XXL Nutrition

Hoe neem je bakvetten mee in je macros?

Bezoekers in dit topic

ocaj90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
13 sep 2011
Berichten
362
Waardering
5
Lengte
1m79
Massa
88kg
Vetpercentage
14%
Yo

Hoe doen jullie dit eigenlijk?

Stel je braad kipfilet in olijfolie, hoe neem je dan die olie mee in je macro's? Want als je de kip eruit haalt dan blijft er natuurlijk olie op/in zitten.

Ben benieuwd, want heb het idee dat ik teveel vetten binnenkrijg en braad al mijn vlees in olijfolie. Ik ga binnekort PAM proberen denk ik.
 
Nou, zoals je aangeeft blijft er altijd vet aan bv de kip zitten.. als je nou eens vanuit gaat dat 1/3e van het gebruikte vet aan je kip blijft zitten dan weet je wel ongeveer hoeveel je binnenkrijgt :)

En olijfolie is trouwens niet een 'erge' vet soort?
 
Hmm ja dat is natuurlijk een mogelijkheid, maar misschien is het wel minder dan 1/3e. Ik wil het gewoon zo accuraat mogelijk.

En ik weet dat het niet slecht is, maar ik wil toch liever niet boven de 90gr vetten per dag uitkomen, dat is waar ik nu excl koken op zit dus ik denk dat het best wel hoger dan 100gr zit.
 
Hmm ja dat is natuurlijk een mogelijkheid, maar misschien is het wel minder dan 1/3e. Ik wil het gewoon zo accuraat mogelijk.

En ik weet dat het niet slecht is, maar ik wil toch liever niet boven de 90gr vetten per dag uitkomen, dat is waar ik nu excl koken op zit dus ik denk dat het best wel hoger dan 100gr zit.

Dan kom je waarschijnlijk wel rond de 100 gr vetten te zitten ja.. Misschien een idee om de kip na het bakken te laten rusten op een keukenrol, en aan alle kanten droog deppen om zoveel mogelijk extra vet eraf te halen?
 
Ik gebruik gewoon geen olie/vet
 
tel ik nooit mee
 
:( Tijd voor pam spray i guess haha
 
mierenneukerij - no offence
 
mierenneukerij - no offence
Dit,

je gaat toch nooit PRECIES afmeten hoeveel je aan alles binnenkrijgt.. ga je toch wat lager zitten met wat je aan de rest van vetten binnenkrijgt..
 
Wat een onzin om je olie te vervangen. Strijk je olie uit met een kwastje over de bodem van de pan, en je heb bijna niks aan vetten.
 
Back
Naar boven