Fitness Seller

Hoe mijn rug dikker te krijgen / zij-aanzicht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Inb4

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
22 jan 2015
Berichten
5.057
Waardering
2.685
Lengte
1m75
Massa
50kg
Vetpercentage
> 50%
Beste Dbb'ers,

Wat zouden jullie me adviseren, hoe mijn rug (bovenin) dikker te krijgen ?
Ik heb een redelijke UB, alleen als ik in zijaanzicht voor de spiegel sta dan blijkt dat ik zeker niet symmetrisch ben.

Rechts oogt veel dikker als links.

Ik train nu een maandje of 13 a 14 fanatiek.
Eigenlijk train ik pas sinds kort (5 a 6 weken) ook mijn LB (ook deadlifts dus).

Verder pak ik voor de rug (of wat betrekking heeft op de rug) Bor / Upright row / reverse flyes / pull ups / Dead lifts. Allen 3 of 4 sets vanaf 10 reps.

Bvd
 
Chin-ups (evt. weighted) en T-bar row zijn voornamelijk om de dikte van de rug te vergroten. Verder zijn shrugs ook een must.
 
Zware dumbbell rows/Kroc Rows hebben me een behoorlijke rug gegeven.
 
Chin-ups (evt. weighted) en T-bar row zijn voornamelijk om de dikte van de rug te vergroten. Verder zijn shrugs ook een must.


Waarom zijn deze oefeningen voornamelijk voor dikte???
 
voor dikte pak je het beste 2 maal daags mcdonalds. voor de rest gewoon je rug trainen
 
niemand die deadlifts zegt ^^ heb je de rug gezien van de meeste powerlifters?
 
Deadlifts deed ie al...
 
Deadlifts, rows, shrugs.
 
chin ups en pulldowns zijn toch meer voor de wijdte en alle row varianten voor de dikte?
 
dikte zijn denk ik meer de traps en rear delts en wijdte de lats, weet niet of dit waar is maar dit dacht ik altijd.
 
verander je training van '' rug met deadlifts'' naar '' deadlifts met rug''
 
Zware dumbbell rows/Kroc Rows hebben me een behoorlijke rug gegeven.

Ik zou inderdaad eens kunnen gaan switchen van Bor naar dumbell rows, volgens mij heb ik ook niet de juiste houding met Bor (waarschijnlijk omdat ik te zwaar pak).
 
Flink je traps en lats trainen
 
Gewoon trainen. Word je vanzelf breed.
 
Chin-ups (evt. weighted) en T-bar row zijn voornamelijk om de dikte van de rug te vergroten. Verder zijn shrugs ook een must.

Shrugs pakte ik tot nu toe eigenlijk niet, ik ging er half vanuit dat de Upright row een soort gelijke beweging is (maar dan completer). Misschien de Upright row vervangen voor Shrugs ?

---------- Toegevoegd om 15:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:27 ----------

verander je training van '' rug met deadlifts'' naar '' deadlifts met rug''

Hoe bedoel je dit Basmca ? By the way deadliften doe ik momenteel met de Hex Bar dat bevalt me beter (kan ik ook zwaarder), dus ik ontzie hiermee ook wat meer mijn onderrug. Maar verklaar je nader ?

---------- Toegevoegd om 15:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:30 ----------

Flink je traps en lats trainen

Wat raad je me aan als een typische oefening voor de traps dan ? Met de Upright Rows heb ik wel enig resultaat geboekt.

---------- Toegevoegd om 15:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:31 ----------

Gewoon trainen. Word je vanzelf breed.

:D Dat doe ik al
 
beter shrugs dan upright row.
 
Hoe bedoel je dit Basmca ? By the way deadliften doe ik momenteel met de Hex Bar dat bevalt me beter (kan ik ook zwaarder), dus ik ontzie hiermee ook wat meer mijn onderrug. Maar verklaar je nader ?

als je een punt wil verbeteren moet je de main focus op dat punt leggen.

en aangezien deadlifts de koning zijn voor het dikker maken van je rug moet je daar juist je focus op leggen.

als je een dikkere rug wil zou ik stoppen met hex bar deadlifts, daarmee maak je het juist minder rug en meer benen.
 
@ AboveandBeyond en Anoniem, zijn shrugs niet meer op de schouders gericht ?
 
als je een punt wil verbeteren moet je de main focus op dat punt leggen. en aangezien deadlifts de koning zijn voor het dikker maken van je rug moet je daar juist je focus op leggen. als je een dikkere rug wil zou ik stoppen met hex bar deadlifts, daarmee maak je het juist minder rug en meer benen.

Ja dat is waar, dat ga ik even laten bezinken.
Vinden reguliere Dead lift een rot oefening, kon met de Hex Bar vandaag 24 reps van 100 kg.
Nu is dat natuurlijk voor de meesten niets, ik kreeg er wel een kick van (mijn Lb loopt dan ook zwaar achter).

Bedankt in elk geval !
 
Back
Naar boven