AndroidHealthClinic

hoe maak je dat simpele geluidje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

CQ_Demolisher

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 jan 2003
Berichten
3.267
Waardering
1
van bv akon- lonely: het refrein
of kanye west, thru the wire

je weet wel het gecomprimeerde kinderachtige stemmetje

iemand enig idee hoe je zoiets maakt?
 
Ken die nummers niet maar als het wat weg heeft van de happy hardcore stemmetjes uit de jaren '90, dan is gewoon een kwestie van oppitchen.
 
met voicerecorder in windows,gewoon heeeeeeeel langzaam inspreken en dan afspelen
 
het klinkt idd wel vet, maar als je een paar klassiekers op je grammafoonplaat sneller laat afspelen blijkt pas hoe relatief makkelijk het soms is wat een kanye west bijv. doet.
 
Inderdaad, heel langzaam inspelen en hoog aantal frequenties versnellen
 
ik heb zon grafhekel aan dat nr van akon..jammer ik vond akon altijd wel goed...
 
Stuur een mail naar Jamba met je vraag, die weten blijkbaar heel goed hoe je irritante stemmetjes moet maken :thumb::D
 
heliumbalonnen zijn ook wel geinig.
 
Door iemand SNOEIHARD in je ZAK te laten trappen
 
MonsterStrength zei:
Stuur een mail naar Jamba met je vraag, die weten blijkbaar heel goed hoe je irritante stemmetjes moet maken :thumb::D
:)
Ik irriteer me elke dag meer aan die totale smakeloze leegzuigers van die Jamba spots/muziek.
Er zijn toch echt mensen met géén smaak lijkt me...
 
Je moet die indianenstam zoeken en zeggen WAKU WAKU dan kun ook ijij dat stemmetje nadoen!
 
Santoz zei:
:)
Ik irriteer me elke dag meer aan die totale smakeloze leegzuigers van die Jamba spots/muziek.
Er zijn toch echt mensen met géén smaak lijkt me...

Eens in de zoveel minuten krijg ik zon graf kikker in mn beeld die kei en keihard door mn muziek heen krijst zelfs met ad-aware krijg ik em niet weg. :eek:
 
Gebruik CoolEdit/Soundforce of een andere smaak audio bewerkings applicatie ..
neem wat geblabla op .. en knal de pitch omhoog, met tempo behoud .. result:
even snel gesproken, hogere stem :)
 
Ben benieuwd hoe ze dat nazingen bij een live optreden. De prutsers.
 
benchMarc zei:
Ben benieuwd hoe ze dat nazingen bij een live optreden. De prutsers.

dan playbacken ze.. en als het live is, hebben ze een achtergrond geluidje (dus niet andere zangers, die zulke apparte stemmetjes zingen)
 
CQ_Demolisher zei:
van bv akon- lonely: het refrein
of kanye west, thru the wire

je weet wel het gecomprimeerde kinderachtige stemmetje

iemand enig idee hoe je zoiets maakt?

De functie die je daarvoor gebruikt heet Timestretch. Zit op elke goede sampler of sequencer (bijv Cubase). Timestretch zort er voor dat de toonhoogte verandert zonder dat de lengte van het stukje verandert. Als je gewoon een fragment sneller gaat draaien (bijv met een grammafoonplaat), dan wordt de toonhoogte wel hoger, maar het fragment wordt ook steeds korter. Het past dan niet meer in je muziekstuk.
Timestretch kan dit dus wel. Je kunt aangeven hoeveel procent het fragment hoger moet komen te liggen en je kunt aangeven hoeveel BPM je wilt hebben.

Meestal kun je 10% verandering makkelijk doen. Alles daarboven klinkt onnatuurlijk, maar dat kan natuurlijk juist je gewenste effect zijn (zoals dat nummer van Kanye West).



En om me nog even bij de rest aan te sluiten: wat een pleurisnummer. Die hele Kanye West mag van mij opsodemieteren, net zoals 90% van de hedendaagse commerciele hiphop/RnB/urban TMF teringzooi. Heeft niks meer met de originele hiphop en RnB te maken.

Sorry, moest er effe uit.
 
Volgens mij is er geen timestretching toegepast. Volgens mij is het lied waarvan ze dat gejat hebben in het echt veel langzamer en nu hebben ze het gewoon wat sneller afgespeeld.

Ik vind het zo jammer dat de meeste mensen alleen overgeproduceerde muziek de moeite waard vinden. Akon gebruikt een melodie die heel oud is, Joss stone gebruikt jazz/soul invloeden maar als het niet overgeproduceerd was en/of er een beat onder zit, zou niemand het leuk vinden.

Snap trouwens niet waarom die 50Cent zo rijk is geworden. Ik ken in elk muziekgenre wel dingen waarderen maar zijn muziek is zo slecht. Echt!. ???
 
dank voor de replies guys..vroeg me gewoon even af omdat dat lied waarmee kanye bekend raakte gewoon geript was, zo ook voor akon ' im so lonely' stamt uit de jaren 60 en was toen een bekende hit

cheers
 
De eerste keer dat ik het hoorde vond ik het wel een grappig nummer, maar onderhand heb ik toch zo'n pleurishekel aan dat nummer gekregen! NIET NORMAAL!
 
Fruity loops kun je proberen al ben ik er zelf niet kapot van.
 
Back
Naar boven