AndroidHealthClinic

hoe meet je 20 mg??? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

exarchos

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
1.693
Waardering
0
iemand een tip, ik heb poeder efedrine en wil ik wel graag de juiste dosis in acht nemen maar hoe kun je het makkelijk( of moeilijk) afmeten
bedankt!!!
 
Keukenweegschaal?

Tenminste wij hebben zo'n digitale die op de gram precies afmeet :)
 
die heb ik weer net niet, eigenlijk heb ik niks, ben net langs geweest bij de apotheek maar die stonden een beetje raar te kijken?!
 
zal je ook niet vinden
 
Originally posted by Mouzer
Keukenweegschaal?

Tenminste wij hebben zo'n digitale die op de gram precies afmeet :)

20mg afwegen op een weegschaal die op de gram nauwkeurig afweegt ???

:D
 
Originally posted by zoutzak


20mg afwegen op een weegschaal die op de gram nauwkeurig afweegt ???

:D
:D

Ik zou het toch bij de apotheek proberen... daar heb ik vroeger wel eens iets zeer nauwkeurig mogen afwegen (okay, ik was hun bezorgjongen dus ik kende ze wel)
 
koop gewoon zo'n coke afweeg schaaltje die je aan een sleutel hanger kan hangen.

In de meeste smartshops wel te vinden
 
yup.. en anders probeer je 2gram te meten en deel je het door 100 servings :)
 
Originally posted by 3XL
koop gewoon zo'n coke afweeg schaaltje die je aan een sleutel hanger kan hangen.

In de meeste smartshops wel te vinden

Dus die smartshops zijn toch nog ergens goed voor. :D
 
Anders een digitale brieven weegschaal aanschaffen
 
Yo ben ik weer van lang weggeweest.

Als je de dichtheid weet van het spul kan je misschien met een klein maatlepeltje ongeveer 1 gram afmeten.
Daarna kan je het eventueel goed mengen met rijstpoeder oid en afvullen in 50 capsules met zo'n klein capsuleermachientje. Je hebt dan ongeveer 20 mg actieve stof per capsule.
Maar goed als je het precies wilt weten is dat niet de way to go.
 
Originally posted by zoutzak


20mg afwegen op een weegschaal die op de gram nauwkeurig afweegt ???

:D
Oeps foutje :D
 
bij de blokker hebbe ze eebn mini weegschaaltje van plastic
kost amper wat en werkt nog redelijjk ook :>

ik zou zon weegschaal kope waarmee ze wiet en hasj afwege
die zijn heel precies :P
 
Laatst bewerkt:
Pffft.. heb vroeger wel met hypernauwkeurige weegschalen op het lab gewerkt.
Maar weet zelfs niet meer tot hoe nauwkeurig die nu konden afwegen.

Probeer gewoon een aantal bedrijven of beter nog scholen met een chemisch lab, zelfs mijn oude middelbare scholen had 25 jaar geleden al een een redelijk goed uitgerust lab.... connecties.
Zelf heb ik in de apotheek 7 jaar geleden 50 mg caffeïne poeders laten maken (vergist in de hoeveelheid, gebruik nu 200mg samen met efedrine).

Als je niet zo'n laboratoriumweegschaal (zeer prijzig) zou kunnen gebruiken, dan is de tip van Kris niet slecht.

Voor mensen die wel eens nauwkeuriger willen weten hoeveel ze met eten binnenkrijgen zijn er 2 mogelijkheden:
- brievenweger (tot op 2 gram als je goed kunt lezen, maar is een gedoe met bakje dat er afvalt, maximaal 200 gram)
- digitale keukenweegschaal van Inventum (tot 2 kg, nauwkeurig op de gram).
Dat is echt ideaal omdat je steeds de weegschaal op 0 kunt stellen als je bijv een 2e voedingsmiddel toevoegt.

Gebruik het niet meer zo veel voor 'gewoon' eten, maar wel nog voor de weidrank en calorie-dicht eten zoals pistachenoten (55 g gepeld op 100 g ongepeld).

Espi (voorheen biochemisch laborante)
 
Laatst bewerkt:
ik vind gewone capsules met de inhoud er al in wel gemakkelijk :D
 
gooi 1 gram poeder in 50 ml water, als het niet oplost doe er dan wat ethanol bij.

dan is 1ml water gelijk aan 20mg poeder.
 
digitale weegschalen die op mg nauwkeurig wegen kosten een fortuin
 
Originally posted by exarchos
iemand een tip, ik heb poeder efedrine en wil ik wel graag de juiste dosis in acht nemen maar hoe kun je het makkelijk( of moeilijk) afmeten
bedankt!!!

Koop jezelf gewoon een mg weegschaaltje zoals enkele al geopperd hebben. Dat is de enige juiste, en nauwkeurige manier. Als het dan wat kost...tja, dat zal je erbij moeten nemen. Maar dat is het wel waard. Want maak eens een foutje, en neem per ongeluk 1gr ipv 20mg efedrine. :eek:
 
Back
Naar boven