MuscleMeat

Hoe moet een ecto eten ?

Bezoekers in dit topic

SideShow

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
26 jun 2004
Berichten
1.762
Waardering
1
Lengte
1m96
Massa
90kg
Vetpercentage
13%
Hi

Dus, hoe eet een ecto het best? :)

Zie sig voor mijn gegevens.

Effen opnoemen voor vandaag in volgorde (ik ben een beginner :)):

- 3 bruine boterhammen met confituur, 75cl volle melk
- hamburger met patatten en 33cl cola :D
- 80gr tonijn
- een ei en wat frisdrank
- 4 bekertjes smacks van kellogs + 75cl volle melk
- 2 pistolets met kaas en 50cl melk
- 2 pistolets met suiker en 50cl melk
- 80gr tonijn + een ei en wat mayonnaise + fruitsap
- 4 potjes gewone smacks + 50cl melk

... ???

Ik kan me voorstellen dat hier wel wat ecto's zitten, die al wat meer ervaring hebben. Ik denk dat het eerste wat ecto's willen is verzwaren ... maar dat is niet zo simpel voor hen ... dus iemand tips, uitleg, ervaringen enzo ?

greets & tnx
 
SideShow zei:
Hi

Dus, hoe eet een ecto het best? :)

Zie sig voor mijn gegevens.

Effen opnoemen voor vandaag in volgorde (ik ben een beginner :)):

- 3 bruine boterhammen met confituur, 75cl volle melk
- hamburger met patatten en 33cl cola :D
- 80gr tonijn
- een ei en wat frisdrank
- 4 bekertjes smacks van kellogs + 75cl volle melk
- 2 pistolets met kaas en 50cl melk
- 2 pistolets met suiker en 50cl melk
- 80gr tonijn + een ei en wat mayonnaise + fruitsap
- 4 potjes gewone smacks + 50cl melk

... ???

Ik kan me voorstellen dat hier wel wat ecto's zitten, die al wat meer ervaring hebben. Ik denk dat het eerste wat ecto's willen is verzwaren ... maar dat is niet zo simpel voor hen ... dus iemand tips, uitleg, ervaringen enzo ?

greets & tnx

of je nou ecto bent ofniet die suiker, mayonaise, cola en frieten moeten eruit!en zet ook ff de voedingswaarde erbij
 
:grumble:
 
Een échte ectomorf moet iets anders eten dan een "bb met een slechte bouw" die zichzelf al snel ecto noemen maar het niet zijn, een ecto heeft ook een serieus probleem met zijn spijsvertering.

Veel koolhydraten, veel vet, minder eiwit, 55% koolhydraten 30% vet 15% eiwit zou een betere richtlijn zijn dan de standaard 55% K 15% V 30% E.

Bedenk dus eerst of je wel echt ecto bent of dat je gewoon een mindere bouw/aanleg hebt, bulk eerst een paar maanden op de standaard manier en als je dan na 3 maanden nog niets bent aangekomen, pak dan de echte ecto methode.

Maar gezien je vet percentage ben jij geen ecto
17% haalt een uber ecto van zn leven niet. :D


Dus : bereken je energie behoefte en verdeel het zoals het hoort Koolhydraten 55% Eiwit 30% Vet 15%

Hier staat nog maar eens hoe je dat uit moet rekenen :

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?p=233486#post233486

Maarreuhm, bulken met 17% ? Zou je niet eerst een paar % cutten ?
 
Laatst bewerkt:
Man-Mountain zei:
zoals de sprinkhanen :roflol:
Ik had willen zeggen: "met 2 handen tegelijkertijd"
 
mja, mijn bf heb ik berekend met zo een n00b online calc brol :D
[Link niet meer beschikbaar]

kga efkes onderzoeken zoals je zegt, mijn verdere vragen spuug ik hier later wel uit :p

*edit: hm die link van mightyduck is wel interessant, tnx !
 
"Hoe moet een ecto eten"

Je stelt de vraag verkeerd:

"Hoeveel moet een ecto eten"

Heel erg veel ;)

Maar ik ben het met mijn voorgangers eens, dat je niet gespierd bent, wil nog niet zeggen dat je een ecto bent. Als je je ribbetjes kan tellen dan ben je wellicht een ecto en wordt het tijd om eens flink veel te gaan proppen.

BTW, hier een betere vet meter:

http://users.pandora.be/shluh/bfc/Body fat calculator.htm

(gebruik de huidplooi methode)
 
het lukt me ook niet met die meter hoor, ik kom 46% uit ... :(

ik ga morgen eens foto's trekken van mezelf :p

greets
 
hallo

waarom is het slecht van een beetje mayonnaise te eten bij mn ei en tonijn ? En ook een beetje suiker in mn kwark ? Want het is een hemelsbreed verschil om het telkens weer door je strot te krijgen als het een beetje lekkerder is of minder droog ...

???

Greets
 
Ligt er aan in hoe grote mate. Maar een beetje suiker of mayo, beter van niet natuurlijk maar als je het wel wil kies je daarvoor, en veel zal het niet schelen.
Net als sommigen gewoon kiezen voor bier op de zaterdagavond. :D :rolleyes:
 
Ik zou echt niet wakker liggen van een beetje ongezond dit, of een beetje ongezond dat. Je moet volgens mij vooral zorgen dat je voortdurend eiwitten binnen hebt, en dat je voor de rest je gezond verstand een beetje gebruikt.

Zo doe ik het toch, en ben in 2 maand 7 kilo aangekomen zonder dat de spiegel zegt dat ik echt vetter ben geworden. Vooral spieren dus...

Ik heb hier zelf al vaak voedingsschemas gelezen, en hoewel het wellicht veel efficienter is, vind ik het zoooo eenzijdig en zooooo gezond dat ik mocht ik deze volgen er totaal geen plezier meer zou aan beleven...

Ik zondig liever met iets teveel vet dan dat ik te weinig eiwitten zou binnenhebben. (moet wel gezegd dat ik aardig wat cardio doe en ik me best wel wat ongezonds kan permitteren ...)
 
Als je een beetje stevig gaat bulken kom je jezelf wel tegen als je allemaal zooi gaat eten want daar wordt je gewoon vet van. OK als je net begint zal het wel mee vallen maar de gevorderde bb'er moet gewoon 'clean' eten om spiermassa te gainen zonder te veel vet.
 
dus toch zoveel mogelijk proberen te beperken, maar een ietsiepietsie kan geen kwaad ?
 
Het kan wel kwaad, maar niet veel ;)
 
danku, maar kdenk dak ongeveer tussen ecto en meso lig :) desalniettemin even lezen dat artikel
 
lach je alle beginners uit ? :grumble:
 
ondertussen ben ik al bezig met tonijn, kwark, eieren, melk en kip, dus we verbeteren er op zou ik zeggen. Enkel nog een klein beetje griessuiker in mn kwark... haha
 
Back
Naar boven