AndroidHealthClinic

Hoe reken je RM uit (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lumey

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
22 jul 2005
Berichten
3.071
Waardering
0
Als ik 70 kg bankdruk met 15 herhalingen hoeveel gewicht druk ik dan met 10 herhalingen?

Hoe reken ik zo iets uit????
 
Wat als je het nou eens gewoon probeert.

Iedereen wil altijd alles maar uitrekenen.
 
Er zijn wel formules waarmee je het ongeveer uit kan rekenen, maar het wil nog wel varieren per persoon, google maar eens naar rep max calculator of iets dergelijks.
 
gewoon hersens op 0 en drukken jonge
 
Opwarmen:

1 set met het gewicht waarmee je 10 hh kunt doen – doe 5 herhalingen.
1 set met 75% van het gewicht waarmee je 10 hh kunt doen – doe 5 herhalingen.

10 rep max test:

1 set met het gewicht warmee je 10 hh kunt doen. doe zoveel hh je kunt met goede vorm.

bereken de theoretische 1 RM:

6 hh – 85% van 1 RM
8-10 hh – 80% van 1 RM
10-12 hh – 75% van 1 RM
15 hh – 70% van 1 RM

bereken het gewicht waarmee je 2 hh zou doen. wacht 3-5 minuten en probeer het uit.
wel hulp gebruiken!

als je 1 hh met het gewicht doet, is het je 1 RM. deed je er 2 hh mee, dan is het je 2 RM.
 
alle schijven + bar (of enige ander object voor de achtertuin trainers :D) bij elkaar optellen van het zwaarste gewicht dat je voor x reps hebt getild: dát is je xRM
 
met een 15 rep gewicht wordt het vrij lastig om je 1rm uit te rekenen, omdat het allebei een andere belasting van je spieren geeft.

Wanneer je een gewicht hebt wat je max 2-5x kunt is je 1rm wat accurater uit te rekenen, maar de beste manier is gewoon om het zelf uit te proberen. Is echt niets mis mee, mits je een stevige warmup hebt en niet elke week een 1 rm doet.
 
serieus, gewoon proberen
 
Als ik 70 kg bankdruk met 15 herhalingen hoeveel gewicht druk ik dan met 10 herhalingen?

Hoe reken ik zo iets uit????

Ik denk dat je best 82,5 x 10 kunt pakken, maar minimaal 80. Dan neem ik aan dat die 70kg een 15RM is, niet dat je er meerdere setjes mee kan doen.
 
Laatst bewerkt:
nou dat denk ik niet je rm zal rond de 85 liggen dan, gokje
 
Met je rekenmachien!
Neen kerel, gewoon drukken!
 
Back
Naar boven