AndroidHealthClinic

Hoe snel krijg ik mijn verloren spieren terug? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zwaar bulken en dan weer diep cutten werkt niet echt beter dan tussen de 10 en 12% bf blijven en minder boven onderhoud en clean te eten. Veel vet aanzetten betekent niet dat je veel sterker wordt of veel beter groeit.

Beste is imo te gaan zoeken naar een punt waarop je flink goed groeit en minimaal vet aanzet.
 
Niemand die zich afvraagt hoeveel van die aangekomen 18 kg daadwerkelijk spiermassa was?

Op mijn 18e woog ik 73kg. Op mijn 20e woog ik op mijn top 91kg. Ik trainde om groot te worden, en het wat extra vet maakte mij niks uit.

'Spiergeheugen' bestaat idd, maar dan is het wel van belang dat je geruime tijd met een bepaalde spier aanwas hebt geleefd.

Kortom, zonder te weten wat je VVM was ten tijde van die 91 kg is het onmogelijk te voorspellen wanneer op je oude niveau bent.

Daarbij is krachttraining een sport van de lange adem en je zult in je leven heus nog wel meer tegenslag meemaken, deal with it!
 
Niemand die zich afvraagt hoeveel van die aangekomen 18 kg daadwerkelijk spiermassa was?

19% staat in zijn stats, hoogstwaarschijnlijk de helft vet, dus eigenlijk gewoon een cut achter de rug.
Spiermassa verdwijnt niet zomaar, vocht en vet gaan als eerste eraf.
Denk dat velen nog zouden schrikken, van hoeveel vochtgewicht ze vasthouden...
 
19% staat in zijn stats, hoogstwaarschijnlijk de helft vet, dus eigenlijk gewoon een cut achter de rug.
Spiermassa verdwijnt niet zomaar, vocht en vet gaan als eerste eraf.
Denk dat velen nog zouden schrikken, van hoeveel vochtgewicht ze vasthouden...

Daar staat ook '91 kg', terwijl hij 80 kg weegt...

Inmiddels weeg ik alweer 80kg! Ik ben in 8 maanden tijd dus 11kg verloren.

Btw, spiermassa is verdwenen als sneeuw voor de zon. Je lichaam is dol op glycogeen en als dat op is wordt er aan je spiereiwitten geknabbeld. Evolutie heeft bepaald dat je mag blijven zitten met je vetreserves tot de laatste snik ;)
 
Vp op 91 kg was 19% ja. Nu ik 81 weeg is vp rond de 16 schat ik.
Ik denk dat het eerste dat ik snel afviel grotendeels vocht en eten was inderdaad. Ik schat zonder dat vele eten en vocht ik 88 woog (kort nadat ik stopte met zoveel eten). Dus nu ik erover nadenk valt het op zich nog mee; van 88 naar 81, waarvan grootste aandeel vet. Als ik nu drie weken weer zo leef als voorheen, kan ik makkelijk op 84 komen: waarvan veel dus etensgewicht en vocht dat weer terugkomt. En misschien wat minder naar de cijfertjes gaan kijken ;)

Ik ga nu mij goed richten op eten weer. Niet zoveel als voorheen dan inderdaad. Zoveel dat ik nog goed energie heb, maar niet zo dat ik als een veelvraat alles naar binnen dauw. Ik eet nu 3 dagen wat meer, en voelt al wat beter in de gym. Geeft me goede hoop.
Wil snelle, goedkope, gezonde maaltijden die ik kan meenemen als ik op pad ben. Ik wil denk ik een post plaatsen bij voeding voor zulke maaltijden. Is dat aan te raden als je naar mijn huidig dieet kijkt? Ik heb het idee dat het niet divers genoeg is:
Brinta, melk (veel), vlees, eieren, kwark, appel, druiven, banaan, bruin brood met tonijnsalade van de ah, en een avondmaal dat wel uitgebreid is: nasi, spaghetti met groente, vlees met aardappelen en groente, etc. Tussendoortjes wat ongezond som: stukje appeltaart, koekje.

Ik heb het idee dat mijn maaltijden (op avondeten na) te kaal zijn. Net voordat ik ga sporten bv, eet ik eieren zonder iets erbij. Misschien kan ik beter meer volledige maaltijden eten als rijst met kip, groentes, en aardappelen in 1. Deze kan ik dan 2x per week maken, en snel meenemen.

---------- Toegevoegd om 22:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:57 ----------

Op mijn 18e toen ik 73 woog, was mijn vp 13/14%.
 
Ik heb een jaar niet getrained door blessure en had het meeste terug in een maand of 3 met 6x in de week trainen en goed dieet.. En nu heb ik weer een blessure op het moment.. Had gewoon een rustwewk moeten nemen ik voelde het al aankomen..:'(. Ik denk dat het verschilt per persoon en van de mate waarin je lichaam gewend is aan training. Mijn lichaam reageert goed op training maar ben ook erg blessure gevoelig..

Begin gaat altijd snel dat is de principe van de verminderde meeropbrengst maar daarna zul je voor elke cm en ons spier moeten zwoegen.
 
Vp op 91 kg was 19% ja. Nu ik 81 weeg is vp rond de 16 schat ik.
Ik denk dat het eerste dat ik snel afviel grotendeels vocht en eten was inderdaad. Ik schat zonder dat vele eten en vocht ik 88 woog (kort nadat ik stopte met zoveel eten). Dus nu ik erover nadenk valt het op zich nog mee

91 kg - 19% = 74 kg VVM
81 kg - 16% = 68 kg VVM

Als je normaal gaat eten met +/- 125 gram eiwit per dag, +/- 375 gram koolhydraten en +/- 55 gram vet dan zit die 6 kg spiermassa er zo weer bij.

Kom je op 88 kg met 16%
 
91 kg - 19% = 74 kg VVM
81 kg - 16% = 68 kg VVM

Als je normaal gaat eten met +/- 125 gram eiwit per dag, +/- 375 gram koolhydraten en +/- 55 gram vet dan zit die 6 kg spiermassa er zo weer bij.

Kom je op 88 kg met 16%

Als hij een beetje beweegt blijft er niks van hem over met die macro's die jij zegt. Dat is nog geen 2500kcal.
 
Als hij een beetje beweegt blijft er niks van hem over met die macro's die jij zegt. Dat is nog geen 2500kcal.

Ik heb begrepen uit de startpost dat TS terug wil naar zijn oude VVM met een lager vetpercentage. Hij kan dan idd als voorheen gaan bulken en vet aanzetten of het rustiger aanpakken en zien dat er alleen VVM wordt aangezet.

Ik zou dan inzetten op een voedingsbehoefte uitgaand van zijn VVM om te beginnen met +/- 2500 kcal van de goede soort.

Voldoet dit niet aan de behoefte dan kan dit langzaam aan verhoogd worden.
 
Ik ben door 4 weken ziekte helaas ook een kilo of 6 kwijt geraakt, psychisch best een zware klap aangezien iedereen dit ook meteen ziet :( Nu alweer 3 weken flink aan het bulken aangezien ik geen grammetje vet en vocht overhield en ik moet zeggen dat de massa al weer vrij aardig aan het terugkomen is! Tijd en geduld is in deze een belangrijke factor icm voeding om weer op niveau terug te komen! Hoop dat het je zo snel mogelijk lukt! Succes!!
 
Ik ben door 4 weken ziekte helaas ook een kilo of 6 kwijt geraakt, psychisch best een zware klap aangezien iedereen dit ook meteen ziet :( Nu alweer 3 weken flink aan het bulken aangezien ik geen grammetje vet en vocht overhield en ik moet zeggen dat de massa al weer vrij aardig aan het terugkomen is! Tijd en geduld is in deze een belangrijke factor icm voeding om weer op niveau terug te komen! Hoop dat het je zo snel mogelijk lukt! Succes!!

Het ergste vind ik dan nog als je van mensen uit je omgeving complimenten krijgt dat je bent afgevallen :o
 
Sterkte man en succes met het snel opbouwen van massa. Kijk eens in de aas sectie, daar kunnen ze je vast wel helpen om extra snel verloren spiermassa terug te laten komen. Of bedoel je dat niet? :p
 
Back
Naar boven