MuscleMeat

Hoe snel krijg ik mijn verloren spieren terug? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Abupa

Cool Novice
Lid geworden
18 aug 2013
Berichten
53
Waardering
0
Lengte
1m50
Massa
40kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ik weet dat hier genoeg topics over zijn, maar wil toch graag een persoonlijk antwoord.
ik ben nu 21 (bijna 22) en train serieus sinds mijn 18e. Het ging allemaal vrijwel vlekkeloos. Op mijn 18e woog ik 73kg. Op mijn 20e woog ik op mijn top 91kg. Ik trainde om groot te worden, en het wat extra vet maakte mij niks uit. Ik had geen andere verplichtingen, en besteedde zowat al mijn tijd aan sporten, eten en uitrusten. Al was de rest het er natuurlijk niet mee eens :rolleyes:

Vorig jaar woog ik tussen 23 oktober en 20 november iets meer dan 90kg. Dit was wel in een periode dat ik heel hevig ging bulken, en wel wat extra vet had gekregen. Ik ben echter van een slank postuur, dus dat viel niet zoveel op. Ik moet zeggen dat ik dit gewicht dus niet lang heb gehouden.
Hierna begon ik iets minder te trainen en te eten (3x per week ipv 6, en op onderhoud eten). In februari dit jaar woog ik alweer 87 kg, en besloot ik weer serieus te trainen (Ik train altijd wel goed, maar met serieus bedoel ik dat ik al mijn tijd eraan besteed). Ik besloot het cleaner te doen, omdat ik door het bulken een beetje vet had gehouden. Twee maanden later woog ik 87,7.

Toen sloot de sportschool echter voor een tijdje. Toen heb ik maar 1x per week gesport. Ik at ook minder, wel hetzelfde als eerst, maar gewoon minder. Toen de sportschool weer openging, was ik een dag later door mijn rug gegaan thuis (niet door gym). Na een paar weken ging het weer met mijn rug. Ik wilde weer serieus gaan sporten, maar dat mislukte vrij snel.

Inmiddels weeg ik alweer 80kg! :( Ik ben in 8 maanden tijd dus 11kg verloren. Dit terwijl ik nog 1x per week sportte om niet teveel kwijt te raken, en gezond at.
Ik wil het nu weer oppakken, maar ik ben echt boos dat ik zoveel heb verloren. ik kan heel makkelijk afvallen, en was vroeger dun. Nu als ik in de spiegel kijk, ziet het er geeneens uit of ik sport. Ik sport nu alweer 3 weken serieus, maar er is nog weinig veranderd. Mijn squat is van 115kg naar 90 gegaan (valt op zich nog mee), en mijn bench van 92kg naar 70kg.. Optrekken lukt mij ook bijna niet meer. Ik heb er zo hard voor gewerkt om te komen waar ik was, ik gaf echt mijn alles voor minstens 2 jaar, en dan zo snel veel kwijt. Ik heb bijna zin om mijn stomme lichaam te verwaarlozen, en verdiend ook. Ik haat mijn lichaam nu als ik er naar kijk. Als ik sport word ik elke keer geconfronteerd met mijn achteruitgang. Iedereen ziet ook dat ik weer bijna terug bij af ben qua fysiek. Ik wil weer groot en stevig zijn..

Mijn vraag is hoe lang het kan duren om weer terug op 91kg te komen. Ik moet zeggen dat ik niet lang de 91kg heb gehad. De tijden daarvoor woog ik vaak rond de 87,5kg. Daarom is het misschien moeilijker om het terug te krijgen. Als dit weer een jaar gaat duren, waarbij ik 5x per week sport en veel en gezond eet, nou dan kan mijn rot lichaam het maar lekker uitzoeken.. :o School begint nu weer, en ik doe nu een hoger niveau. Ik weet niet hoeveel tijd ik ga overhebben.

Graag jullie kennis, groeten!

---------- Toegevoegd om 16:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:32 ----------

Van de 11kg die ik heb verloren, is het natuurlijk niet allemaal spier. Ik ben ook wat vet en vocht kwijtgeraakt.
Toch vind ik de achteruitgang te groot. Vrienden van mij die niet echt serieus sporten, en in de afgelopen maanden ook niet echt meer sportte, zien er nog prima uit. Ik ben al bijna weer op hun niveau! Dit terwijl ik VEEL meer met sporten bezig was/ben.
 
je kan niks kwijtraken wat je niet hebt
je hebt nooit spieren gehad
 
Is het normaal dat je zoveel verliest in zo'n korte tijd? Ik leefde nog steeds gezond: ging niet uit, dronk niet, sliep genoeg, weinig stress, at gezond met voldoende eiwitten voor onderhoud, en sportte dus nog 1x per week. ---------- Toegevoegd om 16:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:37 ----------

Waar heb je het over? Graag serieuze antwoorden.
 
Laatst bewerkt:
Als je al een maaltijd inlevert/minder eet gaat het hard ja. Gewoon weer eten komt het er vanzelf weer bij. Niet teveel naar het verleden kijken. Hou gewoon 1 kilo per maand aankomen aan.
 
In principe ben je iedere maand een dikke kilo verloren, wat normaal is. (cut)
Gewoon weer opnieuw beginnen, met zo een negatieve mindset zal het in ieder geval niet lukken.
Nu denk jij dat je mager bent, als je zo blijft denken, dan zie je inderdaad een mager iemand in de spiegel...
Ik ben zelf ook veel verloren (door omstandigheden) so be it... Leven zit vol verrassingen, herhaal wat je in die vorige jaren hebt gedaan, of stop er gewoon mee.
 
De spiermassa komt vlot weer terug. Gewoon weer beginnen (als beginner) en weer opbouwen. Je zal de eerstkomende tijd prima gaan op recomp, voeding op onderhoudsbehoefte en daarna langzaam weer in kleine stappen verhogen naar behoefte en doelen.
 
vFI3ab1.gif
 
Als dit weer een jaar gaat duren, waarbij ik 5x per week sport en veel en gezond eet, nou dan kan mijn rot lichaam het maar lekker uitzoeken.. :o
Volgens mij ligt hier de kern van het probleem.
 
Volgens mij ligt hier de kern van het probleem.

Ik probeer gemotiveerd te blijven. Is alleen dat als je in 4 jaar iets bereikt, en het lijkt of je dit na 6 maanden verloren hebt, ik gedemotiveerd raak. Vooral als ik zie dat mijn vrienden minder moeite hoeven te doen.

1kg spier per maand, is dat zeker mogelijk als je weer begint? Of is dat 1kg incl vet. Want dat kan ik ook al zit ik op goed gewicht.
 
Ah daar heb je de douchebag bodybuilders :) Stop maar aub met dat alfa gedrag. Dat primitieve en arrogante gedoe..
Dank voor degenen die serieus hebben geantwoord!
 
Ah daar heb je de douchebag bodybuilders :) Stop maar aub met dat alfa gedrag. Dat primitieve en arrogante gedoe..
Dank voor degenen die serieus hebben geantwoord!

Begin eerst eens met de negatieve en bijdehante reacties te negeren , er zitten hier nu eenmaal een hoop figuren die het heerlijk vinden om je in de stront te drukken omdat ze totaal geil op zichzelf zijn en de rest van de wereld is dom/gek/achterlijk enz !

Kijk even over je vraag , het stukje over " dan kan mijn lichaam het uitzoeken " is natuurlijk wel een heel makkelijke voorzet om die " figuren " te triggeren om zo te reageren !
Jij en jij alleen hebt de regie over jouw fysiek en deze sport is nu eenmaal een duursport als je wat wil bereiken .
Ik ben door keihard werken 31 kilo afgevallen in 26 weken en nog zijn hier azijnpissers die het leuk vinden om je af te branden , niet van " zo respect voor wat je bereikt hebt " ( de meeste wel hoor ) maar er zitten er tussen die dan zeggen " ja je hebt het er ook zelf aangevreten " oid .
Gewoon laten lullen er zijn hier genoeg mensen die wel een normaal advies geven of je de info verschaffen waar je naar op zoek bent .
Om te beginnen moet je jezelf korte en lange termijn doelen stellen en stapsgewijs naar jouw doel toewerken .
Je hebt al ervaring en weet wat je te doen staat.
Wat misschien nog belangrijker is is dat je je niet constant vergelijkt met je vrienden of wie dan ook want je traint voor jezelf en niet voor hun . Sommige hebben het ook in hun genen en krijgen het makkelijker voor elkaar terwijl ze minder trainen en vaker stappen , zuipen of vette troep vreten .
Feit blijft dat als jij je mindset juist hebt , en gewoon je routine weer op pakt dan zul je straks zien dat je gewoon weer vooruitgang gaat boeken .
Uit jouw verhaal lijkt het of dat je je motivatie kwijt bent en te snel wil wat er voor zorgt dat je gaat twijfelen en dan gaat het mis !
Ieder mens kan door middel van goed eten , sporten en discipline een goed lichaam opbouwen dus jij ook .
Probeer jezelf te resetten , en de motivatie weer op te pakken .
En constant op de weegschaal springen is ook niet handig daar worden de meeste gefrustreerd van .
Ik ben nu flink aan het afvallen maar ik ga niet meer op de weegschaal nu , ik kom aan in massa en val af in vet dus als ik flink train en dan op de weegschaal ga zie ik weinig tot geen gewichtsafname , maar kijk ik daarentegen in de spiegel dan zie ik dat ik er steeds beter uit ga zien en dat is waar het om draait .
Niet je koppie laten hangen knul , en zeker niet tegen jezelf zeggen wat je eerder postte , kijk in de spiegel en zeg tegen jezelf " i got this ! " en ga er 110% voor , dan zul je zien dat je binnen een korte tijd weer resultaat zal zien en dan boost dat je motivatie .

Succes je kan het ... Zeker weten .
 
Vraag ik me ook af, ik heb net een operatie gehad en ik mag 6 weken geen kracht training doen. Duurt het dan 6 weken om op dezelfde niveau terug te zijn?(niet mijn intentie om je topic te hijacken)
 
Ik had 1jaar en paar maanden nieg meer getraint, achter 1 maand kwam ik al terug 6kg bij, bij mij ging het wel heel snel
 
Vraag ik me ook af, ik heb net een operatie gehad en ik mag 6 weken geen kracht training doen. Duurt het dan 6 weken om op dezelfde niveau terug te zijn?(niet mijn intentie om je topic te hijacken)

Kracht terug krijgen gaat vrij snel (muscle memory).
Ik was meer dan 3 maand out, en voeding was echt belachelijk slecht.
Na een 3 tal weken zat ik bijna terug op mijn oude niveau.
Ben ook gaan inzien dat bulk etc fabeltje is, vele kilo's kwijt, voeding is nog steeds slecht.
Macro's hou ik totaal geen rekening meer mee, eiwit is zelf lager dan 1gr/kg BW.
Toch boek ik goede resultaten en is mijn kracht even hoog, als voordien.
M.a.w niet teveel over nadenken, alles komt in orde.
 
Met de juiste mindset in training en voeding komt dit vrij snel weer terug, jezelf afbreken helpt niet dus stop daar eerst en vooral mee
 
Bodybuilding is een sport van progressie, hier zul je dus je voldoening uit moeten halen. Terugkijken naar het verleden heeft geen zin.

Bouw trainen en het eten weer op en je zult weer snel vooruit gaan. Door spiergeheugen kan dit uit ervaring wel met 200% sneller gaan dan normaal, of zelfs meer. Na enkele maanden zal je al heel goed op weg zijn richting die 90kg, dat kan ik je verzekeren.
 
Ik zal dan proberen te accepteren dat het zo is. @unknown, 3x zo snel dat zie ik wel zitten ;)

Voorheen was het dus altijd bulken. Nu ik maar iéts boven onderhoudt zit, groei ik nog. Maar als ik echt veel ga eten, ben ik zo gemotiveerder, en stijg snel in kracht. Ik heb veel meer drive en agressie. Train nu 3 weken op net boven onderhoud, en lijkt langzamer te gaan.
Ik vraag mij altijd af, wat is sneller: goed bulken, wat vet krijgen, en vervolgens wat cutten -of- in die tijd net boven onderhoud zitten en niet te hoeven afvallen.
Ik heb het idee dat bulken en cutten stukken beter werkt? Dan ga ik dat weer doen. Wordt wel weer veel winkelen ($$), tijdens werkuren veel eten meenemen, en goed op de tijd letten.
 
Back
Naar boven