XXL Nutrition

Hoe krijg je het best je zwemband weg? (TIPS!) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Elmar

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
1.493
Waardering
1
Wat kan je doen om zoveel mogelijk van je zwemband kwijt te raken??? IEmand TIPS! Please POST!!
 
Originally posted by Elmar
Wat kan je doen om zoveel mogelijk van je zwemband kwijt te raken??? IEmand TIPS! Please POST!!

haha ik heb ook iets daterop lijkt..

lijkt erger door spierontwikkeling

je moet er gewoon schijt ophebben
 
Vet kwijtraken kan niet 'lokaal'. Dus je zult gewoon moeten cutten.
Daar staat op dit forum al heel veel over, maar volgens mij weet jij het meeste zelf al.

Om je buik strakker te krijgen kan je wel wat extra buikspier trainingen doen zodat hij er strakker uitziet, ondanks het speklaagje. Maar dat werkt helaas niet voor je zwembandjes. (Bij mij niet tenminste :()
 
Haha ja ben er mee bezig he!
- Voedingsschema aangepast
- Xenadrine RFA-1
- Calcium Pyruvate
- 4 a 5 liter water p/d
- 10 min voor workout cardio (Warming Up)
- 45 min na workout Lage int. Cardio

Dus tja als dit niet helpt weet ik het ook niet meer.

Baal der van want net boven me zwembandje is het allemaal wel strak, (bovenbuik) en dan dat klote zwembandje! Maar goed ik ben denk ik niet de enige die hier mee zit! :D
 
oblique oefeningen om t wat strakker te krijgen, soms ook wat onderrugoefeningen. Verder veel cardio en dieet :)
 
oblique oefeningen ???
 
Originally posted by Elmar
- Calcium Pyruvate

Met hoge doses calcium verlies je kilo's vet


Calcium versnelt de verbranding van vet en remt de opslag van vet in vetcellen. Dat blijkt uit het onderzoek van Michael Zemel van de universiteit van Tennessee. Zemel vond dat mensen op jaarbasis vijf kilo vet per jaar kunnen verliezen door hun calciuminname te verhogen. Vooral het vet rond het middel verdwijnt.


Zemels groep kwam het vetremmend effect tien jaar geleden op het spoor, in een onderzoek naar de effecten van calcium op de bloeddruk. Toen de onderzoekers te zware proefpersonen een jaar lang een gram calcium per dag gaven, was niet alleen hun bloeddruk gedaald, maar ook hun vetmassa verminderd.(1)


Onderzoek naar vetcellen in het lab leerde waarom: calcium vermindert de hoeveelheid vitamine D3 in het lichaam. Die vitamine stimuleert in vetcellen de aanmaak van het enzym FAS. FAS is nodig is om vetten uit het bloed in de cel op te slaan.(2)


Het effect van calcium op de groei van vetcellen is groot. Muizen die door genetische manipulatie eenzelfde soort vetcellen als mensen hadden gekregen werden minder dik als hun voer voor 1,2 procent uit calcium bestond. Hun lichaamsgewicht nam 26 procent minder toe, en hun vetweefsel met 40 procent minder, dan muizen die drie keer zo weinig calcium in hun voer hadden zitten.


Ook bij afvallen helpt calcium, ontdekten de onderzoekers. Muizen die op dieet stonden vielen sneller af als ze calcium kregen. Gewone muizen, wiens voer voor 0,4 procent uit calcium bestond, verloren 20 procent van hun lichaamsgewicht en 30 procent van hun vetmassa. Calciummuizen, wiens voer voor 1,2 procent uit calcium bestond, verloren 42 procent van hun lichaamsgewicht en 70 procent van hun vetlagen. Grofweg kun je zeggen dat een forse dosis calcium het afvallen met factor twee versnelt.


Opvallend was dat de lichaamstemperatuur van de muizen een halve graad was verhoogd.


Zemel en zijn mensen ontdekten dat ook mensen sneller afvallen als ze meer calcium gebruiken. Epidemiologen hadden al ontdekt dat mensen slanker zijn naarmate ze meer calcium gebruiken.(3)


Zemel kon aantonen dat calcium bij afslankers het vetverlies versnelt. Hij stelde drie groepen mensen met overgewicht samen. Beide groepen kregen een redelijk dieet, dat 500 kilocalorieen onder de energiebehoefte van de proefpersonen zat. De ene groep kreeg 400 milligram calcium per dag binnen - en een placebo. De tweede kreeg via calciumsupplementen 1200 milligram per dag. De derde groep kreeg dagelijks ook 1200 milligram calcium, maar dan via magere zuivelproducten. Calcium in zuivel neemt om onbekende redenen makkelijker op dan het calciumcarbonaat in supplementen. De proef duurde twaalf weken.



Lichaamsgewicht
Lichaamsvet

Controlegroep
-6,4 procent
-9,1 procent

Hoog-calciumgroep
-7,9 procent
-10,5 procent

Hoog-zuivelgroep
-10 procent
-14,1 procent



De hoog-zuivelgroep verloor zeventig procent meer gewicht, en zestig procent meer vet, dan de controlegroep. Verder bleek dat calcium ook de plaats waar je vet verloor beinvloedde. Bij de controlegroep had 20 procent van het verloren vet in het middel gezeten. In de hoog-calciumgroep was dat 50 procent - en bij de hoog-zuivelgroep zelfs 66 procent.


Bij de keuze van calciumsupplementen is het verstandig om naar de samenstelling te kijken. De industrie heeft er een handje van om allerlei componenten aan de actieve bestanddelen toe te voegen omdat ze daardoor beter zouden werken. Bij de meeste calciumformules zit daarom extra D3. Als je wilt afvallen doet die vitamine het effect van het calcium dus teniet.
 
Wel op kracht hè, anders gaat het meer uitpuilen :D Plaatselijk vet verbranden kan overigens wel! Met yohimbe zalf... ik weet er niet veel van, BC wel geloof ik. Daar heb je alleen weinig aan als je vet% nog hoog is... tis handig voor hardnekkig vet IMO.
 
Op kracht gaat het juist uitpuilen :D
 
Nee, op massa :p op kracht worden ze niet veel groter... wel harder en daar kicken de dames op :D Of bedoel je op uithouding trainen? Ik wil kracht en uithouding... kracht voor de hardheid en uithouding zodat je je abs op het strand continu gespannen kan houden. haha
 
OK zeg maar hoe train je op massa? en hoe op kracht??
 
Hmmz... dat moet je toch wel weten Elmar :p over het algemeen op kracht 4-6 reps veel sets, massa 6-10 weinig sets. Spike weet er alles over, kijk in de thread "Spike"of "spieren harder maken".
 
Ik doe normaal iets van 4x 20 en dan op lichtgewicht.
Wel dat ik net de 20 haal.

Omdat ze bij mij op de sportschool zeggen als je veel gewicht weinig herhalingen neem gaan je spieren groeien dus je buik word groter. en als je je buikje beetje weg wilt hebben moet je veel reps en weinig gewicht doen.
 
Back
Naar boven