Fitness Seller

Hoe maak je rijst met kip lekker.

  • Topic starter Fitt
  • Startdatum
  • Reacties 41
  • Weergaven 3K
  • Volgers 20

Bezoekers in dit topic

Fitt

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
20 sep 2012
Berichten
456
Waardering
57
Lengte
1m70
Massa
74kg
Vetpercentage
13%
Hallo all,

Hoe maak je rijst of pasta met kip lekker. Ben m'n eerste dag aan het cutten maar die rijst met kip is zo droog en smakeloos.
 
Witte rijst
Kip van musclemeat (toscaanse heb ik meestal)
paprika
ui
cashewnoten

yummie.
 
Rijst in je bakje, beetje paprikapoeder en currypoeder erop. Deksel erop en bakje goed schudden zodat de kruiden verdeeld zijn. Gekookte kip van musclemeat erbij.
 
Ketchup on everything!
 
Nee NEE, saté ! ;)
 
Haha saté lijkt me niet zo'n goed plan, bedankt voor de tips ga eerst paprikapowder en currypowder proberen.
 
Ik denk dat je de term "rijst met kip" te letterlijk neemt :P

Ga naar de aziatische afdeling in de supermarkt en er zijn zat kerrie sausjes en dat soort shit. Vooral die kruidenpasta zakjes die je met je kip meebakt zijn super.
 
Kook de rijst met 1-2 bouillonblokjes (Maggi) en een theelepel Italiaanse kruiden.
 
Ja maar daar zit heel veel zout in toch?
 
Heb je geen trek/honger in de cut?

Ik zuig alles naar binnen, kauw geeneens :eyebrow:
 
Pindakaas!
 
Ja heerlijk, maar waarom kcal bommen eten in de cut? zeker op 68kg mag je dan amper wat naar binnen douwen...
 
25 gram oid pindakaas zou wel moeten kunnen lukken lijkt me. Zitten trouwens ook aardig wat vezels in dus vult ook redelijk.
 
weer eentje die rijstmaaltijden maakt zonder kruiden en vetten en dan afvragen waarom het droog en smakeloos is ......
 
Laatst bewerkt:
bak de kip in masala (lekkerste indische kerry), knoflook poeder ook derbij en vrete. Daarbij kun je hot chili saus kopen bij AH die is heerlijk groen dopje helemaal rode inhoud (ondoorzichtig): smijt dat over je bak mix alles door elkaar en eten! Je kan ook madamme jeanettjes toevoegen (soort paprika smaakje heeft de eerste bite en dan een hete vleug erbij :))
 
Pan erg warm maken -> elke kant 2 min -> lager vuur zetten en gaar maken zorg dat je kip zo min mogelijk vocht verliest. Vochtverlies betekent kwaliteitsverlies.

Genoeg vet gebruiken niet te veel maar gewoon genoeg.

Kruiden

Voor de rijst koken 10 min nalaten staan in pan zodat het vocht tot diep in de kern trekt blijft je rijst langer beter van. En smaak word tevens beter.
 
Back
Naar boven