AndroidHealthClinic

hoe ruig met seated row ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
3.264
Waardering
5
zie titel....

Hoe ruig zijn jullie met deze oefening ?

1.Blijven jullie netjes zitten? rechte rug etc.... zodat je niet de echte grote kilo's kunt pakken ?

2.Of gaan jullie lekker met de kabel mee naar voren en trekken je schouders vanuit die houding lekker met een rechte rug naar achteren ? just like roeien....

En pak je hier lekker de grote kilo's mee .... ?

- Mag ik trouwens tijdens de terug-beweging VERDER dan precies verticaal/recht ? of mag ik wat achter overhelen ?

hoe doen jullie dit ?
 
ik blijf netjes recht zitten en pak hem alsnog maximaal (100+kg). Als ik hem van "boven af" pak, ga ik na achtere met mijn rug en pak mn onderrug mee..

gr nijn
 
zo ruig als t maar kan, lekker roeien en terug idd verder dan "rechte rug", wel zorgen dat je handjes onder je kin trekt ( anders heeft je rug weinig te verduren.....):D ik vind hoog pakken gewoon lekkuh !!

max= 100+ (110~115)
 
Laatst bewerkt:
Het is zoiezo de bedoeling dat je bovenrug iets bolt als ik het goed heb en daarna trek je het naar achter.
 
Ik leun een beetje naar achter. Hou mijn rug recht.
 
100kg kan ik nu netjes alleen vanuit me armen rowen...110kg beetje naar voren en meer roeien, maar niet gooien :)
 
Maar in hoeverre gaan jullie mee naar VOREN met de beweging ?

bij ons gaat dit apparaat maar tot 150 kilo's.....

Ik doe het nog lang niet goed met 100 kilo's en dan een rep of 8....
 
Eerst hield ik mijn rug altijd zo recht mogelijk en bewoog ik niet mee naar voren, nu doe ik dat wel (ik hoe mijn onderrug wel recht als ik naar achter ga) en dat voelt een stuk lekkerder en ik kan er ook zwaarder mee pakken.
 
Gewoon laten rekken en dan zonder je onderrug te gebruiken naar je toe trekken! Ik trek m niet zoals klusmier zegt naar mijn kin maar in mijn onderbuik!

Op deze manier kan je ook serieuse gewichten pakken hoor!
 
Ik ga altijd mee naar voren zoals bij een echte roeibeweging. Zo voel ik mijn lats lekker stretchen. Als ik vervolgens terug naar achteren ga merk ik echt goed dat mijn rugspieren zich volledig moeten aanspannen.
 
Ik hou ook mijn rug recht...

soms de laatste herhalingen pers ik er alles uit. dan gaat het niet zo netjes meer als ervoor.
 
heb je het nou over cable of een apparaat, want met een kabel kun je niet echt gooien en smijten, of je wil naar achteren schieten doordat de kabel breekt
 
we hebben het over de cable oefening....
tenminste ik wel :p
 
Oh ik had niet goed gelezen het gaat inderdaad over de kabel :o
 
bouwens62 zei:
Gewoon laten rekken en dan zonder je onderrug te gebruiken naar je toe trekken! Ik trek m niet zoals klusmier zegt naar mijn kin maar in mijn onderbuik!

Op deze manier kan je ook serieuse gewichten pakken hoor!

zeker, dat ontken ik ook niet, alleen ik vind het lekker om hem hoog te pakken:D
 
Ik doe de oefening niet net als Arnie in PI :D Dat kan ook niet eens bij onze sportschool, omdat dat kabel er niet kort genoeg is. Ik zit altijd netjes rechtop :)
 
Ik hou m'n rug een beetje hol, buik naar voren en trek 'm dan naar m'n onderbuik toe.
 
klusmier zei:
zo ruig als t maar kan, lekker roeien en terug idd verder dan "rechte rug", wel zorgen dat je handjes onder je kin trekt ( anders heeft je rug weinig te verduren.....):D ik vind hoog pakken gewoon lekkuh !!

max= 100+ (110~115)

Volgens mij ben jij in de war met de "wide grip chin up"
 
Ik pak hem ultra strikt met 112,5 KG maar dat vind ik geen fun. Ik ros altijd gewoon die 100 naar boven, voor een aantal sets. Met die 112,5 en zwaarder vind ik de kabel wat vreemd doen.
 
Ik blijf bij de reps die ik netjes kan doen goed met borst vooruit zitten zonder te wiebelen, maar tegen het einde van de set wil ik nog wel eens 'Ahnuld style' tekeer gaan :P
 
Back
Naar boven