AndroidHealthClinic

Hoe serieus moet ik met eten omgaan

Bezoekers in dit topic

Dat was dus de doel van dit draadje, omdat ik geen echte bodybuilder weer worden, enkel een stuk(je) breder had ik gehoopt dat niet te hoeven, maar blijkbaar is zo'n eetpatroon even belangrijk als het trainen zelf!

:D



Je zult flink moeten buffelen wil je tegen volgende zomer 20kg gainen.
 
inderdaad..heb zelf 7 kilo gegained in 6 maanden. Maar daarvoor ook veel op voeding gelet..vrijwel nooit alcohol..voldoende slaap en 4 keer trainen per week..

Maar dan heb je ook wat he :D
 
Voeding is dus nog heel erg veel aan te verbeteren.. zowiezo veel te weinig en zekers te weinig eiwitten. Misschien kan je de pate/hagelslag vervangen voor kipfilet. Fruit zou ik eerder 's ochtends om 10 uur eten en 's avonds een bak kwark.

Maar wat je eigenlijk moet gaan doen is de stickies lezen in het forum onderdeel voeding.
Je leert dan wat gezond is..wanneer je moet eten en er staat genoeg info om op basis daarvan een beter schema te maken.

Geloof me je eet veel te weinig..en als je echt wilt dan is 20 biertjes per week not done.

Klopt, ik eet 't minst van iedereen hier (bij mij thuis :p). Maar ik ga de stickies morgen even goed doorlezen en alvast bedankt voor de tips! Fruit gaat dus van savonds naar sochtends en even voor het slapen gaan kwark eten! :o

Maandag wil ik gaan beginnen, kheb der zin an! :cool:
 
je kan al meteen beginnen met eten hoor... :P
 
Klopt, ik eet 't minst van iedereen hier (bij mij thuis :p).

Inderdaad..direct beginnen met eten. Maar wel geleidelijk opbouwen. Je zou eens kunnen uitrekenen hoeveel je nu eet en waar je naar toe moet (dat kan je na lezen stickies:D). Het verschil deel je in een paar stappen en zo ga je iedere 2 a 3 weken een stapje verder.

Werkte bij mij heel goed..ik woog destijds 10 kilo minder en ben een stuk langer dan jou. Het lukte mij toen niet om ineens zoveel te gaan eten (waarvan ik nu weet dat het ook niet slim is om te doen..)

Gewoon lekker opbouwen en gaan sporten! Succes
 
Inderdaad..direct beginnen met eten. Maar wel geleidelijk opbouwen. Je zou eens kunnen uitrekenen hoeveel je nu eet en waar je naar toe moet (dat kan je na lezen stickies:D). Het verschil deel je in een paar stappen en zo ga je iedere 2 a 3 weken een stapje verder.

Werkte bij mij heel goed..ik woog destijds 10 kilo minder en ben een stuk langer dan jou. Het lukte mij toen niet om ineens zoveel te gaan eten (waarvan ik nu weet dat het ook niet slim is om te doen..)

Gewoon lekker opbouwen en gaan sporten! Succes

Ik ga vanmiddag eens uitrekenen hoeveel cal ik gemiddeld per dag binnen krijg en dat zal ik hier dan even posten! Maar hoe weet ik hoeveel gram ik van iets binnenkrijg? Ik bedoel hoeveel gram is een boterham bijvoorbeeld? ???
 
Ik ga vanmiddag eens uitrekenen hoeveel cal ik gemiddeld per dag binnen krijg en dat zal ik hier dan even posten! Maar hoe weet ik hoeveel gram ik van iets binnenkrijg? Ik bedoel hoeveel gram is een boterham bijvoorbeeld? ???


Je kan zowiezo eens kijken op de website voedingswaardetabel.nl daar kan je veel info vinden. Zelf heb ik een calorieenboek aangeschaft. Was iets van 10 euro bij bol.com en daar staat ook veel in. En je kan natuurlijk een keukenweegschaaltje gebruiken he :cool:
 
Je kan zowiezo eens kijken op de website voedingswaardetabel.nl daar kan je veel info vinden. Zelf heb ik een calorieenboek aangeschaft. Was iets van 10 euro bij bol.com en daar staat ook veel in. En je kan natuurlijk een keukenweegschaaltje gebruiken he :cool:

Bedankt, ik heb zojuist ook zo'n boekje besteld! :D

Maar ik heb even een tabel gemaakt met dingen die ik bijna elke dag wel eet/drink:

tabel.jpg


Ik eet 2 boterhammen per dag eet met kaas en hagelslag (allebei met boter en bij de kaas wat sla), 2 tosti's met tomaten ketchup, een klein kommetje aardbeien en ananas, een halve liter drinkyoghurt (vivit), 1 kiwi, een kop soep en savonds wat de pot schaft (een volledige maaltijd).

Hoeveel Kcal zal ik dan ongeveer gemiddeld per dag binnen krijgen? Iemand die dit even snel kan uitrekeningen? Ik zou het zelf wel willen uitrekenen, maar ik weet bijvoorbeeld niet hoeveel gram een boterham is etc. ???
 
Bedankt, ik heb zojuist ook zo'n boekje besteld! :D

Maar ik heb even een tabel gemaakt met dingen die ik bijna elke dag wel eet/drink:

tabel.jpg


Ik eet 2 boterhammen per dag eet met kaas en hagelslag (allebei met boter en bij de kaas wat sla), 2 tosti's met tomaten ketchup, een klein kommetje aardbeien en ananas, een halve liter drinkyoghurt (vivit), 1 kiwi, een kop soep en savonds wat de pot schaft (een volledige maaltijd).

Hoeveel Kcal zal ik dan ongeveer gemiddeld per dag binnen krijgen? Iemand die dit even snel kan uitrekeningen? Ik zou het zelf wel willen uitrekenen, maar ik weet bijvoorbeeld niet hoeveel gram een boterham is etc. ???

Ik zou zeggen pak een keukenweegschaal en weeg je twee botherhammen, kaas en hagelslaag apart.
 
Ik zou zeggen pak een keukenweegschaal en weeg je twee botherhammen, kaas en hagelslaag apart.

Ik heb geen keukenweegschaal, is er niemand die het uit ervaring weet? Een schatting bedoel ik!
 
Ligt natuurlijk aan wat voor brood en hoe groot dat brood is :eyes:

Je kan uitgaan van circa 30gram.

Als je de bodybuild sport serieus wil gaan beoefenen is imho een keukenweegschaaltje onmisbaar.
 
Ga niet te snel je kcal verhogen. Houdt eerst een bepaalde hoeveelheid aan voor laten we zeggen 1-2 weken. Kom je niet aan verhoog dit dan met 200 kcal net zolang totdat je aankomt. Houdt geduld. Wanneer je te snel gaan stijgen in je kcalinname zul je meer sneller aanzetten in vet
 
Ga niet te snel je kcal verhogen. Houdt eerst een bepaalde hoeveelheid aan voor laten we zeggen 1-2 weken. Kom je niet aan verhoog dit dan met 200 kcal net zolang totdat je aankomt. Houdt geduld. Wanneer je te snel gaan stijgen in je kcalinname zul je meer sneller aanzetten in vet

Wat is een goed aantal kcal om aan te houden voor een beginner die 66KG weegt? En vooral niet dik wil worden?
 
Is het mogelijk dat je buikpijn (kramp) krijgt van eiwitshakes?

Ik heb er vrijdag voor het eerst een gedronken, maar ik kreeg me toch een last van mn buik die avond! :(

Vannochtend (11 uur: net voor het ontbijt) heb ik er weer eentje genomen en tot nu toe nergens last van... hoop dat dat zo blijft! :o
 
Laatst kwam uit een recent onderzoek: "A calorie is a calorie.". Zolang je genoeg calorieen en eiwitten eet zou dus alles goed zijn wat je naar binnen stopt.
Maar aan de andere kant zien mensen die vetten en kh-en timen enzo er veel strakker uit. Ik ga ook voor een calorie is een calorie en ik heb altijd nog een klein buikje. Niet dat 't mij iets uitmaakt maar 't valt me wel op.

Mijn conclusie is dus dat ik misschien beter op m'n (soort) eten zou moeten letten i.p.v. veel vetten en snelle suikers te eten als ik een sixpack zou willen. Ik wil geen sixpack dus ik let er ook niet op.

Massa aankomen maakt volgens mij geen reet uit wat je naar binnenwerkt zolang je maar genoeg van alles, ook groente en fruit, binnen krijgt en voornamelijk genoeg eiwitten. (niet overdrijven met eiwitten a la 500gr per dag ofzo) Wel moet je oppassen met teveel snelle suikers i.v.m. insulinedalen en pieken en dergelijke.
 
je kan de theorie a kcal is a kcal op meerdere manieren opvatten...op de manier die ik hem opvat is het niet correct. aangezien ik het bekijken in energy waarde na vertering.
Het is allang bekend dat elke macro een andere TEF (thermische) waarde heeft, bij eiwitten zelfs 20-30%.
Dus imo kan gewoon goed dat je WEL dik wordt op 3000kcal waarvan 50gr eiwit en de rest suiker, en AFVALT op 3000kcal waarvan 300gr eiwit en low carb.
 
Back
Naar boven