Fitness Seller

Hoe lang duurde het voordat jullie 1 pull up konden?

Bezoekers in dit topic

Mijn armen zijn zo lang ik train al 3+ jaar en ben nog steeds met mn eerste pullup bezig zo groot is de rom.

ken het, daarom wil ik ook geen muscle ups proberen. dan kom ik zo hoog uit en heb ik zoveel snelheid nodig dat ik bang ben dat ik de aarde verlaat:(
 
Mijn armen zijn zo lang ik train al 3+ jaar en ben nog steeds met mn eerste pullup bezig zo groot is de rom.
Herkenbaar:( en m'n benen zijn ook nog is in verhouding vele malen groter:p

7 pullups is m'n max (iets zwaarder toen dan nu), maar zou graag 3x8 willen kunnen! Liever ook nog wat netter (filmpje staat nog ergens op IG)
Laatste tijd de pullups verwaarloosd dus terug bij een paar pullups ben ik bang:p
Heb een rode resistance band binnen, dus daar ga ik mee aan de slag (dan kan ik iig weer fatsoenlijke setjes doen).

Ik heb destijds omdat ik geen enkele pullup kon geoefend met de paarse en groene band (met de knie erin). Kon na paar maand 2 pullups. Toen 10 kg lichter dan nu, dat is weer een nadeel van bw oefeningen.

Laag vet% helpt enorm.

Ik zou om te beginnen gewoon chinups doen, dan helpen de biceps wat meer mee en qua lat activatie maakt het ook niet veel uit. Minimaal 3 x per week (en voldoende volume).
 
gewicht is inderdaad wel erg belangrijk. maar dit zou eigenlijk niet heel veel uit hoeven te maken aangezien het om je kracht in je rug gaat. om mijn chin ups/ pull ups te verbeteren deed ik veel push ups en dan mijn handen op vele verschillende posities zetten. + je voeten op een verhoging zetten.
 
2013 begonnen and still trying
 
gewicht is inderdaad wel erg belangrijk. maar dit zou eigenlijk niet heel veel uit hoeven te maken aangezien het om je kracht in je rug gaat. om mijn chin ups/ pull ups te verbeteren deed ik veel push ups en dan mijn handen op vele verschillende posities zetten. + je voeten op een verhoging zetten.
Ligt eraan of het doodgewicht (vet/botten/organen) of spiermassa is. Lange mensen zijn tov korte mensen in hun nadeel (langere rom, meer doodgewicht).

Een laag vetpercentage helpt hoe dan ook enorm mee. Minder doodgewicht en meer spiermassa per kg lichaamsgewicht.

Algemene kracht is wel van belang, maar uiteindelijk zullen je pullups moeten doen om pullups goed te kunnen.
 
Hoi,
Dit is ook mijn ultieme doel!
Ben sinds enkele weken (bijna maanden ondertussen) ook hierop aan het trainen. Heb op de zolder een stang gehangen goed hoog genoeg boven de grond en begonnen met gewoon hangen met de kin boven de baar. Telkens zo lang mogelijk en dit drie keer na mekaar, als dit goed lukt, bijvoorbeeld 3 X 20sec, ben ik begonnen met mezelf stilletjes te laten zakken, ook telkens 3x na mekaar.
Maar het is en blijft hard werk! Ik kan hetzelfde al jij, een mooie pull-up en chin-up met springen, maar in losse hang ook nog niet...
Probeer ook maan een chin-up met springen, dat moet je zeker ook lukken! En verder train in wel vaak mijn biceps/triceps, schouders en borst...
Ik hou je op de hoogte als het lukt bij mij in losse hang :-)
 
Kon het al sinds kind. Hangt natuurlijk voor groot deel af van ratio lichaamsgewicht/kracht, imo moeilijk te vergelijken.

maar jij bent geen meisje
 
Bedankt voor alle reacties! :) Weer eens een bericht hier. Inmiddels kan ik met veel moeite drie gestrekte hammer grip pull ups. Nouja eigenlijk twee. Om een of andere reden moet ik die eerste nog springen... Ligt waarschijnlijk aan techniek? Bij normale pull up kan ik nog niet eens hangen :p Vreemd is dat ik chin up ook niet gestrekt kan, dus er zal nog veel aan mijn techniek verbetert moeten worden.

Ik zie dat velen struggelen met de pull up dus ben niet de enige. Gewicht daalt langzaam dus dat gaat nog in mijn voordeel werken. Qua bouw ben ik vrij klein met korte armpjes en beentjes dus ook daar zou ik minder last van moeten hebben. De laatste maand ben ik veel in kracht toegenomen ineens, echter niet in mijn rug:janken: Ben wel blij dat het er nu iets meer op begint te lijken!

Begin nu eerst met de drie pull ups die ik kan en daarna doe ik weer negatives. soms ook assisted met tegenwicht. Heb meestal niet de kans (en de moed...) om iemand te vragen met assisted. Tis vaak rustig in mijn gym of met ouderen.
 
Ik ben ook pas net begonnen 2weken met het oefenen. Ik doe inverted rows schijnt goede eerste stapje te zijn.
 
Ik ben ook pas net begonnen 2weken met het oefenen. Ik doe inverted rows schijnt goede eerste stapje te zijn.

Ik deed zoiets met de TRX voor een lange tijd. Heeft goed gewerkt.

Vandaag lukte er 4 achter elkaar en het tweede setjes kon ik er 1 lol. Gaat vooruit! Ik kan nu ook blijven hangen bij de negatives met wide grip :)
 
Niet bijgehouden. Ik kon met een vet percentage van 16% een HALVE chin up en 0 pull ups. Dus ben begonnen met chin ups tot ik er 10 kon en toen kon ik 4 pull ups met 3/4 ROM ofzo xD

2 jaar later doe ik er 12 met full rom lichaamsgewicht only :) en 5 x 5 met 10kg rond me middel en 15kg 3 x 3
 
Ik deed zoiets met de TRX voor een lange tijd. Heeft goed gewerkt.

Vandaag lukte er 4 achter elkaar en het tweede setjes kon ik er 1 lol. Gaat vooruit! Ik kan nu ook blijven hangen bij de negatives met wide grip :)


klopt TRX gebruik ik ook voor inverted rows, ben ook begonnen met chin ups met een elastiek
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog een verschrikkelijk noob ben op dit gebied, dus misschien is dit een rare vraag...

Kan je dit niet oefenen door middelen van een oefening? Overhead Press ofzo? Lijkt mij als je dat langzaam opbouwt tot je lichaamsgewicht om die barbell omhoog te duwen, dat je ook je lichaams gewicht wel omhoog kan trekken.
Of is dat dan toch een andere spier?
 
Lang want ik was te druk bezig met dreamer bulken en squatten voor pullups
 
Overhead Press ofzo? Lijkt mij als je dat langzaam opbouwt tot je lichaamsgewicht om die barbell omhoog te duwen, dat je ook je lichaams gewicht wel omhoog kan trekken.

Dat zijn compleet andere spieren, er is 0.00 carry-over.
 
Gewoon beginnen met hangen. Proberen aan het begin van je training. Dit is een zware compound oefening die veel spieren aanspreekt.

Lat pulldowns, biceps oefeningen, spieren die je gebruikt bij je pullups blijven trainen.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog een verschrikkelijk noob ben op dit gebied, dus misschien is dit een rare vraag...

Kan je dit niet oefenen door middelen van een oefening? Overhead Press ofzo? Lijkt mij als je dat langzaam opbouwt tot je lichaamsgewicht om die barbell omhoog te duwen, dat je ook je lichaams gewicht wel omhoog kan trekken.
Of is dat dan toch een andere spier?

Overheadpress is meer schouders en pull ups meer rug en beetje biceps en schouders. Horizontale pull up en barbell row bijvoorbeeld als oefening, door het topic staan nog wat oefeningen en dit bijvoorbeeld :
Lat pulldowns, biceps oefeningen, spieren die je gebruikt bij je pullups blijven trainen.



Mijn pull up progress schiet alleen niet op :s.




Lang want ik was te druk bezig met dreamer bulken en squatten voor pullups
Vandaar je errug spankable glutes.
 
Baby Olifant Dat is dan wel een verkeerde oefening ja. Maar in principe is dat wat ik bedoelde, dat je het met gewichten kan opbouwen. Ik vraag me af of ik dit ooit zou kunnen echter. Maar wie weet... ooit ;)
 
Back
Naar boven