AndroidHealthClinic

Hoe nek trainen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik denk dat zulke nekoefeningen wel degelijk nuttig kunnen zijn, maar waarschijnlijk niet voor BB..

denk maar aan vechtsporten; de nek is een zwakke plek; wanneer je daar een stoot of meshandslag tegenaan krijgt, kan 't je uitschakelen of zelfs doden...

zou kunnen dat je door deze oefeningen een sterkere nek krijgt die dit soort klappen dan beter kunnen opvangen.
net zoiets als bij de buikspieren, ik merk nu ik meer buikspieren krijg, dat mijn solaris plexus beter bescherm is, doordat er een dikkere spierlaag overheen zit...
kheb vroeger tijdens sparren een keer een stoot daar gekregen.... nou... kon iets van 15 sec. geen adem meer halen, maar leek echt een eeuwigheid..
kan je nagaan wat je tegenstander in die 15 sec. allemaal met je kan doen... :P
 
idd.. 'kzag byter Tyson :D met zijn hoofd op een bankje liggen en met zijn lichaam niet ondersteund. En dan met z'n nek het lichaam opduwen... tring man... als je over een buffelnek spreekt dan heeft hij die wel.
 
Overigens kan een beetje 'dikkere nek' wel bijdragen aan de fysiek van een BB, maar het mag niet teveel zijn.
 
Ja precies, je wilt ook geen 'pencil neck' hebben als bb'er, staat ook minder; een enorm lijf met een dun nekje.:D
 
maar daarvoor doe je ook die shrugs voor je trapezius spieren he bouwer... :)
 
Back
Naar boven