MuscleMeat

Hoe krijg ik een bredere nek?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dubbeld

Novice
Lid geworden
19 apr 2012
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
77kg
Mensen..

Heeft iemand van jullie ideen/suggesties voor manieren om een bredere nek te krijgen? In de sportschool doe ik tijdens elke sessie een serie shrugs, hier train ik voor mijn gevoel alleen mijn trapezius mee.

Als iemand hiermee ervaring heeft of de oplossing voor mij hoor ik het graag.

Grtz DD
 
meer oefeningen dan alleen schrugs?
 
@bosshogg: thnx
@theomega: verder alle bekende schouderoefeningen (shoulder press, military press, shoulder abduction, shoulder front en back raise).
 
haha damn man, dat is juist iets wat ik NIET wil.
Vind het niet bepaald mooi persoonlijk.
Maar als je een animal wil zijn is dikke nek zeker mooie feature.
 
Deze oefening kan je met je lichaamsgewicht doen. Een krukje kan als opstapje van pas komen.
strop.jpg


En nu serieus:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Splenius/WtNeckExt.html
 
Bedoel je je monnikskapspier (=trapezius) of letterlijk je nek?
Voor je nek te trainen doe je best weighted neck raises, niet te zwaar, wel hoog in reps.
Voor trapezius zijn er maar 1001 oefeningen die je kan doen.. ik geef de voorkeur aan shrugs vanuit de beginfase van een pushpress, dus dat de barbell niet onder de gordel in een stabiele positie rust, maar in een labiele positie op de schouders. Op die manier werken je stabilisatoren meer mee.
 
Snap niet waarom je een dikke nek zou willen?
Juist als je een smalle nek hebt komen je traps beter uit, dus gewoon zorgen dat je dikke traps krijgt!
 
Man, wat ben jij lui! Er is hierover drie dagen geleden een topic geopend. Je moet niet eens de search gebruiken want het topic staat nog gewoon op de voorpagina.

Ik wou dat er op dit forum iets harder werd opgetreden tegen nieuwe leden die geen respect tonen.
 
Snap niet waarom je een dikke nek zou willen?
Juist als je een smalle nek hebt komen je traps beter uit, dus gewoon zorgen dat je dikke traps krijgt!

Aan de andere kant een groot lichaam met zo'n iel nekje erop ziet er ook niet uit, the situation is daar een goed voorbeeld van mocht je die kennen.




ali-g-respect.jpg
 
neck harness werk, wrestlers bridge, ...
 
Foto van neck harness heb ik voor de reactie van Guts gepost, kijk daar even :)
 
Thnx iedereen voor de respons!! Ben begonnen met wat nek raises naar voor, achter en beide zijkanten zonder weerstand. Ik doe nu elke richting 3x 15-20 reps. om de dag. Weerstand ga ik langzaam opbouwen, in de hoop snel een bredere nek te krijgen.

In verhouding is mijn nek helaas te smal voor mijn lijf vergelijkbaar met die van the situation ja!!
 
Aan de andere kant een groot lichaam met zo'n iel nekje erop ziet er ook niet uit, the situation is daar een goed voorbeeld van mocht je die kennen.




ali-g-respect.jpg

Situation? die gast heeft totaal geen traps...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]



Traps maken alles goed: :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

serge_nubret.jpg
 
Back
Naar boven