MuscleMeat

hoe meer sit-ups hoe strakker/harder de buik?

Bezoekers in dit topic

ene handpalm van je af andere naar je toe ben effe de naam kwijt
 
Waarom wordt er tijdens de kickboxtraining dan zoveel nadruk op gelegd? Na iedere training 100 sit-ups om je buikspieren harder te maken volgens de Sensei...
Ik denk dat dat meer te maken heeft met mental-thoughness. Je zal er ook vast wel een stevige buik van krijgen, maar niet grote blokken, want dat is waar jij op doelt volgens mij.

Je hebt 3 opties:
-Je gaat cutten(laag in vet zitten) en je abs komen gewoon vanzelf uit
-Je gaat flink zware crunches etc. doen
-Je gaat je buik niet apart trainen(kan wel, hoeft niet) maar gewoon heel je lichaam. Je buik is dan niet echt meer nodig aangezien die gewoon meegroeit met de rest van je lichaam.

Eigenlijk is optie 2 geen optie want je zal evengoed laag in vet moeten zitten.
1 is ook niet echt een optie want als je echt alleen je buik traint zal je ook niet veel vooruit gaan.

Dan kom je uit op optie 3, je zit immers ook op een bodybuildforum;)

Voor verdere info moet je even de sticky's lezen in de verschillende fora.
 
als je techniek goed is is het niet gevaarlijk
 
waarvoor is dat eigelijk ene handpalm van je af andere naar je toe ? waarom nie gewoon gelijk?
 
Oja, vanuit gehurkte positie omhoog komen met een stang vol gewichten toch...gevaarlijk voor de rug...pak je trouwens de stang bovenhands of onderhands?

Idd levensgevaarlijk :D het is hierbij vooral van belang dat de stang zo vol mogelijk met gewichten is,de rest is niet echt belangrijk.
Je kunt hem zelfs met de ene hand bovenhands en de andere onderhands pakken.

Maarja een strakke buik krijg je er niet van hoor :P
 
Idd levensgevaarlijk :D het is hierbij vooral van belang dat de stang zo vol mogelijk met gewichten is,de rest is niet echt belangrijk.
Je kunt hem zelfs met de ene hand bovenhands en de andere onderhands pakken.

Maarja een strakke buik krijg je er niet van hoor :P

Precies, dat wilde ik horen, leek me ook al sterk!
 
ok :) dinsdag eens probere.
 
Oja, vanuit gehurkte positie omhoog komen met een stang vol gewichten toch...gevaarlijk voor de rug...pak je trouwens de stang bovenhands of onderhands?

alle bij heel zwaar heel gevaarlijk:eek:
 
haha jonge die oefening is zo donders gevaarlijk
 
Ze worden er zeker wel strakker door.
 
Waarom wordt er tijdens de kickboxtraining dan zoveel nadruk op gelegd? Na iedere training 100 sit-ups om je buikspieren harder te maken volgens de Sensei...

niet om er geil uit te zien in de ring.

Ze raken gewoon minder snel vermoeid, zodat je ze ook na 4 ronde's nog goed kunt aanspannen voor als de tegenstander je wilt slaan of schoppen ofzo. Meer een kwestie van conditie die je samen met incasseringsvermogen moet trainen. Heeft niks met cosmetische buikspieren te maken (als er al een effect is dan is dat bijzaak, niet de hoofdzaak).
 
een kickboxer traint zijn buikspieren niet om ze zo groot mogelijk te maken, en zo goed mogelijk blokjes te hebben. MAAR! hij traint ze vooral op uithoudingsvermogen zoals wazzup al zei..
 
Gewoon 1 a 2 x p. week een x aantal setjes van 4 tot 15 herhalingen doen. Gewoon flink vreten. Ga binnekort gewoon eens 5x5 toepassen op en dan 2 x p.week. doe dit maar eens 2 jaar lang, samen met squatten,dedlifts, e.a. oefeningen en ga dan maar eens naar een procent of 10-7 % en zie daar je verrassing!
 
<topic hijack>
Als je bijvoorbeeld al 2x per week met boksen je buikspieren traint, dan hoef je toch niet meer met bodybuilding je buik te trainen he?
</topic hijack>
 
<topic hijack>
Als je bijvoorbeeld al 2x per week met boksen je buikspieren traint, dan hoef je toch niet meer met bodybuilding je buik te trainen he?
</topic hijack>

Volgens alle reacties hierboven dus niet...
 
Ik train mn buikspieren gewoon de laatste 3 maanden voor de zomer ff stevig en dan kan het mischien tussen mn oren zittn maar ze worden dan wel groter en duidelijker vooral verticaal... in de breedte niet echt
 
Back
Naar boven