AndroidHealthClinic

hoe maak ik een goede cut (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wesleyb8

Competitive Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
21 aug 2011
Berichten
2.280
Waardering
4.507
Lengte
1m81
Massa
84kg
Vetpercentage
13%
dag mensen, ik heb de laatste maanden een beetje te fanatiek gebulkt ben ik bang, sport nu ongeveer 4 maanden mijn VVM is met 7 a 8 kilo toegenomen maar mijn vet ook met 4 kilo, geen goed teken dus.

mijn onderhoud heb ik berekend en ik kwam uit op ongeveer 3100 kcal, nu is mijn vraag hoe maak ik een goede cut?

ik weet dat je zo min mogelijk koolhydraten moet gaan eten maar hoever zou ik onder mijn onderhoud moeten gaan? ik wil in januari of februari beginnen met cutten ik sta nu op 15 of 16% BF en wil terug naar 11-10 als ik het gezond doe zonder massa te verliezen hoe lang zou het dan ongeveer moeten duren
 
ik zou je onderhoud nemen -200/300 kcal hoog in eiwitten blijven en minderen op koolhydraten, hoelang weet ik niet gewoon tot jij er tevreden mee bent
 
is het goed om dan gewoon een extra shake te nemen, want ik kan niet echt veel producten vinden die weinig koolhydraten hebben en veel eiwitten
 
tonijn is ook een handige maar ja dat zou best kunnen zorg wel dat je je eiwitten haalt uit verschillende bronnen en niet allen je shake's
 
tonijn is ook een handige maar ja dat zou best kunnen zorg wel dat je je eiwitten haalt uit verschillende bronnen en niet allen je shake's

dat komt wel goed, in mijn bulk komen sowieso al veel eiwitrijke producten voor (tonijn kwark noten etc)
 
In 4 maanden 11-12 kilo aangekomen? Wtf is dat toch met iedereen hier.
 
7-8 kg vvm in 4 maanden? sure

En met 78 kg en 15% een onderhoud van 3100? Dan ben je wel heeeel actief
 
Drink veel melk, pot magere yoghurt etc... Moet te doen zijn
 
is het goed om dan gewoon een extra shake te nemen, want ik kan niet echt veel producten vinden die weinig koolhydraten hebben en veel eiwitten

Vlees, vis, zuivel, pinda's, noten, tofu,
 
7-8 kg vvm in 4 maanden? sure

En met 78 kg en 15% een onderhoud van 3100? Dan ben je wel heeeel actief

140 tot 160 kilometer per week op de fiets en werk + 3 keer naar de sportschool

---------- Post toegevoegd Sat 15 Dec 2012 om 13:38 ----------

bedankt voor alle tips mensen, zal in het voorjaar een goed schema in elkaar draaien en beginnen met cutten

---------- Post toegevoegd Sat 15 Dec 2012 om 13:40 ----------

7-8 kg vvm in 4 maanden? sure

En met 78 kg en 15% een onderhoud van 3100? Dan ben je wel heeeel actief

en ja aardig overtuigd van hoeveel ik ben aangekomen :P
ben echt als krielkipje begonnen met mijn 66 kilo bij een lengte van 180

als je dan opeens gaat bulken en goed trainen dan vliegt de massa erbij, gaat nu wel trager maar dat hoort zo :)
 
Back
Naar boven