Fitness Seller

Hoe krachttraining combineren met Defensie en vechtsport

Bezoekers in dit topic

Bezax1

Novice
Lid geworden
10 aug 2012
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
73kg
Goedenavond,

Vroeger heb ik veel aan kracht training gedaan. Alleen omdat ik 4 jaar geleden bij Defensie ben gaan werken ben ik alles verloren en ben niet meer door gegaan. Maar wil nu weer gaan kracht trainen.

Alleen het probleem is dat ik niet weet hoe ik mijn kracht training het beste kan indelen aangezien ik al veel in beweging ben.

Maandag: - ochtend op werk: Hardlopen of soms insanity ( full body ) 1,5 uur
- Avond: Krav Maga 1,5 uur.
Dinsdag: Full body crossfit op het werk 1,5 uur

Woensdag: Krav Maga 1,5 uur

Donderdag: Terrein werk ( hindernissen etc. ) op het werk.

Ik zou Vrijdag of in het weekend kunnen indelen. Maar hoe zit het met je rust dan?

Alvast bedankt!
 
denk dat je de zaterdag nog een full body kunt doen maar zou echt niet overdrijven.
uw lichaam heeft ook rust nodig
 
Ik vermoed dat full body ook het beste is. Zat namelijk ook te denken aan split schema, maar omdat ik niet zeker weet welke spiergroepen ik het meest belast bij defensie of krav maga is het lastig in te delen.
Jammer dat krachttrainen niet optimaal kan doen, want 1x in de week is nogal een teleurstelling haha.
 
Ik vermoed dat full body ook het beste is. Zat namelijk ook te denken aan split schema, maar omdat ik niet zeker weet welke spiergroepen ik het meest belast bij defensie of krav maga is het lastig in te delen.
Jammer dat krachttrainen niet optimaal kan doen, want 1x in de week is nogal een teleurstelling haha.
Je zou donderdagavond en zaterdag fb kunnen doen, sowieso gaat dat meer brengen dan een split.
 
Gooi die crossfit en Insanity-onzin eruit en ga deftig trainen.
 
Ik denk dat het bij zijn werk hoort

Dan mag hij dat duidelijk stellen. Als die troep eruit is kan hij er gewoon Bill Starr 5x5 ingooien.
 
Ik denk precies hetzelfde Calyptus haha. Alleen helaas is het dekken en dienen op het werk. Ik dacht dat ik het duidelijk had getypt dat het op het werk was. Dus 2 keer in de week Donderdagavond en zaterdag is eigenlijk beste indeling. Dankje wel voor het reageren!
 
de donderdag is dat niet intensief voor uw benen??
 
Ja, daarom vind ik het ook zo moeilijk om in te delen. Hopelijk met een goede voedingschema die hierop aansluit wonderen doet.
Ik kan natuurlijk lichter squatten als het zwaar was. Maar als dat wel zoveel opschiet? Even kijken hoe het gaat, zit toch wel 9 a 10 uur rust tussen. Moet natuurlijk ook geen overbelasting worden wat blessures oplevert.
 
ik zou het toch op 1 dag fb houden hoor, want als je dan toch een blessure hebt is het nadelig voor uw werk en uw sport he.
 
Google eens op Tactical Barbell. Dat is speciaal ontworpen voor dit soort situaties. Heel flexibel en komt met verschillende protocollen voor kracht en conditie. De ebooks zijn het waard om aan te schaffen.
 
Gooi die crossfit en Insanity-onzin eruit en ga deftig trainen.
Wat voor kleren adviseer jij hem om deftig mee te trainen? Sport schoenen zijn zooo ordinair, het moet natuurlijk wel plechtstatig zijn.
 
Ik denk precies hetzelfde Calyptus haha. Alleen helaas is het dekken en dienen op het werk. Ik dacht dat ik het duidelijk had getypt dat het op het werk was. Dus 2 keer in de week Donderdagavond en zaterdag is eigenlijk beste indeling. Dankje wel voor het reageren!

Dat het op het werk is was duidelijk, maar dat het verplicht voor het werk is niet. Ik ken er hier in Belgie militairen die gewoon in het krachthonk hangen tijdens de uren.
 
Wat voor kleren adviseer jij hem om deftig mee te trainen? Sport schoenen zijn zooo ordinair, het moet natuurlijk wel plechtstatig zijn.

deftig
(bn.)

flink, stevig

3 weken geleden had ik een deftige amandelontsteking.

Mijne pa van 79j. kan nog een deftige pose frieten eten, als er maar zuursaus bij is.

Wij moeten eens deftig praten, hé maatje, want zo gaat dat niet verder.
 
deftig
(bn.)

flink, stevig

3 weken geleden had ik een deftige amandelontsteking.

Mijne pa van 79j. kan nog een deftige pose frieten eten, als er maar zuursaus bij is.

Wij moeten eens deftig praten, hé maatje, want zo gaat dat niet verder.
Wij doen hier niet aan die onzin.

Eet je pa dan zijn frietjes met zijn pinkie omhoog? :lol:
 
Wij doen hier niet aan die onzin.

Eet je pa dan zijn frietjes met zijn pinkie omhoog? :lol:

Je beseft dat dat een copy-paste is van de definitie met gebruiksvoorbeelden, of niet?
 
Back
Naar boven