AndroidHealthClinic

Hoe lang doorgaan met eten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zav

Novice
Lid geworden
6 jul 2021
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m88
Ik heb een vraagje waar ik al een tijdje mee zit als redelijk nieuwe lifter/iemand die aan het cutten is.

Ik heb altijd het idee gehad dat je 48 uur lang proteïne en calorieën (en de rest) moet eten voor spiergroei na een workout. Aan de andere kant heb ik nu van mensen gehoord dat je alleen de eerste dag dat je getraind hebt veel hoeft te eten, en de volgende dag ( volgende 24 uur) alleen voor recovery is.

Dus nu vraag ik me af, is je proteine (en rest) intake alleen belangrijke de 1e 24 uur of de hele 48 uur?

Sorry als dit al beantwoord was
 
Is afhankelijk van het trainingsvolume en intensiteit, maar als het goed is train je tegen die tijd toch weer en wil je elke dag maximaal spiermassa aanmaken of behouden dus ook elke dag continu proteïne eten.

Als het trainingsvolume hoog genoeg is zal de prikkel tot spiergroei wel langer duren dan het herstel dat nodig is voordat je weer een training kunt doen. Het meeste gebeurt kort na de training, en dan steeds minder des te langer erna.
 
Laatst bewerkt:
Is afhankelijk van het trainingsvolume en intensiteit, maar als het goed is train je tegen die tijd toch weer en wil je elke dag maximaal spiermassa aanmaken of behouden dus ook elke dag continu proteïne eten.

Als het trainingsvolume hoog genoeg is zal de prikkel tot spiergroei wel langer duren dan het herstel dat nodig is voordat je weer een training kunt doen. Het meeste gebeurt kort na de training, en dan steeds minder des te langer erna.
En wat als je een 3 day 5x5 volgt?
 
En wat als je een 3 day 5x5 volgt?
Geen van die trainingen zul je 100% hersteld zijn en je zult de hele week een stimulans voor meer spiermassa werkend hebben, alleen het meeste gebeurt in de 24 uur na een training, dan een kleiner deel 48 uur, een restant 72, etc.

Gewoon altijd voldoende proteïne eten. Des te meer in een cut anders verlies je de momenten dat je een proteïne tekort krijgt juist weer wat je daarvoor nieuw aangemaakt hebt.

Wissel je van gewicht over die 3 trainingen?
 
Wissel je van gewicht over die 3 trainingen?
Standaard stronglift. Dus elke training (ik doe zelf elke 2 trainingen) 2.5kg omhoog, en 10% omlaag als in de 5x5 niet haal binnen 3-4 sessies.
 
Gewoon iedere dag goed eten, komt niet op 24u aan.
 
Een bepaalde hoeveelheid spiermassa heeft een bepaalde hoeveelheid eiwitten nodig om te kunnen bestaan. Meer eiwit eten dan je spiermassa kan opnemen heeft dus geen extra voordeel op herstellen na een training. En te weinig eiwit op de andere dagen ook niet voor het behouden van die spieren.
 
Je vraag is al beantwoord door chrisk , maar de conclusie is dat je elke dag dezelfde verhouding aan eiwitten/vet wil eten en de rest aanvult met koolhydraten (extra bij cardio) om elke dag onder je onderhoud te zitten in je cut.

Ik zou het dus niet moeilijker maken dan het is. Wat is de reden dat je dit vraagt? Gaat er iets niet naar wens? 9/10x is er een reden dat je je antwoorden gaat zoeken in dit soort dingen ;)
 
Ik heb een vraagje waar ik al een tijdje mee zit als redelijk nieuwe lifter/iemand die aan het cutten is.

Ik heb altijd het idee gehad dat je 48 uur lang proteïne en calorieën (en de rest) moet eten voor spiergroei na een workout. Aan de andere kant heb ik nu van mensen gehoord dat je alleen de eerste dag dat je getraind hebt veel hoeft te eten, en de volgende dag ( volgende 24 uur) alleen voor recovery is.

Dus nu vraag ik me af, is je proteine (en rest) intake alleen belangrijke de 1e 24 uur of de hele 48 uur?

Sorry als dit al beantwoord was
Elke dag dezelfde hoeveelheden.
 
Ook op je rustdagen inderdaad gewoon zelfde richtlijnen aanhouden qua eiwitinname. Zoals hierboven al gezegd is, maak het niet moeilijker dan het is en verlies jezelf niet in zulke onnodige details. Wil je spiermassa opbouwen? Dan zal je dagelijks boven je caloriebehoefte moeten eten. Bereken dus hoeveel kcal jij nodig hebt en bereken daarna de verdeling tussen eiwitten, vetten en koolhydraten. Dit kun je gewoon elke dag aanhouden en niet op een rustdag ineens minder eiwit eten. Succes!
 
Enkele dagen na je training heeft een verhoogde eiwitinname geen meerwaarde. Maar aangezien je 3x per week traint kan je het beste je eiwitinname constant houden.
 
Je vraag is al beantwoord door chrisk , maar de conclusie is dat je elke dag dezelfde verhouding aan eiwitten/vet wil eten en de rest aanvult met koolhydraten (extra bij cardio) om elke dag onder je onderhoud te zitten in je cut.

Ik zou het dus niet moeilijker maken dan het is. Wat is de reden dat je dit vraagt? Gaat er iets niet naar wens? 9/10x is er een reden dat je je antwoorden gaat zoeken in dit soort dingen ;)
De korte versie is. Het is makkelijk om op 2200 calorien te zitten als je niet 24/7 200 gram proteine nodig hebt^" (mijn budget is niet bijzonder hoog)
 
De korte versie is. Het is makkelijk om op 2200 calorien te zitten als je niet 24/7 200 gram proteine nodig hebt^" (mijn budget is niet bijzonder hoog)
Eiwitten zijn niet duur je moet gewoon de goede bronnen vinden.
 
De korte versie is. Het is makkelijk om op 2200 calorien te zitten als je niet 24/7 200 gram proteine nodig hebt^" (mijn budget is niet bijzonder hoog)
Helemaal te begrijpen en dan nog eens zoeken wat je lekker vind (even belangrijk, zo niet belangrijker)

Google '200 eiwit budget', er staatt bulk maar evengoed cut als je het bekijkt.
https://www.fitnessinformatie.nl/ultieme-bulking-dieet-met-een-beperkt-budget/

Je bent dus niet de 1e ;)

Het is voor mij het fijnste om 150-200g standaard en lekker in je maaltijden te krijgen en dan daarnaast te 'spelen' met cardio om toch te eten wat je op dat moment het lekkerste vind. Bijv. zaterdag frietdag gaat in combinatie met zaterdag wielrendag en woensdag nasi of pasta gaat in combinatie met een flinke wandeling.
 
De korte versie is. Het is makkelijk om op 2200 calorien te zitten als je niet 24/7 200 gram proteine nodig hebt^" (mijn budget is niet bijzonder hoog)
2 bakjes kwark en 2 scoops whey per dag en dan ben je er al wel in de meeste gevallen. Als je dan nog iets meer eiwitten nodig hebt dan kan je altijd nog een paar eitjes maken. Allemaal vrij goedkoop.
Maar hoe je het ook went of keert is de theorie die jij noemt geen optie die ook daadwerkelijk bijdraagt aan progressie.
 
5 euries voor een kg kip bij de Turkse slager
 
Back
Naar boven