AndroidHealthClinic

Hoe kan je het beste vet verbranden en massa krijgen tegelijkertijd

Bezoekers in dit topic

Idd het is vrij ineffectief om buikspier oefeningen te doen om vet te verbranden.
Dan kan je veel beter been oef doen, verbrand je meer kcal en houd je langer vol.
Plaatselijk vet verbranden is een mythe.
 
Originally posted by Elmar
Dank je wel gasten, ik weet genoeg, Alleen qua vetten heb je dus toch nodig, niet de vetten die al in je lichaam zitten maar in lijnzaadolie bijv? maar dat zal toch zeker heus wel in andere producten zitten de je dagelijks eet?

Ja als je veel vis eet, maar omdat bijna niemand dat doet heeft bijna iedereen een tekort aan O3 vandaar ook welvaardziekten.
Dus enkele lepels lijnzaadolie is een ideale manier om deze toch binnen te krijgen.
 
Originally posted by admin
Idd het is vrij ineffectief om buikspier oefeningen te doen om vet te verbranden.
Dan kan je veel beter been oef doen, verbrand je meer kcal en houd je langer vol.
Plaatselijk vet verbranden is een mythe.

Waarom geef je als advies beenspier oefeningen om vet te verbranden???? Ik zou zeggen 20 minuten cardio na je krachttraining.
 
Met been spier oef bedoel ik ook cardio, lopen, wandelen, joggen, fietsen gebruik je allemaal je benen bij.
Niet dat sqatten niet zou kunnen, dat verbruikt nog veel meer kcal alleen houden de meesten dat niet vol.
 
JA hebben jullie gelijk in gewoon een dagje cardio erbij. Ik denk dat ik maar elke zondag een vuilniszak over me heen gooi met een gat erin dus als shirt aanrekken en dan 2 truien erover en dan ga hardllopen. Lekker zweten schijnt goed te helpen.
 
Ja dat lijkt me echt heel relax lopen ja :no:
 
Originally posted by admin

Toch kan je geen spieren opbouwen in de lijn periode want dan zit je onder je noodzakelijke calorieën. En om spierweefsel de kans te geven te groeien moet je gewoon meer calorieën hebben dan je verbruikt, het is niet anders...
Ik zal niet zeggen dat je geen gelijk hebt, he, want ik zal toch eerst zelf moeten zien (doen) en dan pas geloven w.b. die eiwitcycling. Maar het idee erachter is dat je WEL onder je energielevel kunt zitten en TOCH spier opbouwen, en wel door energie van je vetreserves te gebruiken voor je onderhoud/verbranding, en tegelijkertijd de energie uit eiwitten/koolhydraten uit je (beperkte) dieet, samen met eiwitten als bouwstof te gebruiken voor spieropbouw. Theoretisch gezien is dit mogelijk; of het in de praktijk zo werkt, valt zoals gezegd te bezien. Link is hier

Verwacht geen wonderen, als het werkt zal het veel miniemer zijn dat wanneer je bulkt, maar gewoon al een mogelijkheid om je spiermassa te behouden en misschien zelfs een beetje bij te krijgen als je aan het cutten bent, is natuurlijk al fantastisch.

Oh ja, voor geinteresseerden in het ABCDE-programma, je moet bepaalde dingen die die gast van musclemedia zegt, met een flinke zak NaCl nemen. Als iemand meer wil weten: go ahead and ask. Heb nl. zelf enkele weken geleden met degene die het ontworpen heeft, gemaild en die had enkele zeer belangrijke aanvullingen/verbeteringen.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by admin

Wat dat lijnen/bulken afwisselen aangaat, het is veel beter om een hele periode door te bulken en spiermassa toename constant te houden dan telkens te onderbreken en terug in een catabole toestand te komen, want geloof het of niet, wat je opbouwd in 2 weken aan spierweefsel is niet veel en daar gaat altijd een stuk van verloren in de cut weken.
Nu zeg ik niet dat je geen vooruitgang kan halen uit dit dieet, maar het zal altijd minder effectief zijn dan wanneer je voor langere periodes bulkt, daar ben ik zeker van.
Bij het systeem van 1 x cutten per jaar is het ook maar 1 x catabole situatie, bij het ABCDE dieet heb je 12 x per jaar een catabole situatie van 2 weken.
Mag je ook aan elke trainer/dietist/pro en amateur bodybuilder vragen, de snelste weg is bulken bulken bulken, korte periode cutten.
Toch succes met je verdere resultaten.
Wat het nadeel is van langdurig bulken, is dat je lichaam steeds meer neigt naar vetopslag en minder naar spieropbouw, naarmate je langer een positieve energiebalans hebt. Als je een tijdje tussendoor (licht) cut, wordt je lichaam zeg maar 'gereset' en zal het weer met alle liefde en plezier spieren opbouwen. Ik moet zeggen dat ik tot een maand terug de laatste maand het idee had dat ik (bijna) alleen vet op zat te slaan, ik klapte ineens zowat uit mijn broeken en kreeg geen noemenswaardige kracht bij. In de eerste cuttingperiode vloog het vet eraf, en ik verloor geen of nauwelijks kracht. Nu, na 2 weken bulken zit ik allang weer boven het niveau waar ik mee begon, een maand geleden. Ik verwacht ook niet veel kracht te verliezen de komende weken.

Dat is het idee: bulken bereidt je lichaam voor op cutten en andersom. En dan bedoel ik op cutten met vetverlies, en bulken met eiwitopslag (= spieropbouw). Als je langere periodes bulkt, gaat je lichaam liever vet opslaan en als je langer cut, gaat je lichaam liever spier dan vet afbreken (want dat spaart energie op den duur, je rustmetabolisme daalt immers).

Het kan wel zo zijn dat ik na 2,5 mnd bulken zo snel zo vet werd, omdat ik een vrouw ben. Mijn test-oestrogeenverhouding is nu eenmaal veel nadeliger voor spieropbouw dan die in mannen. Dus misschien hebben mannen minder last van vetopslag/weinnig spieropbouw in langdurige bulkperiodes. Ze zullen echter net zo goed veel spier verliezen als ze langer dan een week of 2, 3 cutten.

Mgoed, ik ga hiermee door en weet over een maandje of drie wel te vertellen hoe het verdergaat. Mijn eerste ervaringen met ABCDE zijn iig positief.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Elmar
JA hebben jullie gelijk in gewoon een dagje cardio erbij. Ik denk dat ik maar elke zondag een vuilniszak over me heen gooi met een gat erin dus als shirt aanrekken en dan 2 truien erover en dan ga hardllopen. Lekker zweten schijnt goed te helpen.
Huh, weer zoiets raars ??? Trek met dit weer wel een trainingsjack ofzoiets aan, zodat je niet te veel afkoelt, maar wel iets wat ventileert. Vet verbrandt je toch wel als je gaat harlopen hoor. En nog wel het beste als je het 's ochtends vroeg doet met een kop zwarte koffie op de lege maag :)
 
In een catabole omgeving is er simpelweg geen plaats voor spiergroei, vet verminderd dus spieren verminderen.
Alle energie die je opneemt gaat naar het nodige verbruik, waarom zou vet dan voor spiergroei gebruikt worden, als je het nodig hebt om in leven te blijven?
Het lichaam maakt geen onderscheid tussen spier of vetweefsel, als het wat nodig heeft breekt het gewoon af en aangezien vet in dat geval afbreekt is er geen reden voor spieren om op te bouwen.
De chemische theorie ervan heb ik niet maar uit eigen ervaring en die van anderen kan ik concluderen lager dan je verbruik groei je niet, wat je ook probeert.
 
Originally posted by wateengedoe2

Wat het nadeel is van langdurig bulken, is dat je lichaam steeds meer neigt naar vetopslag en minder naar spieropbouw, naarmate je langer een positieve energiebalans hebt. Als je een tijdje tussendoor (licht) cut, wordt je lichaam zeg maar 'gereset' en zal het weer met alle liefde en plezier spieren opbouwen. Ik moet zeggen dat ik tot een maand terug de laatste maand het idee had dat ik (bijna) alleen vet op zat te slaan, ik klapte ineens zowat uit mijn broeken en kreeg geen noemenswaardige kracht bij. In de eerste cuttingperiode vloog het vet eraf, en ik verloor geen of nauwelijks kracht. Nu, na 2 weken bulken zit ik allang weer boven het niveau waar ik mee begon, een maand geleden. Ik verwacht ook niet veel kracht te verliezen de komende weken.

Dat is het idee: bulken bereidt je lichaam voor op cutten en andersom. En dan bedoel ik op cutten met vetverlies, en bulken met eiwitopslag (= spieropbouw). Als je langere periodes bulkt, gaat je lichaam liever vet opslaan en als je langer cut, gaat je lichaam liever spier dan vet afbreken (want dat spaart energie op den duur, je rustmetabolisme daalt immers).

Het kan wel zo zijn dat ik na 2,5 mnd bulken zo snel zo vet werd, omdat ik een vrouw ben. Mijn test-oestrogeenverhouding is nu eenmaal veel nadeliger voor spieropbouw dan die in mannen. Dus misschien hebben mannen minder last van vetopslag/weinnig spieropbouw in langdurige bulkperiodes. Ze zullen echter net zo goed veel spier verliezen als ze langer dan een week of 2, 3 cutten.

Mgoed, ik ga hiermee door en weet over een maandje of drie wel te vertellen hoe het verdergaat. Mijn eerste ervaringen met ABCDE zijn iig positief.

Men dunkt, als pro's en dietisten van bodybuilders jaren ervaring hebben met het gekende bulk/cut systeem genaamd periodiseren en het vandaag nog altijd toepassen met succes dan heeft dat een reden, het is de beste meest effectieve manier.
 
Originally posted by wateengedoe2

Huh, weer zoiets raars ??? Trek met dit weer wel een trainingsjack ofzoiets aan, zodat je niet te veel afkoelt, maar wel iets wat ventileert. Vet verbrandt je toch wel als je gaat harlopen hoor. En nog wel het beste als je het 's ochtends vroeg doet met een kop zwarte koffie op de lege maag :)

Die techniek word door sommige BB gebruikt met succes.
Theorie erachter is dat een lichaam dat 0% afkoeling heeft een grotere temperatuur stijging krijgt, met als gevolg een hogere verbranding.
Geen wet. bewijs over dacht ik.
 
Originally posted by admin
In een catabole omgeving is er simpelweg geen plaats voor spiergroei, vet verminderd dus spieren verminderen.
Alle energie die je opneemt gaat naar het nodige verbruik, waarom zou vet dan voor spiergroei gebruikt worden, als je het nodig hebt om in leven te blijven?
Het lichaam maakt geen onderscheid tussen spier of vetweefsel, als het wat nodig heeft breekt het gewoon af en aangezien vet in dat geval afbreekt is er geen reden voor spieren om op te bouwen.
De chemische theorie ervan heb ik niet maar uit eigen ervaring en die van anderen kan ik concluderen lager dan je verbruik groei je niet, wat je ook probeert.
Heb je de link die ik gegeven heb, gelezen? Daar staat heel goed uitgelegd, waarom je lichaam liever eiwit zou opslaan dan het verbranden als je het goed speelt, zelfs bij negatieve energiebalans.
 
Originally posted by admin


Men dunkt, als pro's en dietisten van bodybuilders jaren ervaring hebben met het gekende bulk/cut systeem genaamd periodiseren en het vandaag nog altijd toepassen met succes dan heeft dat een reden, het is de beste meest effectieve manier.
Dit soort redeneringen vreet ik niet, ik probeer dingen graag zelf uit (of zie ze in mijn directe omgeving, zoals nu bijv. met espi die aan het keto-en is) en daar trek ik conclusies uit. Niet dat ik nooit iets aanneem van een ander, zeer zeker doe ik dat wel, maar ik neem niet zo snel iets aan 'omdat het nu eenmaal altijd zo gedaan wordt'.
 
Originally posted by admin


Die techniek word door sommige BB gebruikt met succes.
Theorie erachter is dat een lichaam dat 0% afkoeling heeft een grotere temperatuur stijging krijgt, met als gevolg een hogere verbranding.
Geen wet. bewijs over dacht ik.
Oh ja, op zo'n manier zou het nog kunnen, een soort gedwongen koorts zeg maar. Maar of het gezond is? ??? Zo klink het iig niet. Extreem geval: een Zweedse student die overleden is tijdens een ontgroening, omdat ie met winterkleding aan in de sauna pushups moest doen. Je zult aan hardlopen in een vuilniszak niet doodgaan, maar supergoed is het misschien ook niet.
 
Originally posted by wateengedoe2

Heb je de link die ik gegeven heb, gelezen? Daar staat heel goed uitgelegd, waarom je lichaam liever eiwit zou opslaan dan het verbranden als je het goed speelt, zelfs bij negatieve energiebalans.

Luister nu eens naar wat je zegt. Een negatieve energie balans wil zeggen dat je minder calorien inneemt dan dat je verbruikt. Als je dan niet elke calorie zou verbranden, zou je gewoon doodvallen. Dus onafhankelijk van hoe je het speelt, je moet altijd even veel calorien verbranden als je verbruikt. Als die niet uit je voeding komt, komt die uit vet en spieren. Als je vetpercentage laag wordt, kan dit levensbedreigend zijn, waarbij een beroep moet gedaan worden op eiwitten uit de spieren. De catabole hormonen maken geen onderscheid tussen vet en eiwit.

Daarom is het ook essentieel enorm veel eiwitten te consumeren op regelmatige tijdstippen tijdens het cutten, omdat die verbrand worden in plaats van de eiwitten in de spieren, en dat tegelijkertijd eiwitten zeer moeilijk omgezet kunnen worden in vetmassa. Op zo'n moment worden die extra eiwitten niet opgeslagen, maar onmiddelijk verbrand.

Om spiermassa op te bouwen heb je overschot aan eiwitten nodig. En die is er alleen als je MEER consumeert dan je verbrand. Als je meer consumeert dan je verbrand zal je lichaam ook meer vetmassa opslaan.

Dit lijkt me allemaal erg logisch, dus ik zie niet hoe je er zo moeilijk over kunt doen ?
 
Originally posted by wateengedoe2

Dit soort redeneringen vreet ik niet, ik probeer dingen graag zelf uit (of zie ze in mijn directe omgeving, zoals nu bijv. met espi die aan het keto-en is) en daar trek ik conclusies uit. Niet dat ik nooit iets aanneem van een ander, zeer zeker doe ik dat wel, maar ik neem niet zo snel iets aan 'omdat het nu eenmaal altijd zo gedaan wordt'.

Precies, dan sterf je gewoon aan dehydratatie. je moet temperatuur wat opdrijven, maar binnen de perken. En dat doe je niet door met je waterhuishouding te rommelen.
 
Het enige wat ik vraag, is of jullie asjeblieft even die link willen lezen, en daar inhoudelijk op ingaan, niet dingen zeggen die inderdaad in 99 van de 100 gevallen zo zijn (nl. als je geen eiwitcycling doet, klopt dat idd als een bus, dan kun je zeker nooit massa opbouwen terwijl je aan het cutten bent).

Hier een stukje van die site, de term waar het om gaat is 'nutrient repartitioning'. Ik zou graag (inhoudelijk, op die site ingegaan dus) van jullie horen wat je daarvan vindt, zeker BC zal heel wat van de wetenschappelijke basis weten en dit kunnen weerleggen als het gewoon niet waar zou zijn. Komt ie:

TA: My interest in protein cycling originated about a year ago when I realized that if you change from a diet with normal protein intake to one with a high intake, after about a week, you will have less amino acids in your blood than before upping your protein intake.13 The reason for this is not only enzymatic adaptation but also hormonal changes. A high protein intake stimulates the release of a hormone called glucagon, which is a hormone that opposes the effects of the anabolic hormone insulin.
With increased protein intake, the urea cycle runs at a faster pace to excrete the nitrogen from the excess amino acids. Glucagon is also "consuming" amino acids, but in this case, to create glucose [gluconeogenesis] by up-regulating gluconeogenic enzymes. Unfortunately, these two systems overcompensate and thus decrease the amount of available amino acids in the bloodstream. However, it seems that the transport of amino acids into muscle is initially improved.
After examining this issue, I went on to explore what happens during a period of low protein feeding. What I discovered is there are several mechanisms that preserve muscle proteins in favor of, for example, liver proteins [which include more labile proteins], during this condition. First of all, muscle proteins have a longer life span than liver proteins, so initially [during the first few days of protein deprivation], liver proteins, rather than muscle proteins, are lost, and muscle mass is remarkably well preserved.7 Furthermore, the urea- cycle enzymes are down-regulated [interestingly, the same thing happens during overfeeding3]; thus, less urea is formed, and this urea can, under these conditions, even be recycled by something called the urea-salvage pathway to create amino acids again.10 This also takes place during training and recovery.2 Even more interesting are the events within the muscle cell. During the first day of a low protein intake, protein synthesis is decreased while the degradation is constant. After three days, however, the degradation is significantly lowered.23 Thus, in essence, a three-day, low-protein diet actually stimulates anti-proteolytic mechanisms, or "anti-catabolism" as it is often referred to in the muscle magazines.
Now comes the very interesting part—when you switch back to a high-protein diet, you create the perfect environment for super-compensation of muscle proteins [GROWTH!] to take place. Here's why:
The amino acids [nitrogen] will stay in the body since urea-cycle enzymes are still down-regulated, and the urea-salvage pathway is still operating.
The nitrogen balance in muscle is dramatically elevated because the synthesis is rapidly increased due to improved availability of amino acids20 and because it takes two days for protein degradation to increase23 back to your baseline value, which is still lower than average due to the high protein intake.8,16
These very important observations are the basis for protein cycling within the framework of my Anabolic Burst Cycling System. By doing these micro-cycles, especially during the low-calorie phase, you can experience muscle growth, even though you are on a restricted-calorie diet—you can build muscle and burn fat at the same time! This is what "nutrient repartitioning" is all about—you drive energy stores from fat to fuel muscle tissue. It is a "rob Peter to pay Paul" phenomenon. Unfortunately, this "primed condition" exists for only about two or three days.
 
Originally posted by Big Cat


Precies, dan sterf je gewoon aan dehydratatie. je moet temperatuur wat opdrijven, maar binnen de perken. En dat doe je niet door met je waterhuishouding te rommelen.
Die gast in de sauna is wijlen gegaan omdat ie warmer dan 42 C werd. Daar helpt geen water tegen :( Of ging dit ergens anders over, BC?
 
Originally posted by wateengedoe2
Het enige wat ik vraag, is of jullie asjeblieft even die link willen lezen, en daar inhoudelijk op ingaan, niet dingen zeggen die inderdaad in 99 van de 100 gevallen zo zijn (nl. als je geen eiwitcycling doet, klopt dat idd als een bus, dan kun je zeker nooit massa opbouwen terwijl je aan het cutten bent).

Hier een stukje van die site, de term waar het om gaat is 'nutrient repartitioning'. Ik zou graag (inhoudelijk, op die site ingegaan dus) van jullie horen wat je daarvan vindt, zeker BC zal heel wat van de wetenschappelijke basis weten en dit kunnen weerleggen als het gewoon niet waar zou zijn. Komt ie:

Ga nu eerst wat gaan halen om te eten en dat op mijn gemak naar binnen werken, maar zal het daarna lezen en er op ingaan.

En 'for the record' , ik zeg geen dingen die in 99 van de 100 gevallen correct zijn. Tekort aan calorien moet altijd goed gemaakt worden .... Dat is 100 van de 100 gevallen zo...
 
Back
Naar boven