Fitness Seller

Hoe kan je het best je benen trainen voor voetbal

Bezoekers in dit topic

jantje43

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2010
Berichten
88
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Als je grote spieren wil hebben zoals iedereen hier dat moet je weinig herhalingen doen dus ook met beentrainingen. Profvoetballers trainen ook in de sportschool trainen zij hun benen ook met zwaar gewicht en weinig herhalingen?

Hoe kan je het best je benen trainen om er voordeel van te hebben met voetbal?
 
Explosieve kracht en uithoudingsvermogen lijkt me het nuttigst bij voetbal. Ik zou daarom explosief trainen met relatief veel herhalingen. (denk aan oefeningen als jump squats)
 
dus voetballers moeten hun onderlichaam met veel herhalingen trainen en hun bovenlichaam met weinig>
 
gewoon kei en kei hard squaten en daarnaast blijven voetballen
 
Je voetbalt al, dus je hoeft je benen niet te trainen!
 
volgens mij wel hoor
 
volgens mij wel hoor

fhoc zegt maar wat, totaal nutteloze reactie. Je kunt zeker je voordeel bij voetbal halen als je je benen traint. Hoe een duursporter precies moet trainen weet ik niet, zul je ff moeten afwachten op reacties van members die zelf wel zo trainen.
 
Voetbal is belastend voor je knieën en leg extensions ook, dat zou ik dus niet combineren.
 
Gewoon vooruitgaan in kracht en veel explosief trainen, bijv. door powercleans te doen. Daarbij nog wat squats. Niet teveel herhalingen (1-5), gemakkelijke reps, niet tot faillure en meerdere setjes per training.
 
Voetbal is belastend voor je knieën en leg extensions ook, dat zou ik dus niet combineren.

Voetbal is schadelijker voor je knieen dan Leg Extensions.

Ik heb nog nooit last gehad van me knie door Leg Extensions, wie nog meer?
 
Ik zou niet alleen je benen trainen, algemene spierkracht is ook belangrijk. En je core (kern) is ook belangrijk. Ga eerst een tijdje lekker lang krachttraining doen waarbij je nadruk legt op je heel je lichaam, met benen, schouders, armen, borst, kuiten, core etc. En ga dan op explosiviteit trainen. Maar vergeet niet dat je moet blijven voetballen, techniek is nog belangrijker dan kracht. Maar met techniek + wat kracht kan geen kwaad.

Succes!
 
JackRipper;5024250Ik heb nog nooit last gehad van me knie door Leg Extensions zei:
Ik heb wel vaak last van me knieen na leg extensions.... volgens mij als je beweeglijke gewrichten hebt is die oefening minder geschikt. Mij is verteld dat je dan nog meer beweging in de gewrichten krijgt.

Of dat klopt geen idee,
 
Gewoon alle spiergroepen trainen en ook je benen, dus dat heb je juist. Het word hier al aangegeven.. maar zou voor kracht gaan (dus laag volume / hoog intensiteit) en daarnaast ook meer spieruithoudingsvermogen -> explosieve dingen zoals idd. jumpsquats, jumping lunges, squatten & kicks met gewicht etc. erbij is zeker wel goed om kracht & snelheid te ontwikkelen. En beste is om het wel in te delen dat je niet de dag erna flink gaat lopen voetballen, maar dat je benen even goed kunnen herstellen. :)
 
Bovenlichaam trainen wordt zeker bij voetbal op amateur niveau onderschat. Sinds 2 jaar fitness ik, en mijn snelheid is ontzettend toegenomen. Voor de rest moet je kijk wat voor je werkt.

Ik train om de dag, ziet er als volgt uit:

Ma: Fitness
Di: Voetbal
Wo: Fitness
Do: Voetbal
Vrij: Fitness
Za: Voetbal

Wat ik doe, is ik heb 2 verschillende trainingen, ziet er als volgt uit.

Week 1: A B A
Week 2: B A B
Week 3: A B A
etc. etc.

Bij de "B" training zit in dit geval de beentjes. Deze pak ik NIET zwaar, om te erge spierpijn te voorkomen i.c.m. het voetballen. Dit werkt prima, je traint zo op onderhoud en je lichaam blijft eraan gewend. Maak overigens 18 tot 22 herhalingen.

In de winterstop en zomerstop gooi ik mijn schema's om, met focus op benen. Dit is het moment waarop je kunt pompen en dus ook moet doen! De maanden erna kun je weer op onderhoud trainen, en dan weer pompen!

Dit werkt prima voor mij... Je kunt het altijd proberen ;)
 
ik zou sprintjes combineren met gewichtraining door de week

oefeningen als jumpsqauts, rompstabiliteiten en het trainen van je heupen zijn belangrijk .

Veel herhalingen je wilt geen massa hoe zwaarder je lichaam hoe meer je moet meenemen tijdens de sprint .
 
ik zou sprintjes combineren met gewichtraining door de week

oefeningen als jumpsqauts, rompstabiliteiten en het trainen van je heupen zijn belangrijk .

Veel herhalingen je wilt geen massa hoe zwaarder je lichaam hoe meer je moet meenemen tijdens de sprint .

Bedankt voor je bijdrage :)
 
Back
Naar boven