Fitness Seller

Hoe oud ben je? Hoe lang train je al en op welke leeftijd was je het sterkst?

Hou oud ben je


  • Totaal stemmers
    86

Bezoekers in dit topic

Bijna 40. Train al +20 jaar. Begin was wel wat aanklooien en heb een stop gehad van 1.5 jaar. Sterkste was ik op 36, 37. De laatste jaren ben ik hard achteruit gegaan.
Heb je nog de ambitie of de mentale kracht in de buurt te komen van je oude kracht?
 
Leuk dit topic. Had niet verwacht dat er zoveel mensen pas later begonnen zijn.
Goed te lezen dat ook daar nog mooie progressie wordt gemaakt!

Ik train vanaf dat ik m'n 16e.
Nu 7 jaar dus.

Veel periodes gehad dat ik het naast me neer heb gelegd maar telkens weer opgepakt.
Nu overal op PR niveau.
Ah nog zo jong. Geweldig, de wereld ligt nog voor het grijpen. Ik raad je aan zoveel mogelijk sporten te combineren, daar kan je enkel baat bij hebben.
 
Mijn pols is niet goed meer en daardoor kan/ moet ik geen zware gewichten meer pakken voor bovenlijf, dus daar zit em de crux. Qua kracht heb ik nog genoeg over, maar ga dus simpelweg niet meer zo zwaar. Benen daarentegen ben ik wel flink progressie aan het maken en het zou me niets verbazen als ik over een jaartje over mijn oude top ga van toen ik 25 was.

Wat betreft je gevoel dat deel ik wel. Ik ben op de chronische polskwetsuur na naar mijn idee fitter dan ooit. Vorig jaar nog de halve marathon gelopen in een goeie anderhalf uur. Dat hoefde ik in mijn meest massieve periode (25) niet te proberen, toen stond ik bovenaan een trap uit te puffen:roflol:
Nou, super toch!! En kan de pols niet aangepakt worden zodat die voor eens en altijd geneest?
 
Jaar of 7-8, nu bijna 30. Half jaar geleden op m'n sterkst.
Nou dat zijn dan ook wel monster stats, en dat aanhouden of verbreken is natuurlijk veel moeilijker dan de stats die de meeste hier hebben. Wat zijn je doelen voor de komende tien jaar?
 
Heb je nog de ambitie of de mentale kracht in de buurt te komen van je oude kracht?

Mentaal wil ik nog wel hoor. Maar ik heb ook gewoon aanvaard dat het er niet inzit. Dus doe ik gewoon wat ik kan doen. En ik leg me ook geen verplichtingen meer op van iets te halen.
Sindsdien heb ik ook terug meer plezier in het liften. Loop ik niet meer zoveel tegen fails aan. En dat voelt gewoon beter.
 
30 nu, was sterkst op 29 en ik plan soon weer sterkst te zijn ook groeiruimte genoeg
 
30 nu, was sterkst op 29 en ik plan soon weer sterkst te zijn ook groeiruimte genoeg
30? Om de één of andere reden dacht ik dat je ouder was.
 
Nou dat zijn dan ook wel monster stats, en dat aanhouden of verbreken is natuurlijk veel moeilijker dan de stats die de meeste hier hebben. Wat zijn je doelen voor de komende tien jaar?

Thanks. Verlies in kracht heeft vooral te maken met m'n wens op terug te gaan naar een wat fatsoenlijker bodyweight (162 kg gaat op termijn problemen geven). Komende jaren rustig zakken in gewicht en wat meer ' voor de lol' liften ipv internationaal competitief proberen te zijn.
 
Thanks. Verlies in kracht heeft vooral te maken met m'n wens op terug te gaan naar een wat fatsoenlijker bodyweight (162 kg gaat op termijn problemen geven). Komende jaren rustig zakken in gewicht en wat meer ' voor de lol' liften ipv internationaal competitief proberen te zijn.
Dat lijkt me een goed idee.
 
Inmiddels 41 en sinds 3 jaar krachttraining weer intensief opgepakt.

Van mijn 18e tot 25e zwaar getraind (naast voetbal en MMA), maar moest afhaken vanwege een forse schouderkwetsuur en daaropvolgende operaties.

Daarna heel wat jaren wat aangerommeld (voetbal, karate, boksen en MMA) in de veronderstelling dat krachttraining er niet meer in zou zitten. Tijdens voetbal op mijn 35e een dubbele kruisbandreptuur opgelopen en na de 2e revalidatie scheurde de voorste wederom af. Toen besloten in ieder geval krachttraining voor de benen op te pakken om de spieren sterker te maken en zodoende de knie beter te kunnen stabiliseren zonder voorste kruisband. Inmiddels tikte ik ook (weer) de 100kg aan, maar dan wel met een veel te hoog vetpercentage.... (+20%)

Door middel van cardio (lopen,fietsen) en beentraining de kilo’s terug gekregen naar 80kg en voorzichtig terug begonnen met bouwen en ook voorzichtig het bovenlichaam weer opgepakt. Dat is inmiddels 3 jaar geleden en ik kan nu wonder-boven-wonder vrijwel alles weer doen als vroeger, maar dan met net wat meer verstand. Progressie is meer dan prima te noemen (nu ± 90kg/±13%) en met nog voldoende ruimte.
 
Inmiddels 41 en sinds 3 jaar krachttraining weer intensief opgepakt.

Van mijn 18e tot 25e zwaar getraind (naast voetbal en MMA), maar moest afhaken vanwege een forse schouderkwetsuur en daaropvolgende operaties.

Daarna heel wat jaren wat aangerommeld (voetbal, karate, boksen en MMA) in de veronderstelling dat krachttraining er niet meer in zou zitten. Tijdens voetbal op mijn 35e een dubbele kruisbandreptuur opgelopen en na de 2e revalidatie scheurde de voorste wederom af. Toen besloten in ieder geval krachttraining voor de benen op te pakken om de spieren sterker te maken en zodoende de knie beter te kunnen stabiliseren zonder voorste kruisband. Inmiddels tikte ik ook (weer) de 100kg aan, maar dan wel met een veel te hoog vetpercentage.... (+20%)

Door middel van cardio (lopen,fietsen) en beentraining de kilo’s terug gekregen naar 80kg en voorzichtig terug begonnen met bouwen en ook voorzichtig het bovenlichaam weer opgepakt. Dat is inmiddels 3 jaar geleden en ik kan nu wonder-boven-wonder vrijwel alles weer doen als vroeger, maar dan met net wat meer verstand. Progressie is meer dan prima te noemen (nu ± 90kg/±13%) en met nog voldoende ruimte.
Nou nou, dat is een serieus parkours!!! Straffe koffie!
 
Ik word dit jaar 50, ben nu een kleine 3 jaar bezig met sporten (veel hardlopen) waarvan ongeveer 2,5 jaar krachttraining. Ik ben niet meer zo bezig met PR's, wel leuk om ze te drukken maar het levert me eigenlijk teveel stress op. Eerlijk gezegd wil ik gewoon gezond oud worden. Nadruk ligt bij mij op het handhaven van een slank postuur met daarna zoveel mogelijk spierweefsel. Ik merk na mijn eerste bulk van eind vorig jaar wel dat ik een scheepslading aan PR's knal als ik meer ga eten na een lange periode van alleen maar cutten. Toch kies ik voor onderhoud of heel licht eronder. Beetje bang om weer te dik te worden nadat ik 3 jaar geleden ben begonnen op rond de 100kg lichaamsgewicht. Ik weeg nu rond de 72kg.
 
Ik word dit jaar 50, ben nu een kleine 3 jaar bezig met sporten (veel hardlopen) waarvan ongeveer 2,5 jaar krachttraining. Ik ben niet meer zo bezig met PR's, wel leuk om ze te drukken maar het levert me eigenlijk teveel stress op. Eerlijk gezegd wil ik gewoon gezond oud worden. Nadruk ligt bij mij op het handhaven van een slank postuur met daarna zoveel mogelijk spierweefsel. Ik merk na mijn eerste bulk van eind vorig jaar wel dat ik een scheepslading aan PR's knal als ik meer ga eten na een lange periode van alleen maar cutten. Toch kies ik voor onderhoud of heel licht eronder. Beetje bang om weer te dik te worden nadat ik 3 jaar geleden ben begonnen op rond de 100kg lichaamsgewicht. Ik weeg nu rond de 72kg.
Amai, bewonderenswaardig!
 
Ben 20 en train sinds 2,5 jaar. Nu 1 jaar en 3 maanden bezig met powerliften en daarin zal mijn sterkste periode zeker weten over een aantal jaren pas komen.
 
ik ben 22, train ruim 4 jaar en was op wilks het sterkst op deze leeftijd. op mijn 21ste was ik op absolute kracht het sterkt.
 
ik ben 22, train ruim 4 jaar en was op wilks het sterkst op deze leeftijd. op mijn 21ste was ik op absolute kracht het sterkt.
Damn ben jij nog maar 22, tijd dat ik een baard ga groeien :roflol:.
On topic: Ben 21, train nog maar net een jaartje en ben op men sterkst op dit moment :thumbs:
 
ik ben 22, train ruim 4 jaar en was op wilks het sterkst op deze leeftijd. op mijn 21ste was ik op absolute kracht het sterkt.
Super.
Je hebt trouwens de krachtstats, lichaamsgewicht en bf% waar ik naar streek. Ik weeg nu 96, en ga wellicht bulken tot 100 kilo en dan cutten tot bf% van 12 a 14.
 
29 jaar

Train ongeveer 8 jaar

Momenteel op sterkst, maar niet zo zeer bezig met krachtstats
 
Back
Naar boven