Fitness Seller

Hoe om te gaan met onregelmatig werken

Bezoekers in dit topic

Montai

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
8 apr 2012
Berichten
2.506
Waardering
292
Lengte
1m83
Massa
80kg
Vetpercentage
8%
Ik probeer al een tijdje een voedingsschemavoor mezelf te maken, en ik lees een hoop over elke 2 uur eten vanaf uurtje of 6 's ochtends. Heel fijn alle studenten en kantoormensen die vaste 5x8 uur werkdagen hebben, heel makkelijk vol te houden.

Ik werk in een ploegendienst rooster van 5 ploegen.

2x ochtend (6:00 - 14:00)
2x middag (14:00 - 22:00)
1 dag vrij
2x nacht (22:00 - 6:00)
3 dagen vrij

Nu zou je kunnen zeggen, das makkelijk! We verschuiven al je eet tijden gewoon een paar uur... Ja, dan zou ik het dus nog steeds niet kunnen want op mijn werk heb ik vaak niet de gelegenheid om ff gauw wat binnen te werken elke 2 uur. Dit omdat ik een storingsdienst monteur ben en ik niet zomaar mijn werk kan laten liggen om wat te eten.

Zijn er mensen die ook deze ploegendienst lopen (Tata steel europe) zo ja, hoe gaan jullie hier mee om?
Zou dit betekenen dat ik gewoon 3x per dag meer moet eten?

Deze ploegendienst beinvloed ook mijn trainingsschema gigantisch, ik heb niet 1 dag trainen, 1 dag rust. Ik probeer op mijn ochtenddiensten, vrije dagen en nachtdiensten (als ik niet te moe ben) te trainen.
 
Heb ook onregelmatige dagen om te trainen, sommige weken kan ik maar 1 keer en sommige weken 7 keer, alhoewel ik dan ook maar max 5 keer ga.
Je kan je week ook anders indelen inplaats van maandag tot zondag van woensdag tot dinsdag, soms doe ik eens een weekje full body maar enkel basisoefeningen, meestal split ik over 4 trainingen, armen-benen-borst-schouder+rug. hierdoor train ik soms één spiergroep 2x per week, maar dan heb ik meestal de week erop maar de mogelijkheid om 1x te trainen. Over het eten kan ik je zeggen dat ik boterhammen met kipfilet meeneem samen met een banaan-appel en potje annanas, boterhammetje is snel gegeten onderweg of zo... en een stuk fruit ook, ik heb ook elke dag een whey-shake mee, en een flesje water, ff samengieten, shaken en drinken, kost amper een minuut. Ik zorg wel voor een flink ontbijt en vreet me gek als ik thuiskom van m'n werk.
 
@Navy Okay, dus +/- 6x per dag eten, aanpassen aan het rooster wat ik werk, ik heb overigens maar 1x pauze tijdens werk, de rest is zeg maar eten tijdens het werk als het werk het toelaat. We proberen wel onze pauzes te pakken waar mogelijk.

@Broncky Dat zijn wel goeie ideeën, ik doe nu hetzelfde 's ochtends probeer ik veel te eten en dan op mijn werk wat ik kan pakken en als ik thuis kom heb ik altijd heel veel honger en pak ik wat gezonds te snacken, snoepen doe ik niet of nauwlijks. Mijn honger kan ook heel erg liggen aan mijn dag, hoe zwaarder werk ik heb gehad hoe meer honger ik heb (wat natuurlijk vrij logisch is).

Misschien is het omdat ik vrij nieuw ben aan dit hele gebeuren met voedingsschema's.
 
Hey daar werk ik ook, ben net geswitched van baan dus geen nd meer, maar od ipv nd.

Ik heb gewoon altijd gezorgd dat ik per 24 uur me kcal binnenkreeg, dus soms om de twee uur eten maar er kon ook wel eens 4 uur tussen zitten, wellicht niet ideaal maar beter dan te weinig eten imo.

Welke afdeling werk je?

mvg q
 
Hey daar werk ik ook, ben net geswitched van baan dus geen nd meer, maar od ipv nd.

Ik heb gewoon altijd gezorgd dat ik per 24 uur me kcal binnenkreeg, dus soms om de twee uur eten maar er kon ook wel eens 4 uur tussen zitten, wellicht niet ideaal maar beter dan te weinig eten imo.

Welke afdeling werk je?

mvg q

maakt ook vrij weinig uit, zolang je jouw kcals maar binnen krijgt..
zoveel dieten waar je een eetwindow hebt van een paar uur.. en die jongens gainen ook prima
 
Regelmatig onregelmatig gaan werken ?
 
Ik werk zo regelmatig onregelmatig dat ik op 1 januari mijn rooster voor het komende jaar weet! En ook de komende jaren! Altijd dezelfde tijden ;)



Hoogovens - Blauwe wacht.

Dan kan je het toch precies indelen?
 
Als jij in 4 maaltijden per dag al je kcals binnen kan krijgen is dit geen probleem.

Die onzin met om de 2-3 uur eten is allang achterhaald
 
Als jij in 4 maaltijden per dag al je kcals binnen kan krijgen is dit geen probleem.

Die onzin met om de 2-3 uur eten is allang achterhaald

of in 3... its no problem at all! anders zou IF toch ook niet werken:o
 
Persoonlijk zou ik een andere baan zoeken zodat je enkel overdag hoeft te werken.
Heb ik ook gedaan omdat ik bb toch wel wat belangrijker vind dan onregelmatig werken.
 
Persoonlijk zou ik een andere baan zoeken zodat je enkel overdag hoeft te werken.
Heb ik ook gedaan omdat ik bb toch wel wat belangrijker vind dan onregelmatig werken.

beetje overdreven
 
Christus, dit slaat echt alles..mensen die een beetje bodybuilding belangrijker vinden dan werk..Het zou wat anders zijn als je een pro bent (of de kans groot is dat je een pro wordt).
 
Back
Naar boven