar al over vinden bij de belastingdienst (kan je gratis een CD-rom bestellen) en bij de KVK.
Daarna moet je kijken of er iets van een branche organisatie is die informatie kan geven over bijvoorbeeld de regelgeving rond sportscholen. Ik heb me ooit eens verdiept in de regelgeving rond HORECA gelegenheden, en daar komen veeeeeel regeltjes bij kijken waar je aan moet voldoen, dat is denk ik voor een sportschool niet anders.

Pas als je al dat soort dingen op een rijtje hebt kun je gaan kijken waar je je wilt vestigen, wat dat dan zou gaan kosten en aan de slag gaan met een ondernemingsplan.

Dan nog praten met de bank, en starten maar.

suc6 :thumb:
Wanneer ga je open ;)

Ja die cd-rom die heb ik inderdaad van de belasting dienst en heb ook wel een klein beetje verstand van een eenmanszaak.
Die tip over die branche organisatie, daar ga ik zeker achter aan, ben ook wel een met een franchise fitness formule bezig geweest, maar helaas heb je hier al een bestaande fitnesscenter nodig.

bedankt voor je tips
 
Originally posted by admin
Ik zou eerst gaan werken bij een andere zaak.

Wat ervaring opdoen, wat met de mensen daar praten, kijken hoe het draait enzo.

Dan beginnen met wat goedkopere /oudere apparaten bijv van een failliet ofzo.

Zeker niet te groot ineens willen, denk dat velen zich daardoor te diep in schulden steken en als het dan wat minder goed draait krijgt met het niet afbetaalt.

Meer kan ik er niet direct over kwijt :)

Ja eigenlijk eerst ervaring opdoen, is wel leuk, alleen dat gaat weer niet met mijn bestaande baan, werkt zelf in de ict.

2dehands apparatuur is ook een goede tip, daar heb ik ook over nagedacht, je kunt veel technogym en andere prof spullen op internet kopen.

Kijk met een zaak beginnen kost altijd geld en zelf ik denk dat je de de eerst 3 jaar geen winst zal maken.

Maar goed, na die drie jaar loopt er vaak goed, dat zie ik ook in andere fitnesszaken.
 
Originally posted by bart82
idd erg goed oppassen hoor!

zoek ergens een degelijke ruimte en start daar eerst iets kleins op, een faillisement geraak je nooit meer van af!

en je huis als onderpand?!?

als je zelfstandig gaat neem je normaal gezien een BVBA waardoor je net je huis en privéspullen niet kwijt kunt spelen bij faillisement.

veel succes maar toch voorzichtig zijn...

:D

Bedankt voor je goede tip, daar had ik niet aangedacht
 
Wat een bank wil weten is hoe jij aan je klanten gaat komen: voor hun betekent dat zoveel als hoe ga je ze bij je concurent weg stelen, denk daar eens over na.
 
Back
Naar boven