XXL Nutrition

Hoe snel kan ik dit vet wegwerken? [FOTO]

Bezoekers in dit topic

Er is hoop voor je ! kwam van 30% af ;/ bij 1,76 ofzow in 2 maanden iets van 25 kilo vet erafgecardio`d. ben nu ongeveer op 13-14% en weeg nu 81kg met adERtjeZ op me bicepz !


hoeveel dagen per week deed je cardio en hoelang?
 
Er is hoop voor je ! kwam van 30% af ;/ bij 1,76 ofzow in 2 maanden iets van 25 kilo vet erafgecardio`d. ben nu ongeveer op 13-14% en weeg nu 81kg met adERtjeZ op me bicepz !

zit jij dan niet met opgehoopt hardnekkig vet rond je middel/billen? daar heb ik last van en kwam ook van 83->67 in 3/4 maanden tijd. Dat vet zit er nog steeds nu 8 jaar later :(

---------- Toegevoegd om 20:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:02 ----------

hoeveel dagen per week deed je cardio en hoelang?

gozer best hou je het bij 1 uurtje per dag cardio en nog 3/4 x per week krachttraining erbij. Maar wat vooral belangrijk is, en dat is hier vast al 45keer gezgd, let op je eten. Stop met frisdrank/bier/suiker, ga gewoon echt heel clean eten/veel water drinken. En dan zul je zien dat het na een week of 2 begint af te nemen en na 6 weekjes voel jij je veel beter. Jouw dedicatie bepaald jouw resultaat.
 
zit jij dan niet met opgehoopt hardnekkig vet rond je middel/billen? daar heb ik last van en kwam ook van 83->67 in 3/4 maanden tijd. Dat vet zit er nog steeds nu 8 jaar later :(

---------- Toegevoegd om 20:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:02 ----------



gozer best hou je het bij 1 uurtje per dag cardio en nog 3/4 x per week krachttraining erbij. Maar wat vooral belangrijk is, en dat is hier vast al 45keer gezgd, let op je eten. Stop met frisdrank/bier/suiker, ga gewoon echt heel clean eten/veel water drinken. En dan zul je zien dat het na een week of 2 begint af te nemen en na 6 weekjes voel jij je veel beter. Jouw dedicatie bepaald jouw resultaat.

Mja, beetje last van rond me middel idd, maar denk dat het wel weggaat na een goede cut.

---------- Toegevoegd om 20:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:11 ----------

hoeveel dagen per week deed je cardio en hoelang?

deed het nogal slecht kwa voeding en cardio :P spier carede me totaal niet, khad 1 of andere stack pille met cafeine erin.. maar om je vraag te beantwoorden ik ging ongeveer 2 x hardlopen per dag op non trainingsdagen
en op trainingsdagen wat krachttraining en daarna 30 min hardlopen en 1 uur fietsen erna.
 
Is het haalbaar om al dit vet weg te krijgen binnen 4 maanden?

---------- Toegevoegd om 20:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:13 ----------

Mja, beetje last van rond me middel idd, maar denk dat het wel weggaat na een goede cut.

---------- Toegevoegd om 20:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:11 ----------



deed het nogal slecht kwa voeding en cardio :P spier carede me totaal niet, khad 1 of andere stack pille met cafeine erin.. maar om je vraag te beantwoorden ik ging ongeveer 2 x hardlopen per dag op non trainingsdagen
en op trainingsdagen wat krachttraining en daarna 30 min hardlopen en 1 uur fietsen erna.


hmm ik weet nu niet of ik mij moet richten op alle vet kwijtraken eerst dan spiermassa opbouwen of allebei tegelijk omdat ik met krachttraining dan ook vet verlies.
 
daar kom je alleen maar achter door het te proberen. volg de adviezen hier op en ga naar de sportschool, voor hetzelfde geldt ben je volgend jaar rond deze tijd een buffel van 85kg en post je hier trots foto's van je nieuwe ik.

iemand met jouw huidige postuur die nog geen krachttraining heeft gedaan gaat without a doubt zowel vet verliezen als spiermassa opbouwen de eerst paar maanden.....ja het kan zogenaamd niet maar het lichaam zal zich toch enigzins gaan aanpassen aan die slopende KT-trainingen. Moet je natuurlijk niet als een heaumeau trainen
 
Laatst bewerkt:
je moet ook echt gaan krachttrainen, dit helpt je bij het verbranden van je vet. Door +meer spiermassa en spierherstel verbrand je meer kcal .
ga 3 keer in de week krachttrainen, 3 keer in de week joggen.


Dinsdag , donderdag, zaterdag ga je 1 uur joggen voor je ontbijt.

Eet eiwitrijk en koolhydraat arm

bijv: magere kwark, kipfilet, magere melk, tonijn, pindas ( niet teveel)
Geen brood, geen rijst, geen pasta, geen aardappel.

Veel groenten, niet teveel fruit

---------- Toegevoegd om 20:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:43 ----------

Krachttraining , maandag woensdag en vrijdag

Maandag: Rug, biceps
Deadlift 4 sets van 10
bent over barbell rows 4 sets van 10
pulldown 4 sets van 10
dumbbell row 4 sets van 10

barbell curl 3 sets van 10
hammer curls 3 sets van 10


Woensdag : borst, schouders, triceps
Bench press 4 sets van 10
incline dumbbell press 4 sets van 10
cable flys 4 sets van 10

military press 3 sets van 10
side lateral raise 3 sets van 10
upright rows 3 sets van 10

skullcrushers 3 sets van 10
triceps pushdown 3 sets van 10

vrijdag : benen

squats; 4 sets van 10
leg press :4 sets van 10
leg curls: 4 sets van 10
Leg extension : 4 sets van 10
calve raises: 4 sets van 10

succes, maak er wat van
 
Laatst bewerkt:
daar kom je alleen maar achter door het te proberen. volg de adviezen hier op en ga naar de sportschool, voor hetzelfde geldt ben je volgend jaar rond deze tijd een buffel van 85kg en post je hier trots foto's van je nieuwe ik.

iemand met jouw huidige postuur die nog geen krachttraining heeft gedaan gaat without a doubt zowel vet verliezen als spiermassa opbouwen de eerst paar maanden.....ja het kan zogenaamd niet maar het lichaam zal zich toch enigzins gaan aanpassen aan die slopende KT-trainingen. Moet je natuurlijk niet als een heaumeau trainen


hoe traint een heaumeau dan? haha

---------- Toegevoegd om 20:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:50 ----------

je moet ook echt gaan krachttrainen, dit helpt je bij het verbranden van je vet. Door +meer spiermassa en spierherstel verbrand je meer kcal .
ga 3 keer in de week krachttrainen, 3 keer in de week joggen.


Dinsdag , donderdag, zaterdag ga je 1 uur joggen voor je ontbijt.

Eet eiwitrijk en koolhydraat arm

bijv: magere kwark, kipfilet, magere melk, tonijn, pindas ( niet teveel)
Geen brood, geen rijst, geen pasta, geen aardappel.

Veel groenten, niet teveel fruit

---------- Toegevoegd om 20:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:43 ----------

Krachttraining , maandag woensdag en vrijdag

Maandag: Rug, biceps
Deadlift 4 sets van 10
bent over barbell rows 4 sets van 10
pulldown 4 sets van 10
dumbbell row 4 sets van 10

barbell curl 3 sets van 10
hammer curls 3 sets van 10


Woensdag : borst, schouders, triceps
Bench press 4 sets van 10
incline dumbbell press 4 sets van 10
cable flys 4 sets van 10

military press 3 sets van 10
side lateral raise 3 sets van 10
upright rows 3 sets van 10

skullcrushers 3 sets van 10
triceps pushdown 3 sets van 10

vrijdag : benen

squats; 4 sets van 10
leg press :4 sets van 10
leg curls: 4 sets van 10
Leg extension : 4 sets van 10
calve raises: 4 sets van 10

succes, maak er wat van


wrm geen buik?
 
Laatst bewerkt:
Buik wordt al aangepakt met de grote compounds zoals squat, deadlifts, hoef je eigenlijk helemaal niet apart te trainen.
 
zoals hierboven gezegd idd, als je wilt kun je 3 sets van crunches tot failure doen en 3 sets van leg raises tot je niet meer kan na elke training al is het maar voor de motivatie :p
In principe krijg je je buikspieren wel iets strakker als zonder maar ik denk dat het minimaal is en je eerst de basis voor je lichaam moet bouwen
 
en kan ipv 1 uur joggen in de ochtend gewoon 1 uur op de loopband doen?

---------- Toegevoegd om 20:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:58 ----------

Buik wordt al aangepakt met de grote compounds zoals squat, deadlifts, hoef je eigenlijk helemaal niet apart te trainen.


ik zal deze week in de sportschool vragen wat voor oefeningen dat zijn allemaal want dat weet ik nog niet haha

---------- Toegevoegd om 21:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:59 ----------

zoals hierboven gezegd idd, als je wilt kun je 3 sets van crunches tot failure doen en 3 sets van leg raises tot je niet meer kan na elke training al is het maar voor de motivatie :p
In principe krijg je je buikspieren wel iets strakker als zonder maar ik denk dat het minimaal is en je eerst de basis voor je lichaam moet bouwen


dus het is niet echt belangrijk omdat je de buik gedeelte toch al traint met behulp van die andere oefeningen.
 
ja precies, loopband kan ook net zo goed, is geen probleem
sport wel op een niveau dat je er moeite voor moet doen, zowel kwa kracht als conditie training.

en als jij die buikspieroefeningen nog kan doen na je training, gewoon doen! alles is mooi meegenomen. Echter de oefeningen die in eerste instantie hier staan hebben de prioriteit.
 
Ik kan er voor kiezen om een abbonement met groepslessen of zonder te nemen met groepslessen kan ik nog meedoen aan bodypump ik weet niet of dat ook handig is om te doen? dat doe je met gewichten

---------- Toegevoegd om 21:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:07 ----------

ja precies, loopband kan ook net zo goed, is geen probleem
sport wel op een niveau dat je er moeite voor moet doen, zowel kwa kracht als conditie training.

en als jij die buikspieroefeningen nog kan doen na je training, gewoon doen! alles is mooi meegenomen. Echter de oefeningen die in eerste instantie hier staan hebben de prioriteit.


bedankt voor de tips!

nu alleen nog een goede voedingsschema maken.
 
als voedingsschema kun je denken aan iets als volgt:

maaltijd 1, 5 eieren
maaltijd 2: 150 gram tonijn(1 blikje) met wat sla ,tomaten
maaltijd 3: 100 gram kipfilet met doperwten
maaltijd 4: 100 gram gehakt met komkommer
maaltijd 5: 500 gram magere kwark


dit is geen ideaal schema, hier ben ik ook niet goed in maar dit zijn wat bronnen die je kunt gebruiken als basis
 
Ik heb net gelezen dat vet kan gaan klonteren waardoor het moeilijker wordt om het vet te verbranden want het vet wat ik nu heb zit er al ong 10 jaar lang
idd, kinesist/dermatoloog kan je daarbij helpen
 
als voedingsschema kun je denken aan iets als volgt:

maaltijd 1, 5 eieren
maaltijd 2: 150 gram tonijn(1 blikje) met wat sla ,tomaten
maaltijd 3: 100 gram kipfilet met doperwten
maaltijd 4: 100 gram gehakt met komkommer
maaltijd 5: 500 gram magere kwark


dit is geen ideaal schema, hier ben ik ook niet goed in maar dit zijn wat bronnen die je kunt gebruiken als basis


ik had dit als schema maar dit is slecht denk ik


7:30
1 gekookte ei + 1 boterham
1 tonijn + boterham
1 glas melk
1 glas water + visolie capsules

11: 00
broodje tonijn + sla

13:30
Broodje tonijn

18:30
avondeten wat de pot schaft
 
overigens ben ik wel bang dat ik bij teveel cardio op de een of andere manier spiermassa ga verliezen en dat vertraagt dan het vet verliezen proces
 
Met een goed voedingsschema en juiste timing van je maaltijden (net voor de Work Out, en net na de WO) moet je heel behoorlijk cardioën wil je je spiermassa gaan verbranden. Na 1,5 uur krachttraining kun je gerust nog 45 mins op 65-70% vet burnen :)
 
overigens ben ik wel bang dat ik bij teveel cardio op de een of andere manier spiermassa ga verliezen en dat vertraagt dan het vet verliezen proces

Daar hoef jij niet bang voor te zijn. Als beginner met veel vet heb je weinig spiermassa te verliezen.
Ik zag al zaken voorbij komen met koolhydraat arme en ketodieten. Begin daar in eerste instntie niet mee. Het beste om te beginnen is met een standaard sportdieet van 60% koolhydraten, 20% eiwitten en 20% vetten. Met krachttraining ga je eerst spiermassa opbouwen waardoor je metabolisme snel stijgt en je vetmassa zakt. Hierbij pak je twee zaken tegelijk aan. Goede voeding waardoor je vetmassa niet meer stijgt en zelfs gaat zakken, krachttraing dat je metabolisme drastisch verhoogt waardoor vetreserves worden aangesproken. Beginners die starten met goede voeding en krachttraining hebben een ideaal scenario van verdwijnend lichaamsvet en toenemende spiermassa.
Als je niet eerder krachttraining hebt gedaan is het verstandig te beginnen met oefeningen mbv aparaten en veilige free weights oefeningen. Ik las zojuist al in een post iets over squats en deadlifts. Uitstekende oefeningen maar ook erg goed om blessures mee op te lopen. Als beginnen zijn de spieren die je lichaam in balans moeten houden nog niet ontwikkeld. Je kunt een squat uitvoeren met een smith-machine in het begin, hierbij is balans minder van belang. Wanneer je na een week of 6 goed trainen je spieren al aardig hebt verstevigd komen de oefeningen zoals de deadlift en (vrije) squat meer in beeld.
Belangrijk is te kiezen voor een sportschool met goed materiaal en begeleiding. Ga dus liever niet naar een healthcenter o.i.d. want dat is vaak een plaats waar je als een "heaumeau" gaat trainen.
 
Back
Naar boven