XXL Nutrition

Hoe pulley onderhouden?

Bezoekers in dit topic

Jellybean

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 jul 2007
Berichten
53
Waardering
24
Vraagje: een tijd geleden een rack (Powermark 475) overgenomen met pulley, maar die begint steeds stroever te lopen waardoor trainen met lichte gewichten niet zo lekker meer gaat.

Hoe onderhoud ik zo'n pulley en hoe zorg ik ervoor dat alles weer wat soepeler loopt? Ik lees iets over inspuiten met siliconenspray maar <blond modus on> wat moet ik dan inspuiten? ??? <blond modus off>
 
Gewoon teflonspray, normaal gezien is het voldoende om de geleidestangen in te spuiten. Wanneer je dan wat reps doet op je toestel zal het vlotter gaan.
 
Op zich niet nodig, begin eerst met de geleidestangen. Je kan dan nog extra delen inspuiten als het nodig zou zijn maar normaal gezien zijn de geleidestangen voldoende
Ik doe gewoon alle bewegende delen(katrollen,geleidestang). Is 1 minuut extra werk. En kwaad kan het niet.
 
Dank voor de tips!

Geleidestang ingespoten, en daarmee ook de vloer. Note to self: volgende keer met een doekje aanbrengen om Bambi-split-squats te voorkomen. :eyes: Is nu wel een stuk beter geworden maar kan nog wel ietsje beter. Dus... HOE spuit ik die katrollen in? Want ik kan geloof ik niet makkelijk bij het asje?? En dan ook de kabel?
 
Back
Naar boven