MuscleMeat

Hoe lang doorgaan?

Bezoekers in dit topic

Levrone@

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
0
Hey bro's

Hoe lang kan je het beste na een kuur doorgaan met bulken ??
Ik vreet meestal nog 2 maanden na een kuur verder, en dan bouw ik het langzaam af naar minder calorieen.

Maar er zijn er hoop die wat anders zeggen....

Groet

Levrone@

zou niet te lang te hoog in het vet blijven, wordt alleen maar lastiger om goed droog te trainen als je langer hoog vet% hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Originally posted by zoutzak
zou niet te lang te hoog in het vet blijven, wordt alleen maar lastiger om goed droog te trainen als je langer hoog vet% hebt.

Ik ga zo schoon mogelijk eten, en geen smokkel+3 keer in de week cardio( half uur).

Zo lang mogelijk doorbulken. Na je kuur raak je altijd weer massa kwijt. Je moet op dat moment proberen zo veel mogelijk vast te houden, en dus zo lang mogelijk zo ver mogelijk uit catabole toestand te blijven. Na een massa kuur is het zaak om zoveel mogelijk massa vast te houden, en je zou een rund zijn om dat tegen te werken door minder te gaan eten.
Dus hoe jouw aanpak is is wel oke :thumb:

Ik zou idd. die 2 maanden aanhouden, punt 1. je houdt je massa goed vast. 2. je lichaam is na 2 maanden volledig hersteld (uiteraard ook afhankelijk waarmee je gekuurd hebt)..

3x in de week een half uurtje cardio zal geen zoden aan de dijk zetten....

ja, beter dan niets nee... maar ik blijf een voorstander van sessies van 45min. op een iets lagere intensiteit, minstens 3x per week... en als je meer resultaat wil, opvoeren.

• Topic Starter Topic Starter
Originally posted by soulreaver
Ik zou idd. die 2 maanden aanhouden, punt 1. je houdt je massa goed vast. 2. je lichaam is na 2 maanden volledig hersteld (uiteraard ook afhankelijk waarmee je gekuurd hebt)..

Dus na 2 maanden kan ik langzaam minder gaan eten, zeg maar pak weg van 4000 calorien naar zo'n 2500/3000 ??? of het ik het mis Soul.

GRoet

Levrone@

ik zou langzamer naar beneden werken. je zit nu op 4000. dan zou ik naar 3500 a 3000 gaan en vervolgesn nog lager gaan. in 1x te weinig eten kom je jezelf vies tegen denk ik. t is vooral een kwestie van aanpassen en dat zal toch geleidelijk moeten gaan.

heb geduld en ik zou idd niet gelijk drastisch gaan cutten en cardioen pas als je tegen 3000 a 2500 zit. de kans dat je anders teveel spiermassa kwijt zal raken is in mn ogen dan te groot. beetje bij beetje werken dus. Eerst cal omlaag en dan eenmaal gewend daaraan gaan cardioen en idd, je kan wel beginne met half uur maar ik ben ook voorstander van drie kwartie op nuchtere maag en geen al te hoge intensiteit. rustig aan vetverbranding blijft een aerobe bezigheid en geen cardio, waar t intensiever gaat. beginne met 3 keer per week een half uur dus en dat opbouwen. niet in een keer te veel gaan hardlopen.

Heb geduld, maar heb je een datum wanneer je klaar wilt zijn met de cut? zoja, dan had ik t van te voren beter ingepland.

zoweizo nog ongeveer 8 weken massa proberen vast te houden en dan 12 weken rustig naar de 2500 werken, probeer anders per 3 weken 500 cal. te minderen. succes ermee

Laatst bewerkt:
Originally posted by Levrone@

Dus na 2 maanden kan ik langzaam minder gaan eten, zeg maar pak weg van 4000 calorien naar zo'n 2500/3000 ??? of het ik het mis Soul.

GRoet

Levrone@

Zorg gewoon dat je gedurende 2 maanden boven je verbruik blijft, hoe vervelend dat irritant hoge vet% mischien ook kan zijn, blijf erboven, behoud zoveel mogelijk massa en ga na een maand of 2 lager als je je vet% omlaag wil werken. Je hoeft na je kuur niet ineens 8000 cals' te gaan eten, blijf gewoon boven je verbruik. let wel dat door de gewonnen massa je verbruik hoger ligt als voorheen.

Terug
Naar boven