MuscleMeat

Hoe kan je het beste je buikje wegtrainen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ehh, ik wist er niet echt veel van af en ben gewoon iedere dag een uur gaan liggen en zoveel mogelijk proberen er uit te voeren.
De hoeveelheid weet ik niet, maar ik kan het lang volhouden. 100 is een geen probleem voor me. Ik ben nu bezig met extra gewichten aan de beugel te hangen. Dus minder reps en meer gewicht, enkel wil ik eerst de rest in verhouding brengen dus ik pak ze niet echt veel meer aan. Ik heb al een paar weken me buikspieren vergeten omdat ik aan het bulken ben en toen ze een paar jaren niet waren getraind waren ze toch binnen 2 weken weer in de oude vorm. Dus ik laat ze ff rusten zodat ik er geen vet kan verbranden. Met mijn werk verbrand ik toch al veel brandstof. OK de methode was niet de beste manier en heeft me veel pijn bezorgt. Ok als een opgezollen rode buikspier ook meetelt ben ik al meteen de eerste keer flink gegroeid :D :D :D
 
bij mij..........

om even mijn eigen ervaring te geven over mijn buik...
ik ben nu 21 en ben met buikspieren begonnen toen ik 16 was ofzo en continue gedaan vanaf toen en nu ben ik zwaar aan het bulken maar nog zie ik de contouren van mijn buikspieren en er zit al een aardig 'dekentje' op. wat ik even wil zeggen is dat het denk erg moeilijk is om op een bepaalde leeftijd goed ontwikkelde buikspieren te krijgen, bij mij zijn heel erg dik en train ik ze niet meer zo vaak, altijd 2/3 keer in week goed haard nadat ik ben opgestaan en dan 3x 20 ofzo en verder indirect tijdens gewicht training
 
en hoe zit et met zo'n abtronic (dat electrische lapje wat je om e middel heen gooit) ? kep zo'n ding thuis liggen maar nooit gebruikt.. mischien is dit een goeie voor als je bulkt of wordt het nog steeds voor cardio aangezien??
 
Originally posted by KaLe
en hoe zit et met zo'n abtronic (dat electrische lapje wat je om e middel heen gooit) ? kep zo'n ding thuis liggen maar nooit gebruikt.. mischien is dit een goeie voor als je bulkt of wordt het nog steeds voor cardio aangezien??

Die dingen zijn echt Bullsh*t
Mn vriendin had t pas een de fysio gevraagt. Maar die zei dus dat een dergelijk iets alleen kan werken bij ontzettend hoge stroom die het menselijk lichaam niet kan verdragen. Je hebt er niks aan. Mensen die zon ding kopen zijn in mijn ogen mensen die te lui zijn om zelf iets te doen. Lekker op de bank liggen, tv kijken, chips eten en even je abtronic om doen.
Ik wil hier niemand mee beledigen ofzo die zon ding heeft. Maar no pain, no gain.
Als het zo makkelijk was om een wasbordje te krijgen en gespierd te worden liep iedereen er wel gespierd bij.
 
Soms doe ik buikspieren gewoon op de grond, en soms met zo'n beugel. Ook hebben ze bij ons op de sportschool van die gebogen houten bankjes, en ook 2 van die grote ballen.
Reden om mijn buik in allerlei verschillende soorten oefeningen aan te kunnen pakken.

Maar vooral verschil zie ik bij mensen die een beugel gebruiken, die rollen zich als het ware helemaal op, tot hun neus bijna hun navel raakt :D maar; je krijgt juist de goeie beweging als je niet naar voren mee rolt, maar je bijvoorbeeld richt op het plafont! Je wilt niet mee naar voren, maar juist naar boven! Reken maar dat je dan na een aantal keer je buik voelt, ikzelf ervaar dan zo'n soort trilling in mijn buikspieren.

Ik zie ook vaak bij ons bijvoorbeeld twee mensen beide hun buikspieren trainen in zo'n beugel, terwijl ze ondertussen ronduit gezellig liggen te kletsen over van alles en nog wat!
Terwijl ik ernaast lig, en bij veel minder herhalingen het al goed voel branden, dus ik ben van mening dat áls je je buik traint je het ook goed moet doen...! ;)

Greetz
 
Ja, Diverin de techniek is wel heel belangrijk.. valt alleen niet mee om die onder de knie te krijgen als er meestal maar 1x ooit iets uitgelegd wordt en de meesten gaan dan niet nog een keer vragen.
Ik heb nu verschillende oefeningen al verbeterd op aanwijzingen van sportschoolmedewerkers, soms spontaan, maar meestal omdat ik hun advies vroeg.

Maar die ab-machine daar merkte ik niet superveel van, maar het kan heel goed, dat ik het niet goed deed.. namelijk door het vast te houden en niet door steeds naar een rustpunt terug te keren. Vandaag had ik namelijk ineens wel spierpijn in mijn buik, oa. ook omdat ik bij de tricepsoefening de buikspieren ook aantrok.

Zo zie je maar... overigens, hoe vaak moet je nu de buikspieren trainen? is 1x per week genoeg of is 2x beter. Ze beweerden op de sportschool dat 3x ook goed kan, maar dat lijkt me overdreven!
 
haaj :P

ik heb un vraagje. hoe kun je het beste je buik plat maken? Want ik doe cardio
maar ook buikspieroefeningen en me zijspieren, maar ik merk meerendeels dat
de bovenkant (bij ribben zeg maar) wel een beetje 'wasbordje'-agtig is :P
alleen me buik die gaat niet weg!
 
Haha, jaaa! dat heb ik ook hetzelfde als Tammyy :p
Bij mij ribben daar voelt het hard en bij mijn onderbuik zit een laagje vet dus daar zie je het niet :rolleyes:
 
monsterkick!
 
buikjee

ja IcePrincess dat is egt raar he..ja this nognie egt HARD bij mij:P
maar je siet aardig dat wasbordje wel..alleen buikje niet:S:S:S
iemand: HELPP:P
 
goede voeding met wat cardio zo'n 200-300 kcal onder onderhoud, zoek wat rond in het voedingsforum. Gezond afvallen begint aan tafel
 
Buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuummmp van wel 4 jaar gelden, zeg dames onder welke steen hebt u geleefd de afgelopen 4 jaar.

Mare pak eens een paar stackertjes en ga aan de cario.
 
Haha, nou bij mij is het hard. En ik vind het niet erg en ik heb geen zin om aan de stackers te gaan. Ik wil helemaal niet afvallen dus :p
 
Haha, jaaa! dat heb ik ook hetzelfde als Tammyy :p
Bij mij ribben daar voelt het hard en bij mijn onderbuik zit een laagje vet dus daar zie je het niet :rolleyes:

Haha, nou bij mij is het hard. En ik vind het niet erg en ik heb geen zin om aan de stackers te gaan. Ik wil helemaal niet afvallen dus :p


je buikspieren voel je goed maar je hebt wel een laagje vet nog :scratch:
 
Haha, nou bij mij is het hard. En ik vind het niet erg en ik heb geen zin om aan de stackers te gaan. Ik wil helemaal niet afvallen dus :p

Om de onderste buikspieren zichtbaar te maken zul je nog wel verder moeten afvallen, doelgerichte oefeningen hebben weinig zin.

Weet nog wel een paar leuke oefeningen voor je..........
 
yo:P

nahhh gooi het in de groep Nitric:P
welke oefeninge :P
 
Buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuummmp van wel 4 jaar gelden, zeg dames onder welke steen hebt u geleefd de afgelopen 4 jaar.

Mare pak eens een paar stackertjes en ga aan de cario.


umm.. buuuuump? van 4 jaar..?
welke steen?? ehhh... :|
 
Hoi Tammy,
als je goed kijkt heb je gereageerd op een topic van zo'n 4 jaar geleden.
De laatste post was: 1 November 2002, 17:53
Jouw post: 13 February 2007, 21:55

Het is heel prima om de archieven door te lezen, veel is al gezegt en doorgesproken. Al veranderen door de jaren heen ook wel weer de inzichten en hypes. Maar over het algemeen is het niet de bedoeling dat je nog reageerd op zulke topics.
Als het goed is heb je ook de vraag gekregen, ongeveer zoiets: "Weet je zeker dat je hier nog op wilt reageren, is oud topic?"

Als je dan wel reageerd en dan komt zo'n topic weer 'bovenaan' te staan, dan heet dat een topic kick of een bump.

Over die steen.. nou dat is een gangbare uitdrukking voor iemand die in het verleden leeft of de laatste ontwikkelingen niet heeft gevolgd. ;)
 
Back
Naar boven