AndroidHealthClinic

Hoe maak je rijst met kip lekker. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ketchup
 
Laatst bewerkt:
Bij de Liddl hebben ze kipfilet blokjes met shoarma kruiden.
DAt vind ik persoonlijk erg lekker!!!
 
zo moeilijk is het toch niet?

olie in de pan, theelepel knoflookpasta er bij en theelepel sambal. blokjes of reepjes kipfilet (of rundvlees) er bij en bakken tot ongeveer gaar. Groente er bij, paar keer omscheppen en eventueel nog wat kruiden d'r bij. Rijst er doorheen scheppen en klaar.

Nooit droog en smakeloos. Pan vol voor de hele dag binnen een half uur.

Je kan ook nog allerlei andere dingen/kruiden toevoegen naar wens.
 
Martin, de kip bedoelde ik 2 min elke kant
 
Ik heb even me voedingsschema gepost, deze heb ik laten maken. Maar wat is jullie mening 400gr kip is dat niet wat veel?

1.jpg


2.jpg
 
Kip door de foodprocessor rammen, gesnippert uitje erdoor en teentje knoflook. Zakje gehaktmix erdoor smaak naar keuze. rauw eitje erdoor en dan kleine balletjes maken. balletjes rondom bruin bakken en daarna kleingesneden tomaat en courgette toevoegen. afblussen met wat water en een blikje tomatenpuree erdoor. laten sudderen met deksel op de pan tot de balletjes gaar zijn. Vervolgens bij je rijst smijten en eten :)
 
Ik heb even me voedingsschema gepost, deze heb ik laten maken. Maar wat is jullie mening 400gr kip is dat niet wat veel?

Waarom zou 400gr kip veel zijn? Je moet toch aan je eiwitten komen?
 
Vroeg het me gewoon af, heb nog nooit zoveel kip gegeten op een dag haha :).
Maar wat voor vlees kun je als afwisseling gebruiken? Dacht zelf aan rundvlees of tonijn.
 
400 gram voor in een keer is aardig veel jah maar over de dag verdeeld valt reuze mee.
Zalm is ook lekker ,verschillende soorten vis makreel, tilapia, kabeljouw
Biefstuk, runder Tartaar , runder gehakt

Zomaar wat voorbeelden waar je het mee kan vervangen. Meeste van die dingen zijn ook nog eens heel lekker :D.


Martin :P
 
wat is saté, precious? zijn dat kruiden of saus?
 
Vroeg het me gewoon af, heb nog nooit zoveel kip gegeten op een dag haha :).
Maar wat voor vlees kun je als afwisseling gebruiken? Dacht zelf aan rundvlees of tonijn.

Je kan van alles ter afwisseling gebruiken.

Zoals kleinvetje ook al aangeeft.



Zelf doe ik meestal een vlees of vissoort voor de hele dag. Lekker makkelijk.
En zolang ik niet echt diep moet gebruik ik zelfs bakken met kibbeling of vissticks door m'n rijst heen.
No problem.

Alleen voor wedstrijdshape moet dat spul d'r uit.
 
Ketjap, Honing, limoen/citroensap, gember(poeder), knoflook(poeder), gemalen korianderzaad, eventueel chilipoeder/peper. Dit alles tijdens het bakken van je kip er door heen gooien of vooraf in marineren. Daarnaast veel groenten.
 
Rijst gekruide kip van musclemeat en sweet chili saus! Jammieeeeeeeeee
 
Kerrie saus(a).
 
Back
Naar boven