MuscleMeat

Hoe slecht is een dag niet vreten?

  • Topic starter rob91
  • Startdatum
  • Reacties 18
  • Weergaven 1K
  • Volgers 10

Bezoekers in dit topic

rob91

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
5.466
Waardering
1.742
Lengte
1m87
Voedsel is mijn vijand. Het is elke dag duwen en ik vind het zonde van mijn tijd. Soms heb ik dagen dat het hele dieet mislukt. Zoals gisteren bijvoorbeeld.

Ik had een teambuilding uitje. Ik ging zonder ontbijt de deur uit ivm tijdnood. De lunch was nogal healthy (lees; calorie arm) en het etentje bestond uit zalm, salade en een beetje aardappel. Ik was laat thuis dus heb bij thuiskomst ook nauwelijks gegeten. Als ik die dag 1600 kcal op heb, dan is dat veel.

Hoe erg is dit nou eigenlijk? Moet ik dit de volgende dagen keihard compenseren om tot een goed weektotaal te komen? Of werkt metabolisme zo niet en moet ik de volgende dag met schone lei beginnen?
 
Wil je cutten of bulken, dat maakt nog wel wat uit. Verder moet je gewoon een beetje naar je week gemiddelde kijken.
 
Gewoon de draad weer oppakken. Als je al moeite hebt om aan je kcal te raken zou ik niet nog meer erin proberen te proppen.
Voor een keer maakt het niet uit.
 
T is vaak over een week wat je binnen krijgt...eet je dus een dag te weinig / te veel, dan is dit enigzins te compenseren. Is bij mij wel gebleken.

Wel kut dat je weinig eet...hebben dat antwoorden op je vorige topic wbt snel kcal binnen krijgen geen zoden aan de dijk gezet?
 
Je kan prima je dagelijkse caloriebudget verspreiden over de week. Die dag van je teambuildinguitje (lame) kan je zien als een low dag. Eet je normaal 2600 en at je die dag 1600, zal je de volgende dag op 3600 moeten zitten, of de twee komende dagen op 3100. Metabolisme is uiteraard niet statisch en komen meer variabelen bij kijken, maar dit is wel hoe je het wilt aanpakken als je perse in een calorie overschot wilt zitten.
 
Na een dagje zou alleen je glycogeen op kunnen raken als het niet een al te actieve dag is. Imho kun je beter wat net voer naar binnen harken dan een macje ofzo. Een zak noten in de auto (ongezout) kan een prima redmiddel zijn en ze zijn relatief lang houdbaar.
 
Zou op het moment dat je kan eten, gewoon complete maaltijden naar binnen werken en op momenten dat het niet lukt een complete shake nemen met melk, havermout, whey en pindakaas. Vrijwel dezelfde voedingswaardes als een complete maaltijd. Bij mij zijn 2 maaltijden van de dag sowieso vloeibaar. Één daarvan neem ik gelijk als ik wakker ben, want dan krijg ik niks door me keel en de tweede tussen in de avond, paar uur na het avondeten.
 
Wil je cutten of bulken, dat maakt nog wel wat uit. Verder moet je gewoon een beetje naar je week gemiddelde kijken.

Bulken. Maar werkt dat echt met zo’n weekgemiddelde? Want dan moet ik nu 6 dagen flink gaan vreten. En krijg je dan niet dat ik 6 dagen heb waarin ik vet ga opslaan?

Gooi een zak notenmix in je auto and ga door de mc drive op de terugweg.

Ik zou me er niet te veel zorgen over maken maar ik zou er geen gewoonte van maken.

McDrive doe ik zo vaak :o

Ligt er aan wat je doel is.

Bulken.

Je kan prima je dagelijkse caloriebudget verspreiden over de week. Die dag van je teambuildinguitje (lame) kan je zien als een low dag. Eet je normaal 2600 en at je die dag 1600, zal je de volgende dag op 3600 moeten zitten, of de twee komende dagen op 3100. Metabolisme is uiteraard niet statisch en komen meer variabelen bij kijken, maar dit is wel hoe je het wilt aanpakken als je perse in een calorie overschot wilt zitten.

Zie hierboven. Is dit idd hoe je het moet aanvliegen? Kijkt je lichaam naar een weektotaal?

Of bereik je dan 1 dag gewichtverlies en 6 dagen extra vetopslag?
 
Voedsel is mijn vijand. Het is elke dag duwen en ik vind het zonde van mijn tijd. Soms heb ik dagen dat het hele dieet mislukt. Zoals gisteren bijvoorbeeld.

Ik had een teambuilding uitje. Ik ging zonder ontbijt de deur uit ivm tijdnood. De lunch was nogal healthy (lees; calorie arm) en het etentje bestond uit zalm, salade en een beetje aardappel. Ik was laat thuis dus heb bij thuiskomst ook nauwelijks gegeten. Als ik die dag 1600 kcal op heb, dan is dat veel.

Hoe erg is dit nou eigenlijk? Moet ik dit de volgende dagen keihard compenseren om tot een goed weektotaal te komen? Of werkt metabolisme zo niet en moet ik de volgende dag met schone lei beginnen?

Beetje afhankelijk van wat je doel is en waar je staat (je bent niet erg scheutig met je stats). Maar "overall" zou ik me er helemaal niet druk over maken. Als het een trend wordt, moet je je intake beter gaan plannen.
 
Je lichaam denkt niet in 24 uur, maar ook niet in een week uiteraard. Maar je moet ergens de lijn leggen. Je lichaam is constant bezig met het aanmaken (ja, ook in een deficit), en afbreken van vet. Ik zou naar het weekgemiddelde kijken, je bent een plezierspotter en die extreem kleine details doen er niet toe. Wat het voor jezelf wel makkelijker maakt is om de dag erna gewoon direct high te gaan, want als je vier low dagen hebt gehad, en je hebt al moeite met veel eten ga je het natuurlijk nooit op kunnen brengen om de laatste drie dagen extreem high te zitten.

Check ook even Jwdoetookmee zijn metabolisme topic, staat veel shit omtrent dit uitgelegd.
 
persoonlijk vind ik mass gainers voor heel veel diingen bagger , ik heb weleens dat echt eten er niet inzit .Onderweg voor de zaak , druk in de werkplaats .In mijn werkbus heb ik altijd een pot universal gainer staan aardig wat kcal er serving . Verder is het nergens goed voor imo
 
Ik zou niet volgens het weekprincipe werken. Ik merk namelijk wel degelijk dat mijn training en energieniveau de volgende dag kut is als ik de dag ervoor nauwelijks heb gegeten.
 
Ik zou niet volgens het weekprincipe werken. Ik merk namelijk wel degelijk dat mijn training en energieniveau de volgende dag kut is als ik de dag ervoor nauwelijks heb gegeten.
Dit^. Mijn intensiteit en volume daalt aardig wat na een dag bagger eten. Gelukkig heb ik meer moeite met weinig eten dan maar :o
 
Dan zou ik toch proberen het de volgende dag op z'n minst gedeeltelijk te compenseren door meer te eten dan gebruikelijk. Maar nog belangrijker: denk na over hoe je dit soort dagen in de toekomst kunt voorkomen. Met een goede voorbereiding (eten voorbereiden bijvoorbeeld) is veel mogelijk.
 
Heb er toch nog even wat research op los gelaten. Iemand stelde de vraag hoeveel spierverlies optreedt na 5 dagen vasten.

https://fitness.stackexchange.com/questions/7484/do-i-lose-muscle-or-fat-if-i-dont-eat-for-5-days

Citaat:
'Your doctor is correct, see this website:http://www.ncbi.nlm.nih.gov/core/lw...age to zoom&p=PMC3&id=3529354_DMM010009F3.jpg

After about day 5, the energy taken from fat stores is the greatest. If you continue to fast longer than 5 days, the proportion of muscle burnt begins to increase.'

Er wordt tevens aangegeven dat je lichaam altijd eerst glycogeen als energie pakt, pas daarna vet en laatste protein (spieren). Dat verklaart natuurlijk wel waarom je kilo's lichter kan zijn na dagen niet eten (in het geval van ziekte bijvoorbeeld) en je prestaties in de gym tegenvallen. Complete depletion van glycogeen. Maar dus niet per se verlies van spiermassa. En met deze theorie zou je spierverlies kunnen voorkomen door gedurende het 'vasten' de glycogeen levels te blijven aanvullen met suiker. Paar sappies drinken moet altijd wel lukken.

En zodra de eetlust weer terug is begint volgens mij je lichaam simpelweg met een schone lei en heeft het enkel een paar dagen potentiële gains gemist.
 
Er wordt tevens aangegeven dat je lichaam altijd eerst glycogeen als energie pakt, pas daarna vet en laatste protein (spieren).
Bullshit. Ook als er nog voldoende glycogeen aanwezig is, wordt er altijd een mix van glycogeen en vet verbrand. De verhouding daarin wordt o.a. bepaald door de intensiteit van de inspanning en de hoeveelheid nog aanwezig glycogeen.
 
Altijd een noodvoorraad chocomel en noten mee. Pak je zo 1000-2000 kcals mee. :)
 
Back
Naar boven