AndroidHealthClinic

Hoe lang hoog in calorieën blijven na nakuur? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Invincible

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2013
Berichten
292
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
88kg
Ik heb helaas over dit geen duidelijk antwoord kunnen vinden en hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen.

Voor hoe lang moet je nou precies evenveel eten als in je kuur? Ik was ongeveer 2 maanden geleden klaar met mijn nakuur en zit nog steeds even hoog in mijn calorieën. Wanneer moet ik weer afbouwen?

Alvast bedankt!!
 
niet 180,75 kilo

ik denk dat je allang weer kan afbouwen
denk dat als je op onderhoud gaat zitten in de nakuur ik doe dit zelf iedergeval
 
niet 180,75 kilo

ik denk dat je allang weer kan afbouwen
denk dat als je op onderhoud gaat zitten in de nakuur ik doe dit zelf iedergeval


?

In de nakuur al afbouwen? Je moet toch juist eerst een tijd even hoog in de je calorieën zitten als in je kuur ok zo veel mogelijk spiermassa en kracht te behouden?
 
Laatst bewerkt:
Ben hier ook benieuwd na. Een lid zei hier pas geleden nog eens (kuurders) ON is onder\boven onderhoud OFF time is onderhoud.

Wat ik me afvraag is dit de ideale manier? Als je bijv een bulk Cycle afgerond hebt;

1) meteen na de nakuur geleidelijk aan calorieen terugschroeven naar (nieuwe!) onderhoudsniveau
2) nog 1-2 maanden na nakuur op calorieen blijven zitten waarmee je de kuur beëindigd hebt, pas daarna geleidelijk naar (nieuwe) onderhoudsniveau

En wat zou het beste zijn indien cutkuuR, mij lijkt het dan logisch in de nakuur alsweer geleidelijk kcals op te schroeven, of misschien al na de laatste inject? Zou chill zijn als iemand hier een antwoord op kan geven zullen veel mensen ook wat aan hebben. Alhoewel iedereen het denk ik anders aanpakt
 
Mijn ervaring is dat je gewoon hoog in calorien moet blijven in je nakuur en ook nog even daarna. Na die tijd kun je het wel weer afbouwen.
 
ik zou ook een maand na pct deze calorie inname houden, dan pas afbouwen per 200 kcal.
 
Maar wanneer is het beste om je calorieën omlaag te halen? Na 2 maanden na je nakuur of na een maandje of pas na 4 maanden?
 
Maar wanneer is het beste om je calorieën omlaag te halen? Na 2 maanden na je nakuur of na een maandje of pas na 4 maanden?

zodra je vetpercentage te hoog wordt. Niks meer en niks minder.

Je kan ook in een kuur gewoon toewerken naar het einde van de kuur je bouwt de voeding inname wat op en daarna iets zakken om lean gains te maken. Dan heb je daarna minder gedoe en gepuzzel over je voeding.
 
Maar wanneer is het beste om je calorieën omlaag te halen? Na 2 maanden na je nakuur of na een maandje of pas na 4 maanden?
2 maanden na je begin van je nakuur kan in mijn ervaring het aantal kcal langzaam teruggeschroefd worden. Sws nakuur(meestal 4 weken) en de 4 weken daarna hoog in kcal blijven voor goed massabehoud.
 
2 maanden na je begin van je nakuur kan in mijn ervaring het aantal kcal langzaam teruggeschroefd worden. Sws nakuur(meestal 4 weken) en de 4 weken daarna hoog in kcal blijven voor goed massabehoud.

Bedankt!!!

Dan ben ik dus een maandje te lang zo hoog gebleven. :p
Hoe kan ik het beste afbouwen, 200kcal per week 100kcal per week 50kcal per dag?
 
Zou 100-200 per week droppen. Hoe ver zit je boven je onderhoud als k vragen mag? Je onderhoud is wel gestegen he, tov voor de kuur. als richtlijn heb ik ooit eens gelezen, weet niet of t klopt, maar dit; per 3kg ong 100 cal
 
Zou 100-200 per week droppen. Hoe ver zit je boven je onderhoud als k vragen mag? Je onderhoud is wel gestegen he, tov voor de kuur. als richtlijn heb ik ooit eens gelezen, weet niet of t klopt, maar dit; per 3kg ong 100 cal

Die 100-200 bijv elke zondag/maandag of delen door 7 en elke dag ietsjes?

Bijna 2000 haha, mijn lichaam past zich heel snel aan calorie overschotten en te korten jammer genoeg.
 
Neejoh niet met 10-30 cal\dag gaan kutten dat is te ingewikkeld, Nergens voor nodig. Gewoon wekelijks 200 eraf halen.

2000 erboven nu? En je vp neemt niet\nauwelijks toe??? Als dat idd zo is dan is je onderhoud hoger dan je denkt dus oppassen tot hoe laag je gaat.
 
Dan doe ik wel wekelijks 100 eraf, gewoon lekker langzaam afbouwen naar mijn natuurlijke onderhoud. Bedankt!!

Ja klopt, jammer genoeg past mijn stofwisseling zich heel snel aan de hoeveel calorieën. Vp is wel hoger geworden, maar dat is wel logisch wanneer je aan het bulken bent. Mijn onderhoud was voordat ik begon te kuren 3000, ik begon mijn bulk met 3300 en eindigde uiteindelijk op 4900. Vanaf gisteren eet ik 4800 en elk zondag gaat er 100 eraf.
 
De tering haha lekker al dat eten. 100 pw ook prima joh. Gl
 
Haha ja in het begin is het allemaal leuk, maar na paar maanden was ik het helemaal zat en had ik een eetlust crash. Ik vind het nog steeds niet leuk :(.

Dankje!!
 
Rond de 88/89 kg.
 
Back
Naar boven