MuscleMeat

hoe krijg je nu... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Arminius

Epic Ruler
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 jul 2005
Berichten
72.035
Waardering
37.852
Lengte
1m88
een immense piek op je biceps, heb al vele oefeningen geprobeerd maar de piek laat maar op zich wachten :mad:
 
immens zwaar trainen? :o
 
pure piek oefening is de concentration curl. in welke vorm dan ook. gebruik m als laatste oefening in je biceps routine. en ga vooral voor de pomp, weinig gewicht en relatief veel hh. ik pak meestal rond de 15hh.
 
Balboa18 zei:
immens zwaar trainen? :o

Wel dit zal gek klinken maar ik deed altijd 4 oefeningen van 4 sets... daar zal het wel niet aan liggen zkr :rolleyes: Doe er nu minder 10 a 12 omdak ik ff het gedacht had dat ik gewoon teveel doe.
 
probeer dit 's

barbell curls
hammer curls
concentrations curls
3 setjes elk.
 
Man-Mountain zei:
Niet, een piek is genetisch bepaald

idd, wilde ik net gaan zeggen

dus gewoon zorgen dat je biceps flink groot worden :cool: (en de rest natuurlijk ook)
 
haha idd zomaar denken mensen dat die piek vanzelf komt.
 
Vorm van spieren is genetisch bepaald.
 
Het wachten is op Ruben 'Nick' Sossa.
 
Ik ga nog eens herhalen wat hier al een aantal hebben gezegd.
Bicepspiek = genetisch bepaald
Waarom?
Die piek is het het gevolg van een lange of een korte aanhechtingspees van de biceps aan de onderarm.
Een lange aanhectingspees zorgt voor biceps zonder piek. Een korte aanhechtingspees zorgt voor een volle bicepsbuik.

Heb zelf een lange aanhectingspees :(
 
je bicepspiek is idd genetisch bepaald, maar dat betekent niet dat je er helemaal niks aan kan doen.

Je kan namelijk je vooral concentreren op de brachialis, een peesachtige spier die onder de lange kop van je biceps ligt. Wanneer je deze meer ontwikkelt en dikker wordt duwt ie als het ware je biceps omhoog, wat de illusie wekt een piek te hebben!

Dus je kan niet een extra stuk op je biceps plakken, maar wel de brachialis flink aanpakken, waardoor het lijkt alsof je toch een aardige piek hebt!

Goede oefeningen voor de brachialis zijn: incline hammer curls, reverse curls, 90 degree preacher curls, spider-curls en overhead latpully curls.

GA verder niet uitleggen hoe je deze oefeningen doet, is namelijk al een paar keer hier behandelt!

Succes!

En voor mijn fans: Maandag beginnen weer de nieuwe afleveringen van GTST waarin ik weer volop te zien ben! Kijken mannekes!
 
pectoralis zei:
pure piek oefening is de concentration curl. in welke vorm dan ook. gebruik m als laatste oefening in je biceps routine. en ga vooral voor de pomp, weinig gewicht en relatief veel hh. ik pak meestal rond de 15hh.


absolute nonsens! De concentration curl belast vooral de korte kop van de biceps; dit heeft met de schouderrotatie te maken. 3XL kan het je beter uitleggen!

En al zou deze oefening bijdragen aan een piek, dan moet je zeker geen pompsetje van 15hh doen, maar hem juist zwaar pakken, met 6-8hh!! Zodat er ook hypertrofie ontstaat!
 
Ik heb begrepen, dat als je aan het einde van je biceps-oefening met dumbbell, je je pols supineert, dat je dan voornamelijk zorgt, dat er een piek ontstaat op je biceps. Als die überhaupt aanwezig is/kan zijn. Of heb ik het nu totaal mis? Nog een kleine toevoeging; Mijns inziens is het verstandiger om je eerst te richten op grote, volle biceps te krijgen alvorens je je gaat concentreren op je "piek".
Groet Robert
 
Mighty zei:
Mijns inziens is het verstandiger om je eerst te richten op grote, volle biceps te krijgen alvorens je je gaat concentreren op je "piek".
Groet Robert

mijns inziens is het verstandig om een oefening toe te voegen die de nadruk legt op de brachialis, hierdoor wordt de lange kop als het ware omhooggeduwd en krijgt de biceps meer piek, mits de persoon in kwestie daar aanleg voor heeft natuurlijk
 
RubenSossa zei:
En voor mijn fans: Maandag beginnen weer de nieuwe afleveringen van GTST waarin ik weer volop te zien ben! Kijken mannekes!

Waar zijn die te zien?? ???
 
Lange spier niet trainen (volgens experts in mijn gym) alleen de korte spier... Maar als je lange meetraint word de vorm mooier...
Persoonlijk vind ik een piek niet mooi vind een grotere mooi... langer trainen misschien maar dan heb je ook wat.
 
je kan het wel wat "helpen"
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Heiko's gezondheids status is altijd zo makkelijk van hem af te lezen hahaha
 
Back
Naar boven