Fitness Seller

hoe moet je deadliften?

Bezoekers in dit topic

Smoothmold

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 nov 2003
Berichten
5.768
Waardering
6
Sommigen deadliften normal stance met heupen hoog anderen weer sumo. Welke is beter? Of misschien beter gezegd: wat zijn de voor en nadelen van elke style? Met sumo squat je toch grotendeels het gewicht omhoog en pull je minder met rug en hams toch? De deadlift is toch een pull oefening dus dat komt meer overeen met de normale manier met de handen tussen de benen?

Alvast bedankt!
 
Ik kies voor conventional. Puur om de reden dat de deadlift een pulloefening is ipv een squat oefening.
 
Bij sumo leg je meer nadruk op je hamstrings en heupen terwijl de kracht bij conventional meer uit je rug komt. Elk heeft zen voor en nadelen, het is aan de atleet om te beslissen welke van de twee het beste is voor hem. Of je doet ze allebei natuurlijk.
 
MonsterStrength zei:
Bij sumo leg je meer nadruk op je hamstrings en heupen terwijl de kracht bij conventional meer uit je rug komt. Elk heeft zen voor en nadelen, het is aan de atleet om te beslissen welke van de twee het beste is voor hem. Of je doet ze allebei natuurlijk.

correcte conv deadlift is via heupextensie ;)
 
paddos zei:
correcte conv deadlift is via heupextensie ;)

hoe moet die volgens jou dat worden uitgevoerd? Pull je dan eerst met je hams ofzo?
 
godver nu ben ik helemaal in de war
 
Haha. Kijk probeer ze gewoon beide en kijk wat je het best ligt. Iedereen is wel voorstander van een van beide, maar je kan het iemand anders niet opdringen, het is iets wat je beter zelf beslist. Ik ben ook conventioneel gestart maar overgestapt naar sumo ... wel na 3 jaar trainen zit ik uiteindelijk weer op conventioneel omdat ik weet dat dit mij beter ligt, en de kleinere ROM maar een klein voordeel is tegenover de veel grotere kracht en snelheid die ik kan zetten bij conventional.
 
Ze zijn toch ook allebei correct in een wedstrijd?
 
Back
Naar boven