MuscleMeat

Hoe mezelf motiveren om naar de gym te gaan?

Bezoekers in dit topic

Admiral Thrawn

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 sep 2009
Berichten
18
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
79kg
Ik ben ondertussen een paar jaar bezig met kt. Ik ben begonnen met full body trainingen en ben sinds een paar maanden overgestapt op splitschema.
Voornamelijk omdat ik te lang in de gym zat en daar echt geen tijd meer voor had. Nu heb ik het probleem dat ik minstens 4x per week naar de gym moet, al is het maar voor 1,5 uur.

Daarmee ben ik bij de reden van deze draad beland. Het lukt me zeer moeilijk om consequent te zijn en geen enkele training over te slaan. Er komt altijd wel iets tussen of ik heb gewoon even geen zin. Ik heb daarbij ook het gevoel dat ik na die paar jaar veel verder had gestaan als ik geen trainingsdagen had overgeslagen.

Mijn vraag is dan ook, hoe motiveren jullie jezelf om toch naar de gym te gaan ? We kennen allemaal de klassiekers, teveel werk, kinderen, vrouwen, dagelijkse misere enz enz. Hoe vermijden jullie die valkuilen ? Tegenwoordig ben ik helemaal new-age gegaan en probeer via NLP mezelf zo te conditioneren.
Ik heb ook geen trainingsmaatje en kan me voorstellen dat deze heel wat steun zou zijn in moeilijke momenten.

Dus hoe motiveren de collega-oudjes ;) zich en hoe vermijden jullie al die redenen om niet te gaan ?
 
Ik ben bijna 33 dus eigenlijk mag ik nog niet posten haha...maar ik herken het wel. Ik ben dan een vrouw dus bij mij bestaat het uit: werk, kinderen, koken, huishouden, mannen , vriendinnen, hobby's enz enz....maar het komt op hetzelfde neer! ;)
Ennieweezzz....denk dat het keyword zelfdiscipline is!
Ik plan het sporten gewoon in. Ik eis gewoon s'avonds een dik uur op om te gaan sporten en daar moet de rest zich maar naar schikken omdat ik dit belangrijk vind en de rest er uiteindelijk ook wel bij vaart!
Ik train altijd alleen omdat ik niet met andere vrouwen kan trainen...ze zeuren 9 van de 10 keer dat ze hoofdpijn hebben, moe zijn of geen zin hebben. Ik hoef me dan ook niet aan afspraken te houden en kan mijn eigen training in plannen. Ideaal!
Succes!!!
 
Same here... ook al ben ik net 30, wil hier wel antwoord op geven.
Ook ik plan alles om mijn sporten heen - enige verschil is dat ik "eager" ben om te gaan, als ik mezelf niet zou overtrainen zou ik elke avond aan het sporten zijn.
Mijn log op DBB is een drijfveer, daarbij vind ik het gaaf om contact met anderen in de sportschool te hebben (geen vrouwen, die doen alleen suffe cardio lijkt het wel!) en moe / voldaan thuis te komen.
Gelukkig geen last van kinderen, vriendlief vind het prima dat ik dingen doe zonder hem.

Eat - train - rest - (work) is mijn dagelijkse routine. Het feit dat ik mijn lijf zie veranderen de richting die ik op wil is alleen maar mooi meegenomen!
 
Hallo,

Zoals de dames al beschreven gewoon inplannen, en geen zin is geen optie.
Je moet gewoon denken hoe het voelt als je weer terug bent NA de training, dat gevoel moet je weer die kick geven. Het verandere van je lijf zoals Dwarven zegt, het sterker worden, bijhouden van een log, praten met mensen die zelfde doel als jij hebben zulke dingen moeten kunnen helpen.
Dus ik zou zeggen ga er gewoon voor, en je weet als je 10 keer tegen jezelf zegt dat je moe bent en geen zin hebt dan heb je ook geen zin meer. Maar zeg eens 10 keer tegen jezelf dat je wel zin hebt, en dat je ff gaat knallen !! Kijk wat er dan gebeurt.
Succes ermee
 
Dus ik zou zeggen ga er gewoon voor, en je weet als je 10 keer tegen jezelf zegt dat je moe bent en geen zin hebt dan heb je ook geen zin meer. Maar zeg eens 10 keer tegen jezelf dat je wel zin hebt, en dat je ff gaat knallen !! Kijk wat er dan gebeurt.
Succes ermee

Inderdaad, dit is hetgeen ik altijd probeer te doen en in 90% van de gevallen lukt het me dankzij het positief inpraten op mezelf wel.

Ik denk dat ik eens een doel ga vooropstellen voor de komende zomer, misschien een log bijhouden en wat gegevens noteren zodat ik de progressie kan meten.

Allen, bedankt voor de tips :clap:
 
Inderdaad, dit is hetgeen ik altijd probeer te doen en in 90% van de gevallen lukt het me dankzij het positief inpraten op mezelf wel.

Ik denk dat ik eens een doel ga vooropstellen voor de komende zomer, misschien een log bijhouden en wat gegevens noteren zodat ik de progressie kan meten.

Allen, bedankt voor de tips :clap:

Niet om reclame te maken (anders klik je maar op een banner bovenin), maar een pre-workout supplement zou ook kunnen helpen. Unleash (van XXL) deed bij mij qua 'pomp' en dergelijke niet zoveel, maar ik werd er wel vrolijk van en kreeg meer zin om te gaan trainen (ook ik ben wel eens moe en heb dan wat minder zin...) - dus dat zou je een enkele keer ook eens kunnen proberen.
 
Ik ga die pre-workout eens proberen want ik gebruik momenteel PUMP EFX van maximize en die vind ik persoonlijk gewoon slecht. De smaak is walgelijk en ik krijg er enkel rode tintelingen over mijn ganse lichaam van, vooral mijn oren jeuken als zot. Plus dat die me 57,50 € voor een pot van 750gram gekost heeft.
Ondertussen toch weeral goed bezig en zalige spierpijnen al het ganse jaar :-)
 
Oké, ik ben net bezig met trainen en weet van mezelf dat ik mezelf moeilijk kan motiveren. Maar wat mij tot nu toe helpt is vaste dagen inplannen en dan bij thuiskomst uit het werk niet gaan zitten, niet nadenken maar meteen omkleden en gaan!
 
Gewoon inplannen, op een gegeven moment als je het gewoon doet dan raak je er vanzelf aan gewend en zou je het eerder missen als je het niet zou doen!
Ik ben ook druk met school (reizen van Velp - Zwolle), werk (weekenden 2 baantjes), huishouden, koken elke dag natuurlijk verse & gezonde & lekkere hap, aquariums te onderhouden, vriend&papegaai tevreden houden + trainen min. 4x per week. En daarnaast gezellige dingen met vrienden en als ik de tijd&rust heb schilderen.

Het is misschien zo dat je nu niet altijd de motivatie hebt, maar waarschijnlijk heb je na je training wel altijd een voldaan gevoel? Als je er echt tegenop kijkt misschien kijken of er iets anders is wat beter bij je past en zorg voor genoeg uitdaging! Het is leuk te zien als je vooruit gaat in progressie...kracht/fysiek etc., dat zorgt weer voor extra motivatie!
 
denk aan mijn mooie biceps.... motivatie genoeg!:)
 
ik ben nog een snotneus maar mischien heb je hier wat aan. Probeer je trainings schema is om te gooien probeer iets nieuws. Ja heb het zelf ook wel eens maar dan trap ik me zelf onder me reet. Of een moeilijk doel stellen wat hier ook meedere malen is gezegd.

succes!
 
ik ben nog een snotneus maar mischien heb je hier wat aan. Probeer je trainings schema is om te gooien probeer iets nieuws. Ja heb het zelf ook wel eens maar dan trap ik me zelf onder me reet. Of een moeilijk doel stellen wat hier ook meedere malen is gezegd.

succes!

Dat hoef je echt niet te melden hoor , daar zijn we wel achter gekomen..
 
Back
Naar boven