MuscleMeat

Hoe kan je het beste vet verbranden en massa krijgen tegelijkertijd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Elmar

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
1.493
Waardering
1
:hello: Ik heb een vraagje, ik ben nu bezig vanaf januari 2002. Ik wil graag droger worden en massa krijgen tegelijkertijd. Ik ben nu fanatiek bezig met meer spiermassa te kweken en dat gaat behoorlijk goed, alleen ik blijf maar met die zwemband zitten en die wil ik zo snel mogelijk weghebben. :fire:

Ik weet dat je buik wel wat groter word omdat je veel moet eten dus in preciepe is het je maag die groter word. Maar af en toe heb ik het gevoel of me buik wat vetter word, :grumble: (ik zit op een streng dieet; dus geen vet) Ik weet dat je het nodig hebt dus als me lichaam het nodig heeft dan pakt hij het maar van me lichaam. Ik gebruik qua poeders e tabletten alleen Amino tabletten (vitlabs Amino Acids 2200mg) 3x 4 tabletten (er staat 3x 5 - 8 tabletten) Maar daarbij neem ik 3x per dag een shakie Whey Eiwitt (Perfect Whey). Volgende maand ga ik beginnen met Creatine erbij te nemen.

Voor de rest eet ik in de ochtend een zelfgemaakt shakie (2 bananen, 25 ml Magere Melk, 2 eetlepels honing, 5 Eetlepels brinta en 2 eireren 'zonder eigeel' ) verspreid over de late ochtend en eind middag 12 donker bruine boterhammen vaak met kipfilet of tonijn met komkommer. Af en toe voor afwisseling 2 boterhammen met pindakaas.
In de avond neem ik het gewone standaard maaltijd prakkie (groente aardappels vlees) Maar vaak ook pasta's rijst met kipfilet etc. Naam mijn gevoel ben ik zo wel goed bezig.

Maar wil gewoon nu ff me zwembandje wegwerken wat is dan de beste manier zonder spiermassa te verliezen?

GreetZzz, :wave:

Elmar
 
Laatst bewerkt:
tja dat wordt moeilijk. Je zal toch de keuze moeten stellen: ga ik nu voor massa of ga ik nu droogtrainen. samen gaat gewoon niet.
 
Wil je massa winnen dan moet je meer eten dan je verbruikt op een dag, dus bv. je verbruikt op een dag 3000 cal. eet je er 3500 of 4000 dan zal je massa aanzetten. Eet je echter 2000 cal. dan zal je afvallen..

Massa aanzetten en droger worden gaat niet samen, het is of of.
 
En met de wintermaanden voor de boeg, zou ik, mits je niet extreem hoog in het vet% zit, me niet druk maken om een beetje vet extra... Gewoon voor de massa gaan en in het voorjaar cutten om droger te worden..
 
Idd maak je niet druk over extra vet in wintertijd, goed massa aanzetten en pas later gaan concentreren op het kwijtraken van je vetreserves.
Beiden op hetzelfde moment is toch niet mogelijk.
 
Er zijn toch waar 3 redenen om er goed uit te zien:
1. In je blote buik bij het strand.
2. Voor de vrouwtjes.
3. Voor een wedstrijd.

Strand duurt nog wel even.
Beetje buik vinden de vrouwen tegenwoordig ook niet erg, en al helemaal niet als de rest mooi gespierd is.
En aangezien je nog niet zo lang bezig bent zul je ook nog niet mee gaan doen met wedstrijden.

Gewoon lekker voor die massa gaan, en rond februari langzaam proberen je vetpercentage wat omlaag te halen, dan komt alles goed.
Thank god for the offseason!!!!!
 
Originally posted by richard
Er zijn toch waar 3 redenen om er goed uit te zien:
1. In je blote buik bij het strand.
2. Voor de vrouwtjes.
3. Voor een wedstrijd.

Strand duurt nog wel even.
Beetje buik vinden de vrouwen tegenwoordig ook niet erg, en al helemaal niet als de rest mooi gespierd is.
En aangezien je nog niet zo lang bezig bent zul je ook nog niet mee gaan doen met wedstrijden.

Gewoon lekker voor die massa gaan, en rond februari langzaam proberen je vetpercentage wat omlaag te halen, dan komt alles goed.
Thank god for the offseason!!!!!

4. voor jezelf uit respect voor je lichaam!!! :finger:

Strand duurt nog even? Ha, minder dan 2 maanden! Je vliegt zo in een paar uurtjes naar een zonbestemming, ook/vooral in de winter. :D
 
:D Moet trainen, dus kan niet op vakantie.
En ik denk als je traint dat je wel respect voor je lichaam moet hebben.;)
 
Twee opmerkingen

Afvallen gaat beter met een beperkt koolhydraat dieet... je zit met veel vet en eiwitten in je dieet sneller vol. Vet en eiwit heb je nodig, KH kan je lichaam zelf aanmaken.

Wateengedoe2 probeert aan te komen in massa zonder vet te worden. Ga maar eens over ABCDE lezen, dat is een korte bulk en cut-cyclus. Twee weken bulken met veel calorieën en zonder KH beperkingen en dan 2 weken lijnen op een beperkt KH-dieet, dan hou je de massa het beste vast.
Mocht ik op een ideaal gewicht komen, dan lijkt he me ook wel aardig, maar op zich heb ik nu over spiermassa niet zo veel te klagen.
Zelf zit ik op een cyclisch ketogeen dieet, dat is 6 dagen lijnen met superweinig KH, die ook bijna alleen maar van groenten mogen komen en 1 dag bulken in het weekend met veel schone KH, dwz zonder vette dingen, zoals bijv. rijstpudding en zo...

Groetjes en succes :thumbup:

Esperantisto, die niet valt op mannen met een buik, ik haatte mijn eigen lichaam al zo... :(
 
Wateengedoe2 probeert aan te komen in massa zonder vet te worden.
Onmogelijk, als je groeit groei je zowel in vet als in spieren, energie gaat niet enkel naar spierweefsel of vet weefsel maar altijd naar de 2 zelfs met dat ABCDE dieet.
Tenzij je bedoeld het beperken van vet toename dan kan het wel.
 
Originally posted by admin

Onmogelijk, als je groeit groei je zowel in vet als in spieren, energie gaat niet enkel naar spierweefsel of vet weefsel maar altijd naar de 2 zelfs met dat ABCDE dieet.
Tenzij je bedoeld het beperken van vet toename dan kan het wel.
In absolute zin krijg je natuurlijk wel meer vet als je zwaarder wordt, maar toch kun je het % vet omlaag krijgen. Juist die korte vreet/lijn cyclus van 2 weken zorgt ervoor dat je de boel in balans kunt houden, alleen lijkt het me goed niet te veel naar beide kanten te overdrijven (niet te laag of te hoog gaan zitten).

Esperantisto
 
ik krijg het gevoel dat een aantal dingen in je redenering niet kloppen. Je maag wordt misschien wel groter, maar het is ook wel degelijk vet wat erbij komt in je bulkfase waarin je spieren opbouwt. Zoals admin (T?) al zei, spieren alleen gaat nou eenmaal niet. Ook zeg je dat je op streng dieet zonder vet zit. Ik hoop dat je het alleen over verzadigde vetten hebt, essentiele vetten kun je niet missen.. lees maar eens dat artikeltje "zonder vet geen spieropbouw". De vetten die al in je lichaam opgeslagen zijn zijn hier zeker geen vervanger voor. Verder succes :)
 
Originally posted by admin

Onmogelijk, als je groeit groei je zowel in vet als in spieren, energie gaat niet enkel naar spierweefsel of vet weefsel maar altijd naar de 2 zelfs met dat ABCDE dieet.
Tenzij je bedoeld het beperken van vet toename dan kan het wel.
Ik bulk/lijn gewoon in periodes van 2 weken, en dan gaat je lichaam bij voorkeur vet verbranden in de lijnperiode en spieren aanzetten in de bulkperiode. Zit hele theorie achter die ik nu niet helemaal zal uitdiepen, maar feit is dat ik tot nu toe (nog kort mee bezig) goede resultaten zie. Cutten is 90% van energieinname en bulken is 140%.

Overigens schijn je tijdens de cuttingfase ook spiermassa aan te kunnen zetten door in 3-daagse periodes je eiwit te cyclen. Vind ik echter nog iets te ingewikkeld, ik hou het ff zo, en als mijn massa/kracht op niveau blijft in cutting- en toeneemt in bulkingfases, ben ik tevreden. Vet vliegt ervanaf in cuttingfase.
 
Originally posted by wateengedoe2

Ik bulk/lijn gewoon in periodes van 2 weken, en dan gaat je lichaam bij voorkeur vet verbranden in de lijnperiode en spieren aanzetten in de bulkperiode. Zit hele theorie achter die ik nu niet helemaal zal uitdiepen, maar feit is dat ik tot nu toe (nog kort mee bezig) goede resultaten zie. Cutten is 90% van energieinname en bulken is 140%.

Overigens schijn je tijdens de cuttingfase ook spiermassa aan te kunnen zetten door in 3-daagse periodes je eiwit te cyclen. Vind ik echter nog iets te ingewikkeld, ik hou het ff zo, en als mijn massa/kracht op niveau blijft in cutting- en toeneemt in bulkingfases, ben ik tevreden. Vet vliegt ervanaf in cuttingfase.

Zeg wateeengedoe2 doe jij nu ook een KH-beperkt dieet als je in de lijnfase verkeert?
En, geef ff een link naar dat 3-daags cyclen van eiwit.

Ik had een paar dagen geleden een enorme vreetbui en heb 2 kg mosselen gegeten... nu 3 dagen later heb ik eindelijk weer zin in eiwit, 2 dagen lang heb ik de inname van eiwit een stuk lager gehouden. Gelukkig hebben mosselen heel weinig KH en niet zo veel vet ,dus qua 'zonde' viel het nog mee... ik raakte ook niet uit ketose gelukkig. (dat is dat je uitsluitend vetten verbrandt ipv KH, en dat laat zich zien in de urine, wat je met ketosesticks kunt meten..)
 
Originally posted by wateengedoe2

Ik bulk/lijn gewoon in periodes van 2 weken, en dan gaat je lichaam bij voorkeur vet verbranden in de lijnperiode en spieren aanzetten in de bulkperiode. Zit hele theorie achter die ik nu niet helemaal zal uitdiepen, maar feit is dat ik tot nu toe (nog kort mee bezig) goede resultaten zie. Cutten is 90% van energieinname en bulken is 140%.

Overigens schijn je tijdens de cuttingfase ook spiermassa aan te kunnen zetten door in 3-daagse periodes je eiwit te cyclen. Vind ik echter nog iets te ingewikkeld, ik hou het ff zo, en als mijn massa/kracht op niveau blijft in cutting- en toeneemt in bulkingfases, ben ik tevreden. Vet vliegt ervanaf in cuttingfase.
Toch kan je geen spieren opbouwen in de lijn periode want dan zit je onder je noodzakelijke calorieën. En om spierweefsel de kans te geven te groeien moet je gewoon meer calorieën hebben dan je verbruikt, het is niet anders...
Wat dat lijnen/bulken afwisselen aangaat, het is veel beter om een hele periode door te bulken en spiermassa toename constant te houden dan telkens te onderbreken en terug in een catabole toestand te komen, want geloof het of niet, wat je opbouwd in 2 weken aan spierweefsel is niet veel en daar gaat altijd een stuk van verloren in de cut weken.
Nu zeg ik niet dat je geen vooruitgang kan halen uit dit dieet, maar het zal altijd minder effectief zijn dan wanneer je voor langere periodes bulkt, daar ben ik zeker van.
Bij het systeem van 1 x cutten per jaar is het ook maar 1 x catabole situatie, bij het ABCDE dieet heb je 12 x per jaar een catabole situatie van 2 weken.
Mag je ook aan elke trainer/dietist/pro en amateur bodybuilder vragen, de snelste weg is bulken bulken bulken, korte periode cutten.
Toch succes met je verdere resultaten.
 
Originally posted by soulreaver
En met de wintermaanden voor de boeg, zou ik, mits je niet extreem hoog in het vet% zit, me niet druk maken om een beetje vet extra... Gewoon voor de massa gaan en in het voorjaar cutten om droger te worden..

Nee ik zit niet met een hoog percentage vet je weet het och de meeste die een zwembandje hebben willen die weghebben LOL
maar gewoon meer buiktrainen denk ik. Greetz en thx voor advies
 
Originally posted by Elmar


Nee ik zit niet met een hoog percentage vet je weet het och de meeste die een zwembandje hebben willen die weghebben LOL
maar gewoon meer buiktrainen denk ik. Greetz en thx voor advies
Kul, buikspieroefeningen maken wel de spieren dikker maar laten het vet niet verdwijnen. Niet dat frequente buikspiertraining slecht is.. het zijn spieren die snel vermoeid zijn, maar die ook vaak geoefend kunnen worden..

Esperantisto
 
Dank je wel gasten, ik weet genoeg, Alleen qua vetten heb je dus toch nodig, niet de vetten die al in je lichaam zitten maar in lijnzaadolie bijv? maar dat zal toch zeker heus wel in andere producten zitten de je dagelijks eet?
 
Originally posted by Esperantisto

Kul, buikspieroefeningen maken wel de spieren dikker maar laten het vet niet verdwijnen. Niet dat frequente buikspiertraining slecht is.. het zijn spieren die snel vermoeid zijn, maar die ook vaak geoefend kunnen worden..

Esperantisto

Als je ze veel en vaak doet dan verbrand je ook vet hoor
 
Originally posted by Elmar


Als je ze veel en vaak doet dan verbrand je ook vet hoor
Ja, dat is waar, maar niet precies daar waar je de oefening doet, gewoon daar waar het vet het makkelijkst weggaat.

Dit is een van de 'lokaal afslank'mythes die allang doorgeprikt is. Vandaar dat die superslanke meiden met grote borsten allemaal siliconenborsten hebben, het is praktisch onmogelijk grote borsten te hebben als je verder graatmager bent..

Esperantisto
 
Back
Naar boven