Fitness Seller

hoe leg je het in godsnaam uit ?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nicolazio

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 jun 2005
Berichten
92
Waardering
0
Vandaag werd het mijn vader allemaal teveel , toen hij me weer eens een paar keer per dag zag was ik altijd aan het eten , hij wil maar niet begrijpen waarom ik zoveel eet(6-7x per dag) en wordt dan enorm kwaad. Hij gelooft niet dat als je krachttraining doet dat je dan goed voedsel moet eten regelmatig en shakes vind hij ook onzin.

Heeft iemand hier ook ervaring mee en hoe leg je het dan uit aan je ouders ?

bedankt :cool:
 
Geen ervaring mee. Mijn ouders zijn kwa dat betreft (kwa alles wat ik doe eigenlijk) relaxt.

Maar ik weet niet hoe slim je vader is? In dat geval zou je 'm wat (wetenschappelijke) artikelen kunnen laten lezen erover.

Of zeg de bekende zin "ieder pondje gaat door het mondje". Zeg dan tegen hem dat jij al dat eten in spier omzet (wat natuurlijk niet zo makkelijk gaat in werkelijkheid maar om het even makkelijk te houden).
 
Mouzer zei:
Of zeg de bekende zin "ieder pondje gaat door het mondje". Zeg dan tegen hem dat jij al dat eten in spier omzet (wat natuurlijk niet zo makkelijk gaat in werkelijkheid maar om het even makkelijk te houden).
Idd, geef hem een beetje uitleg. Spieren afbreken tijdens het trainen, dmv. rust en voedsel ze laten herstellen + laten groeien. Betaal je trouwens zelf een deel van je eten? Misschien wordt hij ook kwaad omdat je em nu meer kost... :p
 
ja hij is niet dom hoor :)
Maar hij ziet me gewoon altijd eten en daar krijgt hij het van :cool:
Ja ik zal wel eens een artikel vanop deze site laten lezen , misschien wordt dat wat :)


@ Samu :
nee ik betaal niets , ik ga gewoon vaak naar de supermarkt en koop dan enorm veel kip,vis,... en ze vinden me hier thuis al gek omdat ik altijd zo veel eet en niet dik wordt en ook met voedingsschema enzo werk
 
Laatst bewerkt:
na 2 jaar, wennen ze er aan..

gewoon rustig blijven
 
Hier ook hetzelfde...
De dag dat mijn ouders mijn sups ontdekten in mijn kast in mijn kamer... (ik had ze verstopt omdat ze er nu eenmaal geen verstand whatsoever van hebben en gelijk zouden denken dat ik aan de anabolen zit)

Naja, ik heb ze een uitlegje gedaan, ze leken niet echt overtuigd, maar denk je dat ze je eten gaan onthouden?
 
Vergeefse hoop, ik ken het, heeft ook geen zin om het echt helemaal uit te gaan leggen.
 
Ja supps staan gewoon in de kast en die moet ik zelf betalen , maar eten is wel vrij duur hoor (vooral vis enzo) , wordt dan altijd enkel in huis gehaald voor mij , de rest eet dat niet en ja nu gaat hij gelijk even moeilijk doen
 
Ik zou als ik jouw was niet te veel tijd stoppen in het uitleggen waarom je dingen zo doet. Heeft geen zin...
 
"Een auto zonder benzine rijdt ook niet"

of

"Een hummer zuipt nu eenmaal meer benzine dan een fiat panda"
 
Met een onconventionele hobby en levensstijl zullen je ouders nooit tevreden zijn, wen er maar vast aan.
 
Dat moest ik ook allemaal aanhoren. Ik eet veel teveel volgens hen en dus zal zo moddervet komen. Volgens hen mag ik maar 3 maaltijden per dag eten, maximum. Ze zijn tegen supps en nu ik toch whey en creatine heb, aanschouwen ze het als afval. Maar ik luister allang niet meer. Ze weten niet beter en horen enkel hetgene wat ze willen horen...
 
Verberg het gewoon en praat er niet meer met ze over. Dat werkt bij mij. Het is nu weggebt, maar af en toe rollen de vooroordelen weer uit de monden van mijn ouders.
Ik heb er nog eens over nagedacht waarom onze pa's en ma's zo spastisch reageren als het op krachtsport en vooral op eten aankomt:

Eten wordt binnen een gezin gezien als een gewoonte en benadrukt de eenheid van dat gezin. Als je ineens resoluut anders gaat eten, breek je - volgens je ouders - die eenheid en sluit je jezelf van ze af. Het eten dat je ma kookte sla je ook af; dat zien ze als een teken van onbeschoftheid en idiotie. Ze proberen je dan weer terug in het gareel te brengen door of met vooroordelen te gaan gooien of boos te worden....

Er zijn helaas heel weinig ouders die de moeite nemen om zich te verdiepen in waar hun kinderen mee bezig zijn. Enkel op die manier zouden je pa en ma tot het inzicht komen dat je goed bezig bent.
 
I know the feeling.

M'n ouders beginnen soms helemaal te flippen als ik 5 eitjes in de pan gooi. Dan krijg ik weer het 2 eieren per week verhaal, je kent 't wel.

Ze vertellen steeds dat ik niet zoveel moet eten omdat ik daar later spijt van krijg enz... Als ik het m'n vader probeer uit te leggen looptie altijd weg dus ik kan het 'm niet uitleggen.

Ze betalen gelukkig wel een deel van m'n voedsel mee maar ze blijven het verspilling vinden.. :(
 
laat je vader eens een paar keer meetrainen ( lekker zwaar), zonder goed te eten, waarschijnlijk snapt hij t DAN wel!!:D :D
 
de mijne denken dat je kanker krijgt van whey :s ??? :(
 
nicolazio zei:
Vandaag werd het mijn vader allemaal teveel , toen hij me weer eens een paar keer per dag zag was ik altijd aan het eten , hij wil maar niet begrijpen waarom ik zoveel eet(6-7x per dag) en wordt dan enorm kwaad. Hij gelooft niet dat als je krachttraining doet dat je dan goed voedsel moet eten regelmatig en shakes vind hij ook onzin.

Heeft iemand hier ook ervaring mee en hoe leg je het dan uit aan je ouders ?

bedankt :cool:

Ik neem aan dat je nog thuis woont? Tenminste, anders kan hij niet zien dat je meerdere keren per dag eet ;)
De kosten ervan zijn geen issue?

En ja, ouders kunnen vaak uit onmacht en onbegrip zo reageren... probeer het rustig uit te leggen.. onder andere dat meerdere keren eten per dag goed is voor iedereen, ongeacht je aan krachtsport doet of niet.
3x eten per dag zorgt voor 3 pieken aan energie, maar je energiebehoefte heeft toch ook geen 3 pieken op de dag... misschien dat dat helpt
 
Mijn moeder is gelukkig niet zo wereldvreemd als de meeste ouders/grootouders
en staat dus open voor nieuwe dingen.
Ze velt geen oordeel over dingen waar ze niks van af weet maar gaat op onderzoek
uit en kijkt wat de sport en de producten inhouden.

Bij me opa en oma is dit weer een totaal ander verhaal, die zagen whey ook als anabolen.
Waarom eet je geen koekjes ? vroeger vond je dat zo lekker
Je moet veel suiker eten want daar word je dik van !
Bij deadliften moet je niet zo met je rug tillen :rolleyes:
En me opa legde nog een oefening uit waarbij je je arm helemaal naar de zijkant uistrekt
en dan bicep curls gaat doen :P Dat werkt dus niet met een dumbbell
Ze hebben ook altijd gezeik over me uiterlijk :
Je moet geen wijde kleding dragen, dat is uit de mode :rolleyes:
Je moet je haar laten groeien want je lijkt net een crimineel zo,
helemaal met die oorbelletjes.
Scheer dat baardje nou eens af.

pff, ik ben nu gewoon al een dik half jaar niet meer geweest en bevalt me goed :D
 
Back
Naar boven