MuscleMeat

hoe lang duurt het droogtrainen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RSI

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
14 mrt 2003
Berichten
85
Waardering
0
Ik heb een bf% van 14%, ben 178cm lang met een gewicht van 75kg

Ik ben nu bezig met het droogtrainen, daarbij bedoel ik dat ik oefeningen doe met 15 reps en na de krachthonk ga ik 30 min op de crosstrainer. Ik doe dit 3 keer per week. Ik ga vanaf volgende week 4 x per week.

Hoe lang gaat het ongeveer duren om de spierdefinitie beter tot uiting te laten komen? Wat voor vet% moet je ongeveer hebben om die blokjes beter tot uiting laten komen.
Het enige wat ik tot nu toe heb zijn 4 streepjes op mijn buik van de bovenste 4 blokjes. Ik wil dit beter tot uiting laten komen.

Ik let trouwens ook op de voeding.

wie kan me helpen?
:) :( :p :o ;) :D :cool: :rolleyes: :mad: :eek: ???
 
Originally posted by RSI

Ik let trouwens ook op de voeding.


Gelukkig :D

Antwoord op de je vraag:
Het is grotendeels afhankelijk van je kcal. inname en verbruik. Ik denk als je het goed en rustig aanpakt dat je met jouw gewicht en vetpercentage binnen 2 maanden tot een bf van rond of net onder de 8% kan komen.

Blijf trouwens wel gewoon zwaar trainen en niet met zulke hoge herhalingen.
 
Dus setjes van 15 reps is toch teveel?

dus ik kan maar weer beter naar 10,8,6,6 reps doen?
 
Originally posted by RSI
Dus setjes van 15 reps is toch teveel?

dus ik kan maar weer beter naar 10,8,6,6 reps doen?

klopt, voor de meeste is 15 reps teveel.

20 minuten cardio per keer is trouwens de kort om echt effect te vrekrijgen; denk eerder aan 40-45minuten interval training per keer (voldoende drinken tussendoor)
 
Thanks for jour answer.

1 klein vraagje nog:

Kan je tijdens het droogtrainen gewoon creatine blijven gebruiken?

of lijk je daardoor juist vetter, vanwege het vasthouden van vocht

greetz,

een newby
 
Originally posted by RSI
Thanks for jour answer.

1 klein vraagje nog:

Kan je tijdens het droogtrainen gewoon creatine blijven gebruiken?

of lijk je daardoor juist vetter, vanwege het vasthouden van vocht

greetz,

een newby

dat kan in principe gewoon

Hoe lang gebruik je al creatine?
 
Als je niet teveel spier wilt verliezen zou ik er toch minimaal 3mnd voor uit trekken. Korter kan wel, maar kost je wel meer sspiermassa..

Wat reps aangaat gewoon blijven trainen voor massa
 
Originally posted by Scighera


dat kan in principe gewoon

Hoe lang gebruik je al creatine?



ik heb voor het laatst 6 weken geleden een creatine kuur gehad.
Ik ben 3 dagen geleden weer begonnen, maar dan met glutamine erbij.


Ik moet wel zeggen dat ik van creatine en glutamine verdomt vaak moet schijten. Diarree zelfs. Ik krijg ook een raar gevoel in mijn lichaam. Beetje opgeblazen maag gevoel.

Ik gebruik creatine van Vitalife.
 
Originally posted by RSI




ik heb voor het laatst 6 weken geleden een creatine kuur gehad.
Ik ben 3 dagen geleden weer begonnen, maar dan met glutamine erbij.


Ik moet wel zeggen dat ik van creatine en glutamine verdomt vaak moet schijten. Diarree zelfs. Ik krijg ook een raar gevoel in mijn lichaam. Beetje opgeblazen maag gevoel.

Ik gebruik creatine van Vitalife.

Diarree is een bekende bijwerking van Creatine, dit is niet merk afhankelijk. dat opgeblazen maag gevoel hangt weer samen met die diarree.

De aaneengesloten periode dat je geen creatine neem tm,oet even lang zijn als de aaneengesloten periode ervoor, dat je creatine gebruikte. Eeen creatineperiode kan je het beste op een weekje of vijf houden
 
Originally posted by RSI

Ik moet wel zeggen dat ik van creatine en glutamine verdomt vaak moet schijten. Diarree zelfs. Ik krijg ook een raar gevoel in mijn lichaam. Beetje opgeblazen maag gevoel.

Ik gebruik creatine van Vitalife.

Waarschijnlijk los je de creatine niet voldoende op. Onopgeloste creatine trekt water naar de darmen waardoor je aan de diare gaat.

Cyclen van creatine hoeft niet. Je kan als je dat wilt gewoon constant blijven gebruiken
 
Originally posted by RSI

Kan je tijdens het droogtrainen gewoon creatine blijven gebruiken?

is er niet uit onderzoek gebleken dat creatine de vetverbranding enigszins stagneert. Kan me namelijk herinneren dat ergens gelezen te hebben.
 
tis te zien welk dieet ge volgt:)
 
Originally posted by dandyman


is er niet uit onderzoek gebleken dat creatine de vetverbranding enigszins stagneert. Kan me namelijk herinneren dat ergens gelezen te hebben.



Creatine supplementation influences substrate utilization at rest. Huso, M. Erik, Jeffrey S. Hampl, Carol S. Johnston, and Pamela D. Swan.
Departments of 1Nutrition and 2Exercise and Wellness, Arizona State University, Mesa, Arizona 85212

APStracts 9:0396A, 2002.

The influence of creatine supplementation on substrate utilization during rest was investigated using a double-blind crossover design. Ten active men participated in 12 wk of weight training and were given creatine and placebo (20 g/day for 4 days, then 2 g/day for 17 days) in two trials separated by a 4-wk washout. Body composition, substrate utilization, and strength were assessed after weeks 2, 5, 9, and 12. Maximal isometric contraction [1 repetition maximum (RM)] leg press increased significantly (P < 0.05) after both treatments, but 1-RM bench press was increased (33 ± 8 kg, P <0.05) only after creatine. Total body mass increased (1.6 ± 0.5 kg, P < 0.05) after creatine but not after placebo.

Significant (P < 0.05) increases in fat-free mass were found after creatine and placebo supplementation (1.9 ± 0.8 and2.2 ± 0.7 kg, respectively). Fat mass did not change significantly with creatine but decreased after the placebo trial ("minus"2.4 ± 0.8 kg, P < 0.05). .Carbohydrate oxidation was increased by creatine(8.9 ± 4.0%, P < 0.05), whereas there was a trend for increased respiratory exchange ratio after creatine supplementation (0.03 ± 0.01, P = 0.07).

Changes in substrate oxidation may influence the inhibition of fat mass loss associated with creatine after weight training.

[Link niet meer beschikbaar]
 
Originally posted by RSI
Dus setjes van 15 reps is toch teveel?

dus ik kan maar weer beter naar 10,8,6,6 reps doen?

Ik vind het bullshit want ik train om de week:

1e week: 18,15,15,12
2e week: 8, 8, 6, 6


En dit bevalt prima. Vooral met cutten vind ik die 1e week lekker omdat iedereen die ik ken die dit doet er ook droger van word. Niet gelijk denken super droger maar je merk het wel als je maar lekker snelle sets doet.
 
Originally posted by Elmar


Ik vind het bullshit want ik train om de week:

1e week: 18,15,15,12
2e week: 8, 8, 6, 6


En dit bevalt prima. Vooral met cutten vind ik die 1e week lekker omdat iedereen die ik ken die dit doet er ook droger van word. Niet gelijk denken super droger maar je merk het wel als je maar lekker snelle sets doet.

Net of je merkt waar je precies droger van wordt. Of wordt jij in week 1 droger dan in week 2?

Het gaat erom dat je de spieren dezelfde prikkel doorgeeft als voordat je begon met cutten, zodat de spiermassa zo min mogelijk wordt verminderd. Ga jij met minder zware gewichten trainen, dan is de kans groot dat je spiermassa ook meer zal afnemen. Het is ook moeilijker om spiermassa te winnen met zoveel herhalingen.
Cardio en gewichtstraining zijn 2 verschillende trainingen met 2 verschillende doelen.
 
Back
Naar boven