MuscleMeat

Hoe kan je het beste je buikje wegtrainen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Elmar

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
1.493
Waardering
1
Ik ben overal tevreden over, behalve over dat zwembandje. Daar erger ik me dood aan. Ik doe vrijwel elke keer als ik train me buik (veel herhalingen) alleen sinds ik bulk en flink aan de shakes en amino tabletten zit heb ik het gevoel of ik allee maar groter buikje krijg terwijl ik streng op mijn eten let geen vet eet, behalve lijnzaadolie etc.

Weet iemand hoe ik dit aan moet pakken?
 
De reden waarom je buikspieren niet zichtbaar zijn is omdat er een laagje vet opzit. En die moet je als eerst laten wegtrainen en dan heeft het pas zin om je buikspieren te gaan trainen want dan komen ze mooi naar voren. Om het vet te laten verdwijnen moet je gaan roeien, fietsen etc. En je moet natuurlijk op je voeding letten.
 
Als je bulkt raak je nooit je zwemband kwijt....
Dus ofwel gaan cutten ofwel gaan sparen voor een liposuctie :)
 
Niet je buikspieren, maar je beenspieren gebruiken! Oftewel: cardio, want je beenspieren gebruiekn het meeste energie en het vet op je buik wordt gewoon gemobiliseerd en naar je benen gestuurd. Dat je door buikspieroefeningen lokaal vet zou kunnen verbranden, is een mythe. Je verbrandt wel vet, maar een heel klein beetej (veel lager vermogen dan beenspieren).

En idd, dan moet je hierbij wel gaan cutten, anders verbrand je gewoon energie uit je voeding en blijft je zwembandje waar het is. Liefsto ok 's ochtends voor het ontbijt cardio-en om dat effect nog meer te verminderen.
 
Ik heb opt moment ook wel een buikje doordat ik een paar maanden gejunkt en amper getraint heb en nu ik weer train benk met bulken begonnen, vandaar.
Maaaar als je je buik eraf wil hebben moet je stoppen met bulken :(
en trouwens, het is/word winter dus dat vetrandje ziet toch niemand onder je dikke trui :) Lekker in je wintervacht dus en lekker beulen :D

en van de lente weer een beetje cutten en het buikje eraf trainen wat idd bijna alleen maar lukt door het cardio's wat hierboven al genoemd is :)

succes :banana:
 
Originally posted by Kostmand
De reden waarom je buikspieren niet zichtbaar zijn is omdat er een laagje vet opzit. En die moet je als eerst laten wegtrainen en dan heeft het pas zin om je buikspieren te gaan trainen want dan komen ze mooi naar voren. Om het vet te laten verdwijnen moet je gaan roeien, fietsen etc. En je moet natuurlijk op je voeding letten.


Waarom pas buikspieren trainen als je het vet eraf hebt ? In je cuttings-fase zul je geen buikspieren kunnen kweken, je kunt alleen proberen om het te behouden.
 
ik zit een beetje met hetzelfde, dat buikje niet weg te krijgen, tenzij met massa's cardio...
wat me wel geadviseerd is , is minimaal m'n buikspieren te trainen want met redelijk ontwikkelde buikspieren en een relatief hoog vetpercentage zie je die vette buik nog meer (steekt meer uit) als zonder buikspieren
 
Gewoon dieeten en dus waarschijnlijk ook kracht en spieren verliezen. Cardio kan wel maar is pas echt nodig bij laag vet%.
 
Originally posted by austin
ik zit een beetje met hetzelfde, dat buikje niet weg te krijgen, tenzij met massa's cardio...
wat me wel geadviseerd is , is minimaal m'n buikspieren te trainen want met redelijk ontwikkelde buikspieren en een relatief hoog vetpercentage zie je die vette buik nog meer (steekt meer uit) als zonder buikspieren

Ik zou sowieso je buikspieren trainen, ze dienen als stabilisator bij bijvoorbeeld staande oefeningen.
 
Ik zie dat hier iedereen puur BB doet. ik doe KT om af te vallen maar vooral ook om sterker te worden voor het fietsen.. ik ben altijd de langzaamste en daar kan alleen KT en spinning verandering in brengen.
Veel rug- en buikspieren trainen is dan erg belangrijk, omdat je die wel gebruikt met het fietsen, maar niet traint.
Sterke rugspieren voorkomen rugpijn en de buikspieren moeten tegelijkertijd getraind worden omdat dat de tegenoverliggende spieren zijn, anders creëer een onbalans.. dat is mijn mening.
Buikspieren zijn naast de beenspieren ook de enige spieren die ik echt pijn durf te doen...
 
Nah ik kijk wel, ik wil gewoon blijven groeien dus tja. En zo erg is het buikje ook weer niet. Dan maar cardio erbij en hardlopen met een vuilnis zak over me kop en 3 dikke truien.

Gewoon zo breed mogelijk worden aan me boven lichaam dan valt het buikje niet meer op :D Nee maar iedereen wil toch mooi droog worden? dus tja ik ook, alleen kiezen of delen, dan maar eerst veel massa en dan droog trainen.
 
Espi heeft gelijk, je buikspieren moeten sterk zijn om je lichaam in balans te houden. Anders krijg je (onder)rugklachten. Dus ook trainen als je bulkt! Maar hoeft niet op massa, je kunt gewoon zonder extra gewicht, veel herhalingen doen.
 
Originally posted by HardcoreMF
He elmar, verwijder die Greg Valentino uit je avatar man, die gast en belediging voor de sport!

Toch heeft die in zijn artikel in de aktueel wel deels gelijk over de freakshow in vegas.. zal dat artikel wellis scannen..
 
Naast je algemene vestpecentage omlaag brengen kan je er ook best voor zorgen dat je je buikspieren vooral goed 'dik' traint.
(zeker niet overtrainen).
Een dikke buikspier komt ietsje sneller tot uiting dan 'n matig ontwikkelde buikspier.
Zo kan je zelfs met een wat hoger (relatief) vertpercentage' je "wasborje"zien. (echt droog ziet dat er nat. allemaal nog beter uit).
 
Originally posted by Renzo
je buikspieren vooral goed 'dik' traint.
Hmm, verklaar je nader... Of bedoel je gewoon trainen met gewichten/lage herhalingen?
(en ben jij dat in je avatar?)
 
Originally posted by Big Byron
Hmm, verklaar je nader... Of bedoel je gewoon trainen met gewichten/lage herhalingen?
(en ben jij dat in je avatar?)

---> Ik zou je buikspieren max. 2 x /week aanpakken om te beginnen. (ik train ze maar 1x/week).
Doe de beweging niet te snel, maar eerder echt goed gefocussed op die buikspieren.
Je ziet soms van die gastjes die erg snel en slordig hun sit-ups doe --> vrj waardeloos denk ik.
Bij situps : kin (hoofd) naar boven laten wijzen is ook niet slecht.
De basisoefeningen voor buik zijn zeker ok : vb. sit-ups (flat and incline), hanging knee-raises, bent-over cable-rowing,..

--> ja, ben ik idd. (stelt niet veel voor, ma ja...)
 
Originally posted by Renzo

Doe de beweging niet te snel, maar eerder echt goed gefocussed op die buikspieren.
Je ziet soms van die gastjes die erg snel en slordig hun sit-ups doe --> vrj waardeloos denk ik.
Bij situps : kin (hoofd) naar boven laten wijzen is ook niet slecht.
tja, ik werd gestoord van die buikspieroefeningen. Vrij kreeg ik pijn in mijn rug en mijn bolle buik zat in de weg. Met zo'n abshaper of hoe het ook heten mag is het weer zo makkelijk dat ik er 100 moest doen om wat te voelen.
Nee, ik vind die ab- machine echt wel prettig.. ik moet me wel concentreren om niet mijn rug al het werk te laten doen, maar dan kan ik eindelijk met zwaardere gewichten en minder hh een goede oefening doen..
Alleen de schuine buikspieren doe ik op een incline bench, dat doet flink zeer en ik haal de 12x2 hh nauwelijks.
 
Volgens mij heb ik hetzelfde gebruikt Esp.
Het is een soort beugel die je ondersteunt om de oefing goed uit te voeren. Werk goed zo'n ding vind ik.
 
Originally posted by avg
Volgens mij heb ik hetzelfde gebruikt Esp.
Het is een soort beugel die je ondersteunt om de oefing goed uit te voeren. Werk goed zo'n ding vind ik.
Maar hoeveel doe je er dan van? Misschien had ik het langzaam moeten doen, maar meestal waren het 100 reps.
Voor de ab-machine kun je gewichten gebruiken en dan werk ik gewoon met sets van 12-10-8-6-12 en steeds zwaardere gewichten. Incline bench kan ook, maar dat is wat te inspannend voor mijn voeten, val ik van af..
 
Back
Naar boven