MuscleMeat

hoe lang kan jij je adem in houden? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

5 seconden dan moet ik weer een hijs of slok nemen, doe ik dit niet, ga ik zuur!
 
1 minuutje vandaag, vroeger 1 minuut 40 sec
 
effe proberen .........................................................................................................
 
.....................................................................pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

manoman was 76 seconden
 
nu 2min ofzo. in de tijd dat ik bij de reddingsbrigade zat rond de 3 minuten. onder water uiteraard.
 
Zal ergens in de buurt van de twee minuten liggen. Drie minuten lijkt me wat veel, maar misschien wel mogelijk. :-)
 
Zal ergens in de buurt van de twee minuten liggen. Drie minuten lijkt me wat veel, maar misschien wel mogelijk. :-)

De duikers die na ons trainden zaten ver boven de 3min. Is zeker mogelijk, voor zeer getrainde mensen met een gruwelijke longcapaciteit.
 
De duikers die na ons trainden zaten ver boven de 3min. Is zeker mogelijk, voor zeer getrainde mensen met een gruwelijke longcapaciteit.

ja idd, een maximaal van 10 a 15 minuten heb ik weleens op discovery gezien
 
ja idd, een maximaal van 10 a 15 minuten heb ik weleens op discovery gezien

lijkt me vet om dat te kunnen.als je iets in je strot krijgt en het zit vast kun je rustig naar de dokter om het weg te laten halen :D
 
Als je in paniek geraakt...
de mensen die dit lang kunnen zitten in een soort 'trance'
 
Hoe?
Je moet al Italiaan of goed gek zijn om meer dan 10 minuten onder water te blijven. In Hoe? Zo! hadden we Giancarlo Bellingrath te gast, wereldrecordhouder adem inhouden onder water, en hij verklapte ons de kneepjes van het vak.





Zo!
Je kan jezelf trainen om je adem langer in te houden door te ventileren! Net voor je het water in gaat, probeer je zoveel mogelijk CO2 uit je lichaam te krijgen door een paar keer extra goed uit te ademen. En dan... kopje onder!





En hoe zit dat dan?
Als we onze adem inhouden gaan we O2 verbruiken en CO2 produceren. Deze CO2 is verantwoordelijk voor de ademhalingsprikkel: het geeft een sein aan ons lichaam, een voelbaar signaal dat we terug moeten inademen. Vandaar dat we na zo'n 30 seconden adem inhouden al willen stoppen.

Maar je kan jezelf erop trainen om die ademhalingsprikkel, dat signaal dat we krijgen, uit te stellen. Door te ventileren ga je proberen om zoveel mogelijk van die CO2 uit je lichaam te krijgen. Het zuurstofgehalte in het bloed zal maar lichtjes stijgen, terwijl het koolstofdioxidegehalte sterk zal dalen. Het signaal dat ons normaal gezien dwingt om te ademen wordt zo uitgesteld

nou proberen maar dan he
 
Ga je vanavond in bad Peoples ? :D
 
na 3x kon ik 2 minuten aan een stuk

best wel creepy :P
 
je hebt ook van die vissersstammen met kids die ik weet niet hoe lang onder water actief kunnen blijven. Weet niet meer precies waar. Ergens in richting in of voorbij het verre oosten geloof ik. Best wel freaky idd.
 
waar is het goed voor?
 
je hebt ook van die vissersstammen met kids die ik weet niet hoe lang onder water actief kunnen blijven. Weet niet meer precies waar. Ergens in richting in of voorbij het verre oosten geloof ik. Best wel freaky idd.

Bedoel je niet van die Aziaten die op parels duiken?
 
165 seconde onderwater :cool:
 
Back
Naar boven