Fitness Seller

Hoe motiveren jullie jezelf als je clean wilt eten?

Bezoekers in dit topic

Ano_290122

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
3 apr 2011
Berichten
368
Waardering
103
Lengte
1m78
Massa
91kg
Vetpercentage
9%
Laatste maand echt als een debiel lopen cheaten (kapsalons, KFC, mac enz).
Ben echt 7kg aangekomen in vet (van 88kg naar 95).

Wil vanaf maandag/dinsdag echt elke dag clean gaan eten en de onnodige kg's kwijtraken (1-2kg vet/vocht per maand).
Maar ik wil wel mn kracht behouden (vandaar dat ik heel traag wat kg's wil kwijtraken).


Wil overgens wel bepaalde krachtdoelen halen (op 88kg, rond de 15-16%):
- Benchpress: nu 2x140 kg -> 5x 140kg
- Squat: nu 3x 160kg -> 5x 170kg
- Deadlift: nu 2x 200kg -> 3x 220kg


Hoe houden jullie jezelf gemotiveerd voor cleaneten?
 
Laatste maand echt als een debiel lopen cheaten (kapsalons, KFC, mac enz).
Ben echt 7kg aangekomen in vet (van 88kg naar 95).

Wil vanaf maandag/dinsdag echt elke dag clean gaan eten en de onnodige kg's kwijtraken (1-2kg vet/vocht per maand).
Maar ik wil wel mn kracht behouden (vandaar dat ik heel traag wat kg's wil kwijtraken).


Wil overgens wel bepaalde krachtdoelen halen (op 88kg, rond de 15-16%):
- Benchpress: nu 2x140 kg -> 5x 140kg
- Squat: nu 3x 160kg -> 5x 170kg
- Deadlift: nu 2x 200kg -> 3x 220kg


Hoe houden jullie jezelf gemotiveerd voor cleaneten?

http://www.youtube.com/watch?v=vH0nP4NzS9M
 
Niks anders in huis halen dan kip/vis/rijst/eieren/etc. zodat je niet kunt cheaten.
En als je uitgaat gewoon je eigen voeding meenemen en van de alcohol afblijven, simpel toch? :windup:
 
zorgen dat je gezonde dingen in huis hebt. als je trek krijgt kan je beter wat gezonds in huis hebben dan naar een zak chips te grijpen.
 
Heel herkenbaar. Maar een andere zinvolle tip is zorgen dat je gezonde eten lekker wordt. Er is bijvoorbeeld niks mis met een kiptortilla met pittige salsasaus ofzo. Smaakt stukken beter dan gekookte kip met rijst ;)
 
discipline.

(en leren dat clean eten bullshit is en dat je prima gezond en lekker kunt eten als je jezelf leert koken en je voorraad kruiden en specerijen in je keuken aanvult.)
 
Bijhouden wat ik eet met fatsecret. Dan valt een cheat binge van meer dan 1000kcal wel op
 
Ik motiveer mezelf niet, het is een levensstijl ik ben niet anders gewent. Aangezien ik al 2 jaar elke dag hetzelfde eet, behalve het avondeten en soms een cheatmeal.
 
oke, bedankt allemaal.

Ik denk trouwens niet dat mijn doel heel erg moeilijk is (behalve de discipline om van de slechte dingen af te blijven).
Ik zit nu op 96kg met ~16% vet en ik wil naar de ~12% vet gaan. Niet heel droog eigenlijk.
Nu zie ik mijn abs ook, met 12% zal dat stukje mooier zijn.

Vanaf morgen ga ik beginnen:
- Geen snoep en junkfood meer.
- Bepaalde dingen uit mijn voeding halen.
- Niet meer in de nacht eten
- Een bepaalde routine van maaltijden
- Paar keer per week cardio
 
Schoon eten moet je leren. Gaat met vallen en opstaan. Het helpt mij om succes ervaringen op te doen. Stel de juiste schema's samen, eet niet te weinig, hou het bij de juiste kve-verhoudingen en evalueer als je toch een misstap hebt gemaakt. Als je telkens trekt hebt in zoetigheid, is de kans groot dat er iets mankeert aan je eetschema of je plant de rustdagen niet helemaal goed in. Daarom is het belangrijk om veel te lezen over training, dieet, voeding, rust, cutten, macronutrienten, KVEverhouding, enz. Hou eventueel een log bij hier op het forum, zodat men je kan wijzen op dingen die beter kunnen. Onthou: het maken van fouten is niet erg, zolang je ervan leert en het voortaan anders doet.
 
een regime aanhouden van slecht 50 a 60 euro per week uitgeven aan eten. En dan natuurlijk je schema hiermee 'clean' houden.
 
7kg in een maand aankomen en dat niet eens express. :roflol:


Is echt idioot veel. Hoeveel caloriën is je onderhoud? Kan mij echt niet voorstellen dat je zoveel aankomt met plezier :o
 
Inderdaad, enkel gezonde dingen in huis halen zodat je niet kan cheaten. Heb hier op kot (studentenkot) ook enkel water staan, ook nog een voordeel, kan maar dat drinken. Als je uitgaat dus ook van alcohol afblijven. Een motivatie is misschien wel om een beeld voor je te hebben hoe je er uiteindelijk uit wil zien, dan ga je ook zoiets hebben van "ik mag dat niet eten, ik moet doorzetten"
 
Gezond eten lekker maken. Lekkere kruiden maken echt een wereld van verschil. Rijst met kip wordt een totale andere maaltijd wanneer je pikante kipkruiden, knoflook, zwarte peper etc toevoegt. Maak je niet te druk over zouten, zolang je genoeg water drinkt.
 
7kg in een maand aankomen en dat niet eens express. :roflol:


Is echt idioot veel. Hoeveel caloriën is je onderhoud? Kan mij echt niet voorstellen dat je zoveel aankomt met plezier :o

Kweenie waarom dat zo moeilijk is, zeker als hij eerst lang clean heeft gegeten.

---------- Toegevoegd om 17:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:55 ----------

Gezond eten lekker maken. Lekkere kruiden maken echt een wereld van verschil. Rijst met kip wordt een totale andere maaltijd wanneer je pikante kipkruiden, knoflook, zwarte peper etc toevoegt. Maak je niet te druk over zouten, zolang je genoeg water drinkt.


Vanuit een gezondheidsperspectief of vanuit esthetisch perspectief(vocht vasthouden)?

Want veel zout eten en veel water drinken heft elkaar helemaal niet op. Ik bedoel, dan droog je minder uit, maar je leuke verhoogde bloeddruk en belasting op de nieren hou je vrolijk.
 
bedankt voor alle reacties/tips

Ik ben begonnen met schoner te eten (bepaalde kruiden eruit halen en niet meer snoepen/junken).
Mijn doel is ook om langzaam wat kg's te verliezen en gelijk kracht te winnen en spiermassa.

Ik ga deze dagen denk ik naar een personaltrainer in mijn sportschool voor een eetschema (zal wel moeten payen)...
 
Zou je niet beter zelf een eetschema maken?
Er kruipt wel even tijd in, maar hier op dbb is zeker genoeg info te vinden om het tot een goed einde te brengen. Daarnaast spaar je een hoop geld uit en is het schema op jou maat. Je kiest zelf wat je erin zet van eten. Als je al minder mag eten, kan je beter goede dingen kiezen die jou het best liggen.
 
wrom kruiden eruit halen? toch voor niets nodig?

ik probeer 80% clean te eten en 20% junk (s'avonds stukje zwarte chocolade, oven frieten, rundshamburger tss volkorenbroodje, af en toe klein pakje chips, ... moet toch kunnen nee?)

Zolang je geen pro of voor een wedstrijd staat bent maakt het niet zoveel uit.

Beetje IIFYM maar ga er niet overboord mee :)

En voedingsschema laten maken wtf luie donder? Tips genoeg hier op forum!
Ik gebruik Myfitnesspal, super handig en zo wordt je elke dag hetzelfde eten niet beu (ook al blijven bij mij sommige maaltijden praktisch steeds hetzelfde)
 
Back
Naar boven