AndroidHealthClinic

Hoe lang duurde het voordat jullie 1 pull up konden?

Bezoekers in dit topic

Probeer het anders een tijd met band ter ondersteuning. Hebben ze weerstand banden bij jouw gym?

Anders eens kijken bij sponsor Fitness Seller.
 
Baby Olifant Dat is dan wel een verkeerde oefening ja. Maar in principe is dat wat ik bedoelde, dat je het met gewichten kan opbouwen. Ik vraag me af of ik dit ooit zou kunnen echter. Maar wie weet... ooit ;)

Halters hebben geen carryover op de pull up... er zijn makkelijkere varianten dsn de full pull up.

horizontale> negatieven>assisted>halve ... bijvoorbeeld. makkelijker en leuker om een progressie pad te maken en te volgen. dan kom je er wel.. met pijn.. moeite.. en geduld :)
 
Halters hebben geen carryover op de pull up... er zijn makkelijkere varianten dsn de full pull up.
horizontale> negatieven>assisted>halve ... bijvoorbeeld. makkelijker en leuker om een progressie pad te maken en te volgen. dan kom je er wel.. met pijn.. moeite.. en geduld :)
Sorry, ik heb echt geen flauw idee wat je zegt :dunno:
Maar als ik ooit wil leren pull ups maken, kom ik bij je terug :o
 
Sorry, ik heb echt geen flauw idee wat je zegt :dunno:
Maar als ik ooit wil leren pull ups maken, kom ik bij je terug :o
Ik denk dat hij wilt zeggen dat indien je wilt leren pull ups te doen, je gewoon moet oefenen op pull-ups of varianten ervan (horizontale> negatieven>assisted>halve) ;) Correct me if I'm wrong
 
Vandaar je errug spankable glutes.

emoji-face-emotions-smile-blush-girl-512.png
 
Sorry, ik heb echt geen flauw idee wat je zegt :dunno:
Maar als ik ooit wil leren pull ups maken, kom ik bij je terug :o

'carry-over' is hoeveel oefening X je helpt bij oefening Y. Als er geen carry-over is (of bijna geen carry-over) dan helpt oefening X niet bij oefening Y.

Pull-ups met een band hebben bv. een slechte carry-over naar pull-ups, dit is omdat een band aan het begin van de beweging enorm veel helpt (helemaal uitgerekt = veel spanning) en dan steeds minder hoe hoger je komt.

Pull-ups met een contragewicht (dus bv. kabels aan een riem) hebben dan wel carry-over want die helpen je overal evenveel. Dit zijn 'assisted pull-ups'.

Negatieven is de oefening omgekeerd doen, je begint dus in de eindpositie en laat je zakken.

Horizontaal is gewoon in een andere richting, een pull-up is normaal gesproken verticaal.

Halve... take a guess ;)

Btw,

Sorry, ik heb echt geen flauw idee wat je zegt :dunno:

Okay... Ik ga weer in de zandbak spelen... :eyes:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog een verschrikkelijk noob ben op dit gebied, dus misschien is dit een rare vraag...

Ik vind dit eigenlijk erg irritant overigens, doet me denken aan van die 16jarige meisjes die lachend met hun vriendinnen zeggen dat ze niets van wiskunde snappen. Het is niet 'cool' om iets niet te begrijpen en dat hoeft ook niet 24/7 uitgelicht te worden. Verder is het een vrij land en vrij forum dus doe vooral wat je niet laten kan, maar mijn 2c.
 
Ik vind dit eigenlijk erg irritant overigens, doet me denken aan van die 16jarige meisjes die lachend met hun vriendinnen zeggen dat ze niets van wiskunde snappen. Het is niet 'cool' om iets niet te begrijpen en dat hoeft ook niet 24/7 uitgelicht te worden. Verder is het een vrij land en vrij forum dus doe vooral wat je niet laten kan, maar mijn 2c.
Heel veel meisjes snappen ook geen reet van wiskunde. Waarom zouden ze daar geheimzinnig ook over doen? Ik was zelf redelijk goed in mijn exacte vakken. Ik vind het het acceptabel om ergens geen verstand van te hebben.
Ik vind het heel erg irritant als mensen net doen of ze overal verstand van hebben en zich afsluiten voor een nieuwe invalshoek en zo hun geest afstommen. Er zijn heel veel dingen waar ik wel verstand van heb en daar kom ik dan ook eerlijk voor uit. En als ik er geen verstand van heb, dan zeg ik dat ook eerlijk.

Het tolerantie niveau is niet erg hoog hier op dit forum geloof ik. Want ik kom constant gesprekken tegen waar iedereen elkaar zit af te zeiken. Even een verkeerd woord en er zitten gelijk een paar forumleden bovenop.
Anderzijds... eigenlijk is dat ook niet anders te verwachten op een bodybuilders-forum...

'carry-over' is hoeveel oefening X je helpt bij oefening Y. Als er geen carry-over is (of bijna geen carry-over) dan helpt oefening X niet bij oefening Y.
Pull-ups met een band hebben bv. een slechte carry-over naar pull-ups, dit is omdat een band aan het begin van de beweging enorm veel helpt (helemaal uitgerekt = veel spanning) en dan steeds minder hoe hoger je komt.
Pull-ups met een contragewicht (dus bv. kabels aan een riem) hebben dan wel carry-over want die helpen je overal evenveel. Dit zijn 'assisted pull-ups'.
Negatieven is de oefening omgekeerd doen, je begint dus in de eindpositie en laat je zakken.
Horizontaal is gewoon in een andere richting, een pull-up is normaal gesproken verticaal.
Halve... take a guess ;)
Dank je wel voor de uitleg! Ik vind je ook lief! :kiss:
 
Ach anders zou het maar saai zijn toch ;)
Dat is heel goed mogelijk. Ik kan het gelukkig ook zonder gebekvecht en geruzie heel gezellig maken ;)
Ik heb al een leven van drama achter de rug, dus ik heb er niet zo'n zin meer in. Ik heb mijn logje hier en ik reageer nu op twee andere logs van mensen die ik aardig vind en dat vind ik leuk. Ik doe twee uitstapjes in een ander gesprek -1 waar ik wel verstand van heb en 1 waar ik geen verstand van heb- en ik word gelijk afgezeken. Nou dan ben ik er klaar mee hoor.
Dat is niet omdat ik beledigd ben ofzo want dat boeit me ten eerste niet en ten tweede snap ik ook de dynamiek daar wel achter. Maar ik heb daar gewoon helemaal geen zin in.
 
Wat is het nut van een forum als niet iedereen op elkaar springt? Dat is meer voor theekransjes op zondag ofzo, of van die ellegirl forums.
 
Ligt eraan of het doodgewicht (vet/botten/organen) of spiermassa is. Lange mensen zijn tov korte mensen in hun nadeel (langere rom, meer doodgewicht).

Een laag vetpercentage helpt hoe dan ook enorm mee. Minder doodgewicht en meer spiermassa per kg lichaamsgewicht.

Algemene kracht is wel van belang, maar uiteindelijk zullen je pullups moeten doen om pullups goed te kunnen.
Langere mensen hebben ook meer spiermassa en een hoger metabolisme.
 
Ik denk dat hij wilt zeggen dat indien je wilt leren pull ups te doen, je gewoon moet oefenen op pull-ups of varianten ervan (horizontale> negatieven>assisted>halve) ;) Correct me if I'm wrong

Dit is wat ik bedoelde... sorry ^^
Om pull ups te leren moet je pull ups oefenen.

Kraak je eigen geslacht niet af...
 
Wat bij mij hielp enkele jaren terug toen ik er 0 kon:
- pullups doen op de assisted pull up machine met zo weinig mogelijk tegengewicht
- als je geen machine hebt gebruik je desnoods een fietsband om tegengewicht te hebben, zo deed ik het thuis met zo'n pull up bar voor tussen de deur
- variatie in de uitvoering: handen ver uit elkaar, handen dichter tegen elkaar, setjes met traag terug laten zakken en sowieso weinig herhalingen

Geen idee hoelang ik dan precies over 1 herhaling gedaan heb maar zo kwam er wel gauw progressie, een lager vetpercentage doet ook wonderen.

Heb dan ongeveer 2 jaar praktisch geen halters meer aangeraakt, sinds enkele weken ben ik opnieuw begonnen met trainen. Jammer genoeg heeft mijn nieuwe gym geen pull up machine. Het is mij toch gelukt om van ongeveer 1 a 2 pull ups terug naar 5 te gaan. Heb dit nu gedaan met behulp van een fietsband om er enkele herhalingen en setjes uit te kunnen halen. Heb ook weer wat minder vet waardoor het gemakkelijker is.

Vooral niet opgeven, als vrouw is het niet simpel maar als je het wilt kunnen zal het na een tijd wel lukken.
 
Ohja, nog 1 tip:

Geen idee wat je schema is maar doe als eerste oefening pull ups zodat je er met een volle energiereserve aan kan beginnen.
 
Ik denk dat ik een jaar geleden en begonnen met het oefenen van Pull-ups. Daarvoor al ongeveer 2 jaar actief bezig met krachttraining.

Gestart met zware resistanceband, en steeds een iets minder zware gepakt. Eigenlijk nooit geoefend op de assistance machine, aangezien je daar je core bijna niet hoeft te gebruiken en die is juist zo belangrijk bij een Pull-up..

Tegenwoordig doe ik ze weighted 5x5 met 5 kilo en 2.5 min rust :flexbiceps:
 
Back
Naar boven