MuscleMeat

Hoe kan je het best een cheat day aanpakken in de bulk?

Bezoekers in dit topic

Gast 171128

Cool Novice
Lid geworden
1 jul 2021
Berichten
30
Waardering
2
Lengte
1m86
Massa
63kg
Vetpercentage
16%
Hoi,

Ik heb wel eens een cheat day in de Lean bulk. Is het dan verstandig om de dag erna ietjes minder te eten? Of kan je dit handiger aanpakken ofzo?
 
Dat ligt er aan wat wel eens is denk ik. Als je 1 x in de 2 weken een keer cheat. Wat extra verbranden de volgende dag, zo drastisch verschil zal het niet maken. Als je 14 x in 2 weken cheatday doet word het een ander verhaal.
 
Ligt eraan wat je onder cheatday of cheatmeal verstaat. En een eet gewoon wat je lekker vindt, maar wel normale porties, zoals een pizza en een ijsje. Sommige mensen stouwen zichzelf volg bij een AYCE en nemen op de terugweg nog 6 donuts en langs de KFC toe.
 
Ja ik at bijvoorbeeld gister avond een cheat meal. Maar dat verranderde in een soort pak alles wat je pakken kan. Zo is er een hele berg sushi, zak pepernoten, 2 hamburgers, 1 portie friet naar binnen gewerkt. wat is dan het best om te doen nu?
 
Je voornemen de volgende x een normale cheat meal te nemen.
 
Ik bedoel meer van. Is het dan nu verstandig om de dag erna te gaan trainen?
 
Zoals hierboven al is gezegd: normaal doen is de eerste en belangrijkste tip.

Wat je ook zou kunnen doen als je bang bent te veel in gewicht aan te komen na zo’n avondje is voorafgaand aan zo’n avond minder eten.

Normaalgesproken heb ik 6 maaltijden per dag. Als ik weet dat ik ‘s avonds een cheatmeal ga doen, eet ik maar 3 of 4 van die 6 maaltijden. Scheelt in mijn beleving een hoop.
 
Ligt eraan wat je onder cheatday of cheatmeal verstaat. En een eet gewoon wat je lekker vindt, maar wel normale porties, zoals een pizza en een ijsje. Sommige mensen stouwen zichzelf volg bij een AYCE en nemen op de terugweg nog 6 donuts en langs de KFC toe.
Klinkt als een normale dag.
 
Ja ik at bijvoorbeeld gister avond een cheat meal. Maar dat verranderde in een soort pak alles wat je pakken kan. Zo is er een hele berg sushi, zak pepernoten, 2 hamburgers, 1 portie friet naar binnen gewerkt. wat is dan het best om te doen nu?
Dat is geen cheatmeal, dit is je gedragen als een varken.
 
Ja ik at bijvoorbeeld gister avond een cheat meal. Maar dat verranderde in een soort pak alles wat je pakken kan. Zo is er een hele berg sushi, zak pepernoten, 2 hamburgers, 1 portie friet naar binnen gewerkt. wat is dan het best om te doen nu?
 
Ik doe hetzelfde als wat Spambod heeft vermeld. Als ik frieten eet skip ik al de onnodige vetten die dag (eieren,pindakaas,advocado) bijvoorbeeld en eet low carb. cheatmeal zal toch meestal rond de 1500+kcal zitten dus da's wel een noodzaak.

Volgende dag eet ik gewoon normaal zonder aanpassingen.
 
a.d.h van het biggetjes gehalte is de zaterdag/zondag voor de meesten perfect om te compenseren met cardio of een shitload van dat als je bijv. 2x een BBQ hebt of iets dergelijks. Als je niet met contests etc. bezig bent moet dat gewoon kunnen toch?
 
Ik eet meestal vooraf wat minder als ik echt een dik cheatmeal heb. Of ik plan het na een dag met hee veel beweging, hardlopen etc.
 
Cheat day.. wasda????
 
Back
Naar boven