Fitness Seller

Hoe krijg je het best je zwemband weg? (TIPS!) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dat veel reps om je buikje weg te krijgen is dus onzin, dieeten en cardio will do. Als je 2-3 keer per week op kracht trained krijgen je buikspieren de kans niet om te groeien. 20 herh doet weinig. Zo-en-zo hebben buikspieren niet veel groeipotentiaal.
 
Ok dan maar 5 a 6 setjes van 4-6 reps :D


Welke oefeningen zijn hier goed voor??
 
Laatst bewerkt:
Ik doe het op dat apparaaat voor je buikspieren, lekker makkelijk gewicht verstellen...
 
Originally posted by Elmar
Ok dan maar 5 a 6 setjes van 4-6 reps :D


Welke oefeningen zijn hier goed voor??


ik zou gaan voor de oefeningen op t schuine bankje. Ryu heeft hier nog een aardige thread over aangemaakt. zal ns kijken waar.

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5054

hoe zwaarder de weerstand des te minder reps.
valt me trouwens van je tegen dat jij dat niet weet:D

Wij hebben overigens nog een apparaat staan waar je met je voeten op een draaischijf staat en dan met gebogen knieen en je handen vast aan handvaten voor je naar de zijkanten draait.
ook een aanrader voor de obliques.
 
Laatst bewerkt:
Ok ben benieuwd. Post het maar als het het gevonden heb.
 
Seated Twist lijkt me ook wel goed
-c5XWQuf21yt45g7JkebXbxnyRC_aa3Q.gif


Of standing bed-over twists.

-c5XWQuf21yt45g7JkebXbxnyRC_aa3Q.gif


Hier wat oefningen, maar of ze goed zijn???

[Link niet meer beschikbaar]
 
Originally posted by dandyman


ik zou gaan voor de oefeningen op t schuine bankje. Ryu heeft hier nog een aardige thread over aangemaakt. zal ns kijken waar.

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5054

hoe zwaarder de weerstand des te minder reps.
valt me trouwens van je tegen dat jij dat niet weet:D

Wij hebben overigens nog een apparaat staan waar je met je voeten op een draaischijf staat en dan met gebogen knieen en je handen vast aan handvaten voor je naar de zijkanten draait.
ook een aanrader voor de obliques.

Ja ik heb bijna nooit buik gedaan dus heb me er nog neit echt in verdiept. Komt omdat er toch niets te trainen valt als je laag vet eromheen heb zitten. Maar ga toch maar eens doen, aangezien ik in de cut-fase zit.
 
heb thuis nog een magazine van EAS net daarin een vrij goede buiktraining. zal zodra ik van mn broer achter de computer kan wel t een en ander hier plaatsen. Is vrij pittig dus prepare yourself!

heb alleen geen scanner dus zal m moetn typen. op zich geen probleem want de oefeningen spreken wel voor zich, maar kan wel ff duren. ga toch niet trainen vandaag.
 
Laatst bewerkt:
lekker lekker! :D
 
Die twists zijn nogal blessuregevoelig als je ze niet goed doet... wist je vast al maar ik vermeldt het maar ff, je moet de beweging strikt doen en niet laten doorzwaaien. :)
 
Ja ik ben de schuldige voor dat geweldige artikel :P hahah :thumb: Beste gewoon wat iedereen zegt Cardio en SChuine buikspieren trainen! Succes !
 
haha, ge hebt het zitten! CARDIOOOOOOO!! en dieten:p
 
Ok elmar beloofd is beloofd. Komt ie:

Dit circuit dien je te doen op een nuchtere maag ,het liefst na een cardiosessie zodat je de vetverbrandingsmotor al aardig in gang hebt gezet. de buikspieren (die ik gaandeweg het schema inkort op abs vanwege de tijd) train je dus naderhand . volg dit schema gedurende een maand

Focus je gedurende de hele oefening op je buikspieren en voordat je begint dien je deze al aan te spannen zodat ze goed geisoleerd zijn.
voor optimaal resultat begin je de oefeningen voor je onderste buikspieren omdat die eerder moe zijn.

dit circuit bestaat uit 3 cycli van 6 oefeningen (met elk 15 geconcentreerde reps) die je gehele midsectie aanpakken gevolgd dor een rustperiode van 2 a 3 minuten. alhoewel rust, daar kom i later nog op terug. na deze rustperiode pas je deze cycli nog tweemaal toe. meeste oefeninge kunnen op de vloer worden gedan maar beter is op een bank en dan t beste nog op een schuine bank. dit met oog op weerstand. zoals ik al angaf heb ik geen afbeeldingen hierbij maar t spreekt wel voor zich.

OEF1)LOWER AB CRUNCH
lig op de vloer of op een vlak of decline bankje met je knieen gebogen in een hoek van 45 graden. indien je op een bankje doet grijp met je handen achter je hoofd iets vast.

breng nu je knieen rustig en geconcentreerd naar je borst door de onderste buikspieren aan te spannen om vervolgens heel langzaam terug te keren naar de beginpositie. gebruik een korte bewegingsbaan om je heupbuigers erbuiten te houden. alles moet met je abs gebeuren.

OEF2)lLEG RAISE/HIP UP
zelfde positie als 1. alleen plaats je je benen recht omhoog, genruik je heupen om je voeten tot boven je navel te liften en hou je benen recht als je ze omhoog brnegt. nu moeten je benene in een hoek van 45 graden staan tov je lichaam.

breng nu je onderrug iets omhoog terwijl je je benen in dezelfde positie houdt. de onderrug moet je omhoog liften door je onderste buikspieren omhoog te "drukken". je voeten moeten recht omhoog worden gelift.

OEF3)SIDE CRUNCH
zie eerdere posities alleen nu lig je op 1 zijde met je knieen gebogen.

breng nu je knieen in een korte beweging naar je borst. na 15x wissel je van zijde.

OEF4) KNEE UP
ga op het uiteinde van een bankje zitten en leun je lichaam iets naar achter, grijp de zijkant van het bankje voor evenwicht en buig je knieen.

Beweeg nu je kniene naar je borst waarbij je de tenen naar voren gericht houd. focus hierbij echt op het vastknijpen van je abs gedurende de beweging.

OEF5) LYING CRUNCH
ga plat op de vloer liggen en plaats je voeten tegen de muur of op een bankje. beweeg nu dmv je abs je schouders een klein stukje van de grond. Om nog meer spanning op je abs te krijgen moet je vantevoren je bilspieren aanspannen zodat de heupbuigers en de erector spinae geen rol spelen in de beweging en je de buiskpieren compleet isoleert.

OEF6)RUG HYPEREXTENSION
deze oefening zorg ervoor dat je gehele middel strakker en krachtiger wordt.

IN DE RUST:
STREK)
Gedurende deze cycli moet je in je "rust" van 2,3 minuten je abs strekken door op je buik op de vloer te gaan liggen, je armen strekken en zo hoog als je kan je rug en hoofd naar achter tillen totdat je je buikspieren voelt en geloof me die ga je voelen;)
houd it 10 a 20 seconden vast.

TWIST)
concentreer je hierbij op t draaien van je taille, niet vanaf de heuoen of benen. je kan m staand doen maar zittend kun je niet met je onderlichaam gaan smokkelen. Gebruik geen extra gewichten zoals kabels omdat je heirmee alleen maar massa kweekt op je obliques.

VACUUM)
de oefening van Arnie! door deze oefening onder de knie te krijgen maak je je middel momentum een stuk kleiner. LAs je deze oefening vaak toepast schijn je de nodige centimeters te kunne verliezen op je taille. Hij is lastig om onder de knie te kirjgen maar oefening baart kunst :)

Adem alle lucht uit je longen en hou je borst vooruit. gedurende deze actie probeer je met je navel je ruggengraat aan te raken wat je natuurlijk nooit gaat lukken maar t gaat om t idee.
hou dit 10, 20 seconden vast, relax en herhaal dit.
het makkelijkst om dit te leren is om met je kniene en je handen op de grond te liggen en zodra je dit beheerst kan je hem ook knielend, staand of zittend in de auto gaan doen.
dit zorgt tevens voor controle over je buikspieren.

zo, dit was m dan. helaas geen afbeeldingen heb ik lekker wel hier:D maar ik hoop dat je er iets aan hebt.

laatste tip: gebruik een foto van een waanzinnige buik (liefst van je eiegn toen je droog was) en visualiseer deze buik als de jouwe. het motiveert in ieder geval wel.
but most important of them all: cardio en een goed dieetje

mijn taak zit erzoals beloofd op, heb geen zin om tikfouten op te sporen die er vast tussen zitten dus gaan met die :banana: :thumbs:
 
Laatst bewerkt:
GVD, lees eens dat antwoord in het stukje over 1x per week de abs trainen of niet.. zit niet steeds die abs verhalen na te blaten! :grumble:

Espi

PS: en hier dus over die domme bezemsteel oefeningen.. OK, deed ze zelf ook voor ik beter wist!

Truth #10 Beware of High Repetition, Unloaded Trunk Twists. Again, usually performed under the mistaken belief that this "exercise" will somehow reduce those poetically named "love handles." The good ol’ broom twists are not very effective, in fact they could do a good degree of damage to the spine (9). I don't want to get into depth about them, let's just say that this "exercise" doesn’t really work the muscles you want to work anyway (at least not in the fast, uncontrolled and unloaded fashion most folks perform it in, [10]) and even if they did, they still wouldn't burn the extra pudding around the sides. Plus, bad forces against spine. Spine no like. So stop it!
 
Laatst bewerkt:
nou sorry hoor:rolleyes:

die had ik nog niet gelezen. zodra ik me had aangemeld ben ik first thing dat stuk in elkaar gaan zetten.

hoe lange tenen kan je hebben;)
 
was een beetje overdreven, deed ik expres om je te laten schrikken :p
Maar er is al heeeeel lang gezegd dat je
- niet je zwembandjes weg kunt krijgen door abs training

Dan kun je qua KT beter gaan squatten en deadliften, dat zijn lekker zware trainingen. En cardio op HOOG intensiteits niveau.. lang achter elkaar laat cortisol niveau net zo goed stijgen als lang achter elkaar KT.
Maar goed, dan moet je niet net als ik 10 uur of langer gana fietsen...maar dat doe ik dus niet (meer) om af te vallen, werkt alleen averechts.

En als je dan abs apart wilt oefenen:
- 1x per week is genoeg
- abs even zwaar trainen evt ietsjes lichter als andere spieren.

Dus al die rare abs-oefeningen slaan nergens op, maar dit wordt steeds maar weer opnieuw verkondigd.. ook Scighera en Ryu menen dat dat zo is.. NIET !

Snappie!

Espi
 
ja joh, dat wist ik allemaal wel.
Ik gun Elmar die smalle taille gewoon niet:D
 
En maar lachen als hij zich elke ochtend te pletter werkt zonder resultaat :rolleyes: Leuk stuk dandyman, maar dan om 2-3 keer in de week te doen MET gewichten. Vacuum is iig wel een hele goeie die weinig nog toepassen.
 
Originally posted by CrocoDillon
En maar lachen als hij zich elke ochtend te pletter werkt zonder resultaat :rolleyes: Leuk stuk dandyman, maar dan om 2-3 keer in de week te doen MET gewichten. Vacuum is iig wel een hele goeie die weinig nog toepassen.


bdankt voor t comliment, maar MET gewichten!
nee man dan krijg je juist massa op je middel, ik ben voorstander van weerstand met je eigen lichaamsgewicht.
 
Hmmm, een beetje massa is niet erg... ik blijf met gewichten doen, op kracht (3xper week krijg je niet de kans om te groeien daaro). Dan worden ze sterk en keihard :D en ze groeien nauwelijks. Vraag maar aan Spike die kan dat soort dingen overtuigend vertellen... hehe. Maar doe wat het best voor jou werkt en succes ermee.
 
Back
Naar boven