AndroidHealthClinic

Hoe moet ik beginnnen?

tokkel

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Ik heb half jaartje geleden op fitness gezeten, en wil het nu weer gaan doen alleen dan met extra voeding enzo
om sneller te groeien.

Kan iemand vertellen wat ik precies moet eten/drinken?
Trainings schema(of zoiets)

Ik ben 16, 70kilo
Ik ga 3/4 keer in de week een uurtje fitnissen.

- post je eet schema in voeding & dieet
- vertel wat je doel is.

voor spiergroei train je spieren 1-2x per week, opgesplitst in 3-4 dagen. (net wat voor jouw lichaam t beste werkt)

elk lichaam is uniek.. dus je moet zelf veel uitvogelen wat t beste werkt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil op een sport, resultaat zien
gespierder worden en wat sterker
en conditie training.

is 2x per week dan het beste?

Originally posted by tokkel
Ik wil op een sport, resultaat zien
gespierder worden en wat sterker
en conditie training.

is 2x per week dan het beste?

je spieren 1 a 2 keer per week trainen. niet zozeer 1 keer per week trainen. snap je. maar post maar ees wat je eet en kijk vooral hier rodn voor voorbeeldschemas. post dan naar je eigen behoeften een eigen shema (trainen in deze sectie en vodding in de andere sectie) en wij zullen jou zeker helpen, maar eerst ff goed rondkoekeloeren en dan zie je al genoieg tip waar je wat aan hebt.

Ik heb al ff rondgekeken
tussen de voedingsdingen enzo

Ik ben echt helemaal nieuw in het fitness dus ik heb geen idee wat ik moet doen ofzo of wat het beste is om te doen
Ik eet nu gewoon wat ik normaal ook eet nix bijzonders voor me spieren ofzo

Ik heb al ff rondgekeken
tussen de voedingsdingen enzo

Ik ben echt helemaal nieuw in het fitness dus ik heb geen idee wat ik moet doen ofzo of wat het beste is om te doen
Ik eet nu gewoon wat ik normaal ook eet nix bijzonders voor me spieren ofzo

begin eens met om de 2 a 3 uur te eten, en dat bestaat dan uit voldoene eiwitten en koolhydraten en onv.vetten.

train 3 a 4 maal per week en leer de basisoefeningen. maar ik raad je toch aan om hier voldoende trond te kijken en zelf eens chema op te stellen. je kan niet verwachten dat wij wten hoe laat je kan eten en trainen.
veel vragen, beginnende vragen die jij stelt van wat moet ik eten en wat en hoe moet ik trainen, vind je hier zeker antwoorden op terug. Op deze manier kunne we je niet echt in t zadel helpen. dus post gewoon je gegevens qua wat je van lan bent om en hoe te eten en te trainen nav de vele topics die je door kan nemen en dan heb jij een concreet iets geplaatst waar wij opmerkingen over kunne geven. nu weten wij niets nog.

bovenin elke sectie staan de zgnL:sticky's oftwel goede topics waar iedereen wat aan heeft. veel bij elkaar gezohcte tips in een topic. hoe kan je meer eten bijvoorbeeld (de basia om te groeien) zal wel ff voorbeeldje linken qua trainen

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=3457

Wat kan ik dan als beste eten?
Ik heb ff gekeken havermout, eiwitten shakes(welke kan je dan het beste nemen?) en vlees enzo toch?

Wat kan ik dan als beste eten?
Ik heb ff gekeken havermout, eiwitten shakes(welke kan je dan het beste nemen?) en vlees enzo toch?

havrmout (van Quaker:D), voloren brood, (zoete) aardappelen, rijst..(en nog meer (zie topics) voor compelxe koolhydraten

o.a. eieren, kalkoen/kipfilet/borst, tonijn, kwark, koolvis voor eiwitten

zalm, lijnzaadolie (bij reformwinkel te krijgen), noten voor de onv.vetten en eventueel pindakaas voor op brood of zomaar uit de pot

maar wat ik al aangaf, post gewoon eens wat je in gedachten hebt. zo is iedereen hier begonnen. als t niet klopt dan weet je dat snel genoeg en hoe eerder e dat weet hoe eerder je kan beginne met t groeiproces.

qua eten, gooi t niet te snel om, doe dat geleidelijk anders mis je plots te veel dingeh die je nu waarschijnlijk nog veel eet. heb geduld

qua eiwitshakes zou ik voor de weiproteine gaan. deze kan je bestelen via t net of bij een supllementenshop/fitnesswinkel kopen. neem deze na de training in met dextrsoe(druivesuiker)

Laatst bewerkt:
Hoeveel moet je daarvan eten dan?
2 portie's Quaker per dag?

Ik wil gewoon een stuk groeien,
ik wil geen bodybuiler worden of zoiets
maar gewoon als sport en dat wil ik dan wel
goed doen niet zomaar nutteloos 4 uur per week
gewichten heffen en een scheef lichaam krijgen
en geen/weinig resultaat zien

Trouwens bedankt voor alle informatie,
ik ben nog druk bezig met het zoeken naar informatie op deze site maar er staat zo veel info dat het moeilijk is om het allemaal door te lezen!! Ik lees nu iniedergeval alle "sticky" topics door.

Laatst bewerkt:
Lees dan de sticky's maar eens (luister naar Quakerman, uhhh Dandyman :))daar worden al je vragen in beantwoord!

[Link niet meer beschikbaar]

suc6!

Dit schema legt de nadruk op borst en schouders.)

Dag1: borst + triceps
Dag2: rug + biceps
Dag3: RUST
Dag4: quadriceps + hamstrings
Dag5: schouders + kuiten + buik
Dag6: RUST
Dag7: RUST
Dag8: herhaling schema

Welke spiergroepen zijn de quadriceps en hamstrings ??

Weet iemand wat Cell Force is? Ik zag net een topic erover en goede reacties!(zijn er nog meer handige pillen enzo?)

Dit schema legt de nadruk op borst en schouders.)

Dag1: borst + triceps
Dag2: rug + biceps
Dag3: RUST
Dag4: quadriceps + hamstrings+ kuiten
Dag5: schouders + buik
Dag6: RUST
Dag7: RUST
Dag8: herhaling schema

Welke spiergroepen zijn de quadriceps en hamstrings ??

Weet iemand wat Cell Force is? Ik zag net een topic erover en goede reacties!(zijn er nog meer handige pillen enzo?)

http://www.exrx.net/Muscles/Quadriceps.html

http://www.exrx.net/Muscles/Hamstrings.html

ren hier kan je veel info qua spiergroepn en oefeningen uithalen
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
http://www.exrx.net/Lists/WtMale.html

heb je schema ff aangepast. ben zelf voorstandr van bene op een dag, maar goed dat is mijn mening.

cell force is ee nieuwe vorm van Rage. rage is een creatine maar dan met extra eiwitten.
Ik voel je vraag al aankomen,:)wat is creatine?
Creatine is een supplement waarvan bewezen is dat het de prestaties verbetert. Zuivere Creatine zorgt voor een snel herstel van de spieren tijdens en na het leveren van een prestatie. Creatine draagt zorg voor de aanmaak van a.t.p (adenosine trifosfaat ), de energie-leverancier in het lichaam.

Een toename van Creatine in de spiervezel heeft als gevolg dat een maximale energie overdracht langer plaats kan vinden. Het levert meer spiermassa-, lichaamsgewicht en kracht en een sneller herstel op. Creatine Monohydraat fungeert ook als zuurbuffer, waardoor de verzuring in de spieren vermindert.

Creatine komt van nature in bepaalde voedingsmiddelen voor (vlees en vis), en wordt aangemaakt in het lichaam. Inname van Creatine leidt tot het verveelvoudigen van de hoeveelheid creatine in je lichaam, waardoor je spieren meer arbeid kunnen verzetten.

en rage is een erg goede vorm van creatine met een transportmiddel (dextrose=druivesuiker) die zortgt voor een snellere opname van de creatine.

maar zorg eerst voor een goed voedingsschema voor je aan de supplementen begint!!!

Ik zie het!
Bedankt voor de info
Erg behulpzaam hier!
Ik zal elke dag quaker havermout en creusli eten ;)
lijnzaadolie, kwark gaat ook wel lukken
eiwitshake na het trainen!
(is dat goed of mag dat niet in dit deel van het forum?)

het gaat niet enkel om WAT je eet, mar ook WANNEER je dat eet, MET wat je dat eet, HOELAAT je dat eet enzovoort.

post idd maar eens in t voedingsectie jouw idee van een goed schema wat voor jou bestemd is (qua tijd en behoeftes) en wat ik al zei, niet te snel. als je t nog niet kan laten om geen koekjes meer te eten. nog geen punt, doe dat dan in t weekend en zie dat als beloning voor je week eten volgens een bepaald schema en na verloop van tijd heb je er gegarandeerd geen behoefte meer aan en eet je enkel gezond BB voedsel.

en nog 1 tip: heb geduld en wees realistisch in wat je denkt te bereiken. amders kom je snel van een koude kermis thuis en is al yt werk voor niets geweest en baal je als je 2,3 jaar verder bent en je weer tegoed doet aan koekjes en dergelijke terwijl je net zo goed in 3 jaar tijd jouw lichaam van je dromen kan hebben, maar doe t met verstand.erg belangrijk

Moet ik echt een eetschema maken?
Gaat dat niet iets te ver?
ik bedoelde eigelijk als extra erbij enzo
en dat ik tegen me moeder zeg: geen pizza maar kip :)
en dat ik elke dag creusli eet als extra bouwstof
per dag 2x fruit enzo...

en deadliften is toch slecht voor je rug of niet?
Ik heb altijd geleerd dat je vanuit je benen moest tillen(met werken enzo) en niet vanuit je rug en met deze oefening doe je juist precies andersom ???

Laatst bewerkt:
Ghahaha, neej deadliften is niet slecht voor je rug joh, mits je het goed uitvoert. Hoeveel mensen denken dat wel niet he... Laatst stond ik ook te liften komt r zo'n gozer naar me toe: is dat niet slecht voor je rug? Als jij een dikke afgetrainede rug slecht vind, dan wel ja! :)

Maaruh, schema is wel redelijk vereist ja. Je moet iig wel een goed idee krijgen van wat jij gaat eten per dag en wanneer. Als je dat op schrijft vergeet je het niet en kun je je r makkelijker aan houden. Dus gewoon ff doen, niet veel moeite, en dan kunnen wij je meteen tips geven!

Langzaam aan dan breekt het lijntje niet. Een ander eetpatroon heb je niet zomaar van de ene dag op de andere. Net als trainen.
Begin gewoon maar een beetje voor het leuke en let er op dat je over de hele dag heen eet. Geen rotzooi, maar voeding met genoeg eiwit en gezond vet (boter, olijfolie, lijnzaadolie of levertraan voor de omega-3 vetzuren die in gewone voeding behalve vis niet meer zit) en goeie vitaminen (fruit, groenten).
En in het weekend lekker eten waar je zin in hebt om de moed er in te houden en een beetje een sociaal leven te houden. Zo doen de meesten het hier: gouden middenweg.

Trainen is goed om er een plan bij te hebben , maar het blangrijkst is : lol er in hebben en een correcte uitvoering.
Ik vind het leuk om structuur in mijn training te hebben en eens in de zoveel tijd van oefeningen te wisselen.
Maar anderen zouden ervan gruwen. Ik weet niet of je op je 16e al zoveel structuur zou willen, dat weet je zelf het beste..

Maar: goed bezig hoor!

Espi

handige pillen?... wat dacht je van multivitamines?

ben dus voorstander van het beginnen zonder supps en eens je voeding, training en rust op elkaar hebt afgestemd kan je ermee beginnen.

Terug
Naar boven