Fitness Seller

Hoe kan je je vetpercentage meten??

Bezoekers in dit topic

wietze

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
6 jan 2006
Berichten
101
Waardering
0
Ik heb gezocht hier op het forum maar hoe kan ik het nou eigelijk opmeten dan?
 
zoeken is dus blijkbaar niet je sterkste punt...je kan het meten met een huidplooi meter (zeer nauwkeurig) of met zon elektrische dingen zoals weegschaal etc, maar dat is niet zo nauwkeurig.
 
Laatst bewerkt:
Ja en hoe kom ik aan een huidplooi meter kan je dat ergens kope ofso?
 
tuurlijk...ff wat googlen oid en je hebt er in no-time een gevonden
 
o oke aaj(A) thnx;)
 
50 Dollar zei:
zoeken is dus blijkbaar niet je sterkste punt...je kan het meten met een huidplooi meter (zeer nauwkeurig) of met zon elektrische dingen zoals weegschaal etc, maar dat is niet zo nauwkeurig.

en wat is dan niet zo nauwkeurig? dat hij 20% aangeeft ipv 10% of wat? zit die er echt vierkant naast of komt het wel een beetje in de richting?
 
wietze zei:
o oke aaj(A) thnx;)

Ik heb hier nog een huidplooimeter liggen wietse..

De bedoeling is dat je 4 plooimetingen doet:

biceps: in het midden van de lijn tussen je schouder en elleboog
triceps: in het midden van de lijn tussen je schouder en elleboog
Subscapulair: Dit is de meting op de rug onder het laagste punt van je schouderblad. (plooimeter in een hoek van 45 graden)
supra-iliacaal: Dit is de meting aan de zijkant van je buik, 10cm boven je heubgewricht. (plooimeter in een hoek van 45 graden)

Let erop bij de biceps en triceps meting dat je je spier ontspannen houdt als je je huidplooi beetpakt. Heb je m vast, dan span je je spier aan om te voorkomen dat je spiermassa meet inplaats van je huid.

De dikte van deze plooien (in mm) tel je bij elkaar op en dat getal zoek je op in het tabel van b.v. Durnin... deze geeft dan aan wat je vetpercentage is.
 
PreludE zei:
en wat is dan niet zo nauwkeurig? dat hij 20% aangeeft ipv 10% of wat? zit die er echt vierkant naast of komt het wel een beetje in de richting?

kan er behoorlijk naast zitten... bij mij was dit verschil 4 a 5 %.
 
Back
Naar boven